خبرهای داغ:

تاکید فرماندار ویژه شاهرود به توسعه سرانه فضای آموزشی

شاهرود_ رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان شاهرود، تسریع در پیش بینی فضای آموزشی موردنیاز برای شهرک‌ها و مناطق مسکونی جدیدالتاسیس و توسعه سرانه فضای آموزشی شهرستان را اولویت مهم آموزش و پرورش شاهرود.
کد خبر: ۹۵۰۵۸۵۹
|
۲۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۰

تاکید فرماندار ویژه شاهرود به توسعه سرانه فضای آموزشیبه گزارش خبرگزاری بسیج، اولین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان شاهرود به ریاست معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان شاهرود و با حضور معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش شاهرود، شهردار شاهرود، رئیس شورای اسلامی شهر و دیگر اعضا و مدعوین در محل سالن اجتماعات مدیریت تشکیل شد.
در ابتدا جلسه سیدمحمد موسوی معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش شاهرود گزارش اجمالی از اقدامات و فعالیت‌های شش ماه نخست سال تحصیلی در حوزه‌های جهاد تبیین، حجاب و عفاف، محافل انس با قرآن، یادواره‌های شهدا، کارگاه‌های آموزشی و تربیتی و مسابقات و پروژه‌های ورزشی ارائه نمود و بعد از معرفی شش عضو جدیدالانتصاب شورا شامل نمایندگان شورای مرکزی انجمن اولیا مربیان و نمایندگان مدیران سه مقطع، دستور کار جلسه حاضر را در ۵ بند شامل ارائه راهکار‌ها و پیشنهادات جهت اجرای مطلوب برنامه‌های هفته معلم با استفاده از ظرفیت دستگاه‌های اجرایی شهرستان، بررسی فضای آموزشی مورد نیاز در سال تحصیلی آینده، تجلیل از استعداد‌های برتر دانش آموزی با مساعدت شهرداری و شورای اسلامی شهر، ارائه گزارش راه اندازی زمین‌های چمن مصنوعی (طرح شهید سلیمانی) و پیگیری تامین اقلام مورد نیاز مدارس دانش آموزان با نیاز‌های ویژه
اعلام نمود.
او با اشاره به افزایش ۱.۷ درصدی جمعیت دانش آموزی در سال تحصیلی جدید و آمار مدارس تخریبی و نیاز به مقاوم سازی، کمبود فضای آموزشی را مهمترین چالش سال تحصیلی آینده دانست.
دبیر شورای آموزش و پرورش شهرستان ضمن قدردانی از شهرداری و شورای اسلامی شهر در تامین اعتبار ۱۱۰ میلیون تومانی تجلیل از ۲۸۰ نخبه دانش آموزی شهرستان در سال گذشته خواستار استمرار این حرکت در سال جاری شد. #وی همچنین با قدردانی از اداره کل راه و شهرسازی شرق استان و اداره راه و شهرسازی شاهرود در اجرای زیرسازی زمین‌های چمن مصنوعی مدارس، تعامل شهرداری را برای زیرسازی سایر چمن‌های پیش بینی شده خواستار شد.
موسوی در ادامه سخنان خود بر لزوم استفاده از ظرفیت دستگاه‌های اجرایی در تجلیل از مقام معلمان تاکید کرد و آن را گامی در راستای نهادینه سازی،  تکریم و تجلیل مقام والای معلمان در جامعه و زمینه سازی برای رشد و تعالی نظام تعلیم دانست.
ابوطالب جلالی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان شاهرود و رئیس شورای آموزش و پرورش ضمن تبریک افتخارات کسب شده در آموزش و پرورش شهرستان به ویژه کسب رتبه برتر شورای استان توسط شورای آموزش و پرورش شهرستان شاهرود در سال گذشته، بر ضرورت تشکیل جلسه شورای برنامه ریزی شهرستان به منظور بررسی و تامین اعتبار تکمیل پروژه‌های عمرانی با حداقل ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی، تاکید کرد.
رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان، تسریع در پیش بینی فضای آموزشی موردنیاز برای شهرک‌ها و مناطق مسکونی جدیدالتاسیس و توسعه سرانه فضای آموزشی شهرستان را اولویت مهم آموزش و پرورش شاهرود دانست و بر اقدام جدی مسئولان و موثرین در این خصوص تاکید کرد.
محسن احمدی شهردار شاهرود نیز آمادگی این مجموعه را برای تجلیل از نخبگان دانش آموزی و فرهنگی در سال جاری و همکاری در فضاسازی شهر به منظور تکریم معلمان در هفته بزرگداشت مقام معلم اعلام نمود.
در پایان مسعود جهانسیر رئیس اداره بهزیستی شاهرود در خصوص بند پنج دستور کار این جلسه اظهار کرد: دانش آموزان با نیاز‌های ویژه چنانچه اقدام به تشکیل پرونده در بهزیستی نموده باشند مشمول دریافت وسایل کمک توانبخشی جهت دستیابی به حداکثر سطح بازتوانی، استقلال فردی، حرفه‌ای و اجتماعی خواهند بود و بهزیستی نهایت همکاری را در این زمینه با دانش‌آموزان و خانواده‌ها خواهد داشت.
اعطای احکام اعضای شورا و اهدای هدایای مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان و رئیس اداره راه و شهرسازی شاهرود به نماینده تام الاختیار آنان در جلسه، پایان بخش این نشست بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار