خبرهای داغ:

نشست سبک زندگی اسلامی با محوریت جمعیت در سرخه برگزار شد

به مناسبت هفته جمعیت، نشست بصیرتی با عنوان «جمعیت شناسی و فرهنگ افزایش جمعیت» با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین مسلم منفرد در سرخه برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۰۹۱۴۴
|
۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از سرخه، به مناسبت فرارسیدن هفته جمعیت، نشست سبک زندگی اسلامی با عنوان «جمعیت شناسی و فرهنگ افزایش جمعیت» با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین مسلم منفرد، معاون راهبردی مجمع بنیان جمعیت کشور در هیئت سیدالشهدا سرخه برگزار شد.

گفتنی است این نشست با همکاری معاونت فرهنگی نیروی مقاومت بسیج سپاه ناحیه سرخه و حوزه مقاومت خواهران کوثر (س) در جمع فرماندهان، اعضای شورا و ارکان صالحین پایگاه‌های مقاومت بسیج حوزه مقاومت بسیج خواهران کوثر سرخه بر پا شد.

حجت الاسلام و المسلمین منفرد ضمن بیان اهمیت موضوع جمعیت به سرفصل هایی چون ضرورت پرداختن به مسئله جمعیت، نگرانی ها و لزوم افزایش جمعیت در بیانات رهبری، راهکارها و مشوق های غرب جهت فرزندآوری، پنجره جمعیتی در حال کاهش ایران، آثار و پیامدهای کاهش جمعیت، آسیب های تک فرزندی و آثار و فواید فرزند آوری و غیره اشاره و اظهار کرد: در حال حاضر ایران بی‌نظیرترین سقوط جمعیتی را در دنیا به نام خود کرده است. اگر از هر خانواده دو فرزند متولد شوند سطح جانشینی اتفاق افتاده؛ یعنی اگر کمتر از دو فرزند در یک خانواده اتفاق بیفتاد، جمعیت نمی تواند کشورش را حفظ کند. در اینجا اولین بحران، سالخوردگی جمعیت و سپس کاهش جمعیت رخ می‌دهد.

او در ادامه افزود: وقتی نرخ باروری کم شود سالخوردگی جمعیت و نیروی کار جوان کم و به دنبال آن اقتصاد کشور از درون متلاشی خواهد شد.

معاون راهبردی مجمع بنیان جمعیت کشور تصریح کرد: مسئولین موظفند و باید به دنبال رفع موانع فرزند آوری باشند ولی باید توجه داشت که غرب مشوق های زیاد و خوبی برای طرح فرزندآوری اجرا کرده است که آن هم بی‌نتیجه بوده است. آن چیزی که در امر فرزندآوری مهم است فرهنگ فرزندآوری است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها