رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان‌رضوی:

اعلام برنامه‌های روز جهانی قدس در خراسان‌ رضوی

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان‌رضوی، برنامه‌های روز جهانی قدس در استان را اعلام کرد.
کد خبر: ۹۵۰۴۳۱۰
|
۲۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از مشهد؛ حجت‌الاسلام سیدمحمد سلطانی در نشست خبری گفت: امسال برای این روز شکوهمند برنامه‌هایی در استان در نظر گرفته شده است  که در بیش از ۱۰۰ نقطه در مرکز شهرستان‌ها، شهرها و دهستان‌ها راهپیمایی روز جهانی قدس با حضور اقشار مختلف جامعه در روز ۲۵ فروردین‌ماه مصادف با ۲۳ ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان‌رضوی گفت:این راهپیمایی از هر نقطه‌ای در هر شهرستان و محلی که برگزار شود به مصلی‌های نماز جمعه ختم می‌شود.

 وی افزود: با توجه به اینکه شب جمعه مصادف با شب ۲۳ ماه مبارک رمضان و شب قدر است راهپیمایی روز قدس  در مشهد مقدس  با یک ساعت تأخیر در روز جمعه ساعت ۹:۳۰ از میدان ۱۵ خرداد به سمت حرم مطهر رضوی  برگزار می‌شود.

سخنرانی علی باقری، معاون سیاسی وزارت امور خارجه کشور  و همچنین قرائت قطع‌نامه پایانی، اقامه و خطبه‌های نماز جمعه با حضور امام جمعه مشهد از دیگر برنامه‌های این روز است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی اظهار کرد: سرویس‌های اتوبوسرانی، قطار شهری و بی‌آرتی نیز طی برگزاری راهپیمایی به‌صورت رایگان انجام می‌شود.

سلطانی گفت: آستان قدس رضوی نیز برنامه‌هایی برای روز جهانی قدس تدارک دیده است که برگزاری همایشی تحت عنوان «روز قدس» در روز پنجشنبه ۲۴ فروردین‌ماه ساعت ۱۶ برای زائران غیرایرانی در صحن قدس حرم مطهر رضوی و سخنرانی ویدئو کنفرانسی معاون دبیرکل حزب الله لبنان و سخنرانان مطرح جهان عرب از جمله این برنامه‌هاست.

وی بیان کرد: همچنین برگزاری پرسمانی تحت عنوان «روز قدس و مقاومت با دو جبهه استکبارستیزی و دشمن‌شناسی» با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین امینی‌خواه از اساتید حوزه علمیه قم را می‌توان از دیگر برنامه‌های این روز بیان کرد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی افزود: فضاسازی شهری و مسیرهای راهپیمایی خیابان امام رضا(ع)، میدان ۱۵ خرداد و استفاده‌ از پرچم‌های محور مقاومت و تصاویر شهدا به‌ویژه شهید عالی‌مقام سپهبد حاج قاسم سلیمانی که به‌عنوان سیدالشهدای محور مقاومت نامیده می‌شود و توزیع تراکت و پرچم حزب‌الله و فلسطین را در این روز داریم.

حجت‌الاسلام سلطانی اظهار کرد: هماهنگی اعزام گروه‌های سرود ویژه روز جهانی قدس به مناطق مرکزی شهر، ایجاد ۶ پایگاه توزیع اقلام فرهنگی و تبلیغی و ایستگاه‌های فرهنگی تبلیغی توسط تشکل‌های دینی و مذهبی در طول مسیر راهپیمایی و اجرای سرودهای زنده در رابطه با مقاومت و دفاع از مردم فلسطین را برای این روز تدارک دیده‌ایم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار