در قالب دوازدهمین جشنواره بین المللی عکس رضوی در حال برگزاری است؛

لحظات ناب زیارت در قاب عکاسان خبره ایرانی و خارجی/ارسال ۷۳۰ اثر به دبیرخانه

دوازدهمین جشنواره بین المللی عکس رضوی، برترین عکاسان ایرانی و خارجی را مهمان حرم امام رضا(ع) کرد تا لحظه های ناب زیارت را در قاب دوربین ماندگار کنند.
کد خبر: ۹۵۰۳۰۶۲
|
۲۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی، همزمان با ماه مبارک رمضان، دوازدهمین جشنواره بین المللی عکس رضوی در حال برگزاری است و فرصت عکاسی از حرم مطهر در اولین اردوی این جشنواره نصیب 20 عکاس خبره کشورمان شده است.

سال ها چشم انتظاری

 عکاس جوان تهرانی که از سال 97 عکاسی خبری و مستند می کند، گفت: همیشه آرزو داشتم در صحن انقلاب عکاسی کنم. سال ها تلاش کردم مجوز بگیرم و موقعیتی فراهم کنم تا در حرم امام رضا(ع) عکاسی کنم، ولی نشد. برای همین وقتی گفتند برای جشنواره انتخاب شده ام، بی درنگ خودم را رساندم.

تهمینه رحمانی افزود: این اتفاق واقعا آرزوی هر عکاسی است، اما به نظرم می رسد که همکاری آستان قدس رضوی یک مقدار کم است، مثلا در بین ما عکاسانی هستند که بیش از 10 ساعت در راه بوده اند و هزینه کرده اند اما ساعتی برای عکاسی در نظر گرفته شده که هم به دلیل گرمی هوا و روزه داری، حضور زائران کمتر است و هم به لحاظ نور اصلا مناسب نیست اما خوشحالم که محدودیت هایی که برای خانم های عکاس وجود داشت، امسال تا حد زیادی برطرف شده است.

سید علی رضوی دیگر عکاس دعوت شده به جشنواره، گفت: هنوز در شوک هستم و باورم نمی شود که دارم در حرم امام رضا(ع) عکاسی می کنم. من در بین الحرمین هم عکاسی کرده ام اما حرم امام رضا (ع) حال و هوای خاص خودش را دارد. حدود دو روز در راه بودم، اما این اصلا برایم اهمیت ندارد، شوقی که داشتم مرا به این جا کشاند. خیلی دوست داشتم از داخل رواق ها و کنار ضریح هم عکاسی کنم اما فهرست مکان هایی که می توانیم برویم محدود است، البته این محدودیت ها در کربلا نبود.

علی خوانین از شیراز گفت: حدود 8 سال است که عکاسی مستند و معماری می کنم. خیلی علاقه مند هستم که از حال و هوای زیبای زائرانی که در غروب، نیمه شب و بامداد این جا خلوت کرده اند، عکاسی کنم. تنوع اقشار و قومیت ها در حرم رضوی با دیگر حرم های ایران قابل مقایسه نیست و این باعث تنوع سوژه عکاسی می شود.

ارسال 730 اثر به دبیرخانه

در ادامه نیز رئیس خانه عکاسان خراسان رضوی نیز درباره نحوه برگزاری این جشنواره و ارزیابی عکاسان اظهارکرد: ارسال آثار عکاسان تا 5 اردیبهشت ادامه دارد، تاکنون 285 نفر در جشنواره ثبت نام و حدود 730 عکس بارگذاری کرده اند. شرکت کنندگانی از کشورهای عراق، ترکیه، قطر، آلمان، اوکراین و عربستان سعودی نیز داشتیم.

مهدی زابل عباسی افزود: در این اردو، عکاسانی از شهرهای گرگان، اراک، کرمانشاه، شهرکرد، تهران، تبریز، کرمان، زاهدان و بیجار هستند. در بخش استانی جشنواره نیز هنرمندانی از تربت حیدریه، سبزوار، نیشابور، قوچان، چناران، گناباد و بردسکن داشتیم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار