خبرهای داغ:

کشف ریواس و چوب تاغ قاچاق به ارزش ۷ میلیارد ریال در شاهرود

شاهرود_ فرمانده نیروی انتظامی شاهرود گفت: ماموران پاسگاه شهید نوری این شهرستان ۶ تن ریواس غیرمجاز و سه تن چوب تاغ به ارزش ۷۲۰ میلیون تومان کشف و ضبط کردند.
کد خبر: ۹۵۰۵۳۰۹
|
۲۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۰

کشف ریواس و چوب تاغ قاچاق به ارزش ۷ میلیارد ریال در شاهرودبه گزارش خبرگزاری بسیج، سرهنگ علی کریمی در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: ماموران ایست و بازرسی شهید نوری شهرستان شاهرود در پی کنترل هدفمند محورها، به چهار دستگاه خودروی کامیونت ایسوزو حامل ریواس غیرمجاز مشکوک شده و آن‌ها را متوقف کردند.
او با اشاره به اینکه مقصد این کامیونت‌ها تهران بود، ابراز کرد: ارزش این محموله به نظر کارشناسان بیش از ۴۸۰ میلیون تومان برآورد می‌شود.
کریمی با بیان اینکه چهار خودرو متخلفان به اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شاهرود انتقال یافت، اظهار کرد: متخلفان به منظور تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.
فرمانده نیروی انتظامی شاهرود ادامه داد: ماموران پاسگاه شهید نوری نیز به یک کامیونت مشکوک شدند و پس از بازرسی از این خودرو سه تن چوب تاغ قاچاق کشف کردند.
او با بیان اینکه محموله این خودرو نیز به اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شاهرود انتقال داده شد، افزود: به نظر کارشناسان ارزش چوب تاغ کشف شده ۲۴۰ میلیون تومان است.
کریمی افزود: راننده متخلف با تکمیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شد.
گیاه تاغ گونه‌ای کویری و مقاوم در برابر کم آبی است که با هزینه فراوان کاشته و نگهداری می‌شود و نقش مهمی در حفظ روستا‌های در برابر شن‌های روان دارد.
این نوع درختچه نقش مهمی در پیشگیری از بیابانزایی و روند پیشروی مناطق بیابانی به مناطق مسکونی حاشیه کویر دارد که به خاطر تولید زغال از این چوب، مورد دستبرد سودجویان قرار می‌گیرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار