خبرهای داغ:
حجت الاسلام اسماعیل بیگی در گفتگو با بسیج:

امروز یکی از مولفه‌های قدرت سپاه پاسداران معنویت است

همدان-مسئول عقیدتی سیاسی سپاه انصار الحسین(ع) استان همدان گفت: امروز یکی از مولفه‌های قدرت سپاه پاسداران معنویتی است که در سپاه وجود دارد.
کد خبر: ۹۵۰۷۶۳۲
|
۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۲

حجت الاسلام محمد اسماعیل بیگی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان، ضمن تبریک فرا رسیدن هفته عقیدتی در سپاه و بسیج به زحمت‌کشان عرصه تعلیم و تریبت، اساتید و مربیان، اظهار کرد:  امروز یکی از مولفه‌های قدرت سپاه پاسداران معنویتی است که در سپاه وجود دارد.

وی با بیان اینکه این معنویت توانسته است قریب به ۴۴ سال توطئه دشمنان و استکبار جهانی را نقش بر آب کند، افزود: براین اساس رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند «آموزش‌ها در سپاه از اهمیت مضاعفی برخوردار است»؛ بر اساس فرمایشات نورانی رهبری این امر خطیر آموزش به معاونت تربیت و آموزش عقیدتی سیاسی در سپاه واگذار شده است که ما بتوانیم نیروهای انقلابی، بصیر، شجاع و جهادی را در مجموعه سپاه تربیت کنیم تا در مواقعی که نیاز است از این نیروها استفاده کنیم.

مسئول عقیدتی سیاسی سپاه انصار الحسین(ع) استان همدان با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین برنامه‌های تربیت و آموزش عقیدتی و سیاسی سپاه دوره‌های تربیت و تعالی پاسداران است که به صورت خانوادگی به مشهد و مجردی به قم اعزام می‌شوند و به مدت یک هفته دوره‌های عقیدتی را فرا می‌گیرند، گفت: از دیگر برنامه‌های این معاونت دوره آموزشیار قرآن کریم ویژه پاسداران و سربازان در قالب طرح مهارت‌آموزی است که آشنایی بیشتری با مباحث قرآنی پیدا می‌کنند که بتوانند به عنوان مربی در پایگاه‌های بسیج، محله‌ها و هر جا که نیاز است جلسات قرآنی را برگزار کنند.

وی عنوان کرد: از دیگر برنامه‌های مهم این معاونت «سین یگانی سپاه» است که دو روز در هفته به مدت دو ساعت در برنامه‌های اخلاقی و قرآنی حضور پیدا می‌کنند.

اسماعیل بیگی ابراز کرد: رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند اگر در سپاه آموزش‌های قوی در مسائل عقیدتی سیاسی وجود نداشته باشد دیگر سپاه را به عنوان بازوی توانمند انقلاب اسلامی نمی‌توان مطرح کرد و حرکت سپاه یک حرکت مستمر است که اگر قرار باشد این حرکت باقی بماند افراد سپاه باید آموزش دیده باشند بنابراین این مهم به معاونت تربیت و آموزش عقیدتی سیاسی در سپاه واگذار شده است.

 وی به بیان برنامه‌های هفته عقیدتی پرداخت و گفت: برنامه‌های هفته عقیدتی سیاسی در سال ۱۴۰۲ روز شنبه ۹ اردیبهشت آغاز می‌شود و تا چهاردهم این ماه ادامه دارد و این برنامه‌ها در تمام رده‌های سپاه انصارالحسین(ع) اجرا می‌شود.

اسماعیل بیگی ادامه داد: از جمله برنامه‌های هفته عقیدتی سیاسی می‌توان به تبیین و ترویج اندیشه‌های شهید مطهری، کرسی‌های نقد و بررسی آثار و افکار شهید مطهری توسط اساتید صاحب نظر حوزه و دانشگاه، برگزاری نشست علمی تخصصی و کرسی‌های آزاداندیشی و وبینار تخصصی با موضوع راهکارهای اثربخش تعلیم و تربیت دینی پاسداران و جوانان از نگاه امامین انقلاب، استاد شهید مرتضی مطهری و اندیشمندان اسلامی معاصر اشاره کرد.

وی اضافه کرد: برنامه‌های شاخص در ستاد سپاه روز شنبه ۹ اردیبهشت با مراسم نکوداشت و گرامیداشت شهید مطهری آغاز شده و در ادامه تجلیل از مربیان و اساتید عقیدتی سیاسی را خواهیم داشت که سخنران این برنامه معاون هماهنگ کننده نمایندگی ولی فقیه در سپاه، سردار فرجیان زاده است.

مسئول عقیدتی سیاسی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان گفت: از دیگر برنامه‌ها در این هفته برگزاری مسابقه کتابخوانی از کتاب «صعود چهل ساله» و کتاب «یک ون شبهه» از استاد محمد حسین راجی است که پاسداران و بسیجیان می‌توانند برای شرکت در مسابقه سوالات آن را از مسئولین عقیدتی نواحی دریافت کنند.

وی با بیان اینکه هر کدام از رده‌ها یک روز از این هفته را برای تجلیل از مربیان خود اختصاص داده‌اند، خاطرنشان کرد: تکریم و تقدیر از مربیان پیشکسوت عقیدتی سیاسی و خانواده‌های شهدا و جانبازان در طول این هفته انجام خواهد شد، همچنین نمایشگاهی از آثار شهید مطهری در روز شنبه برگزار خواهد شد.

اسماعیل بیگی با اشاره به غبارروبی از مزار شهدای مربی و علمایی که در عرصه تعلیم و تربیت فعالیت کرده‌اند، گفت: امیدواریم در این هفته بتوانیم حق شهید مطهری را آن طور که شایسته است ادا کنیم و تبیین اندیشه‌های شهید مطهری را در بین پاسداران و بسیجیان داشته باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار