خبرهای داغ:
رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا:

نقش ایران در معادلات و حل مسائل منطقه‌ای برای همگان آشکار است/خروج آمریکا از صحنه ابرقدرتی

شاهرود_ امام جمعه موقت شاهرود با بیان اینکه همه کشور‌ها بر نقش ایران در معادله‌ها و حل مسائل منطقه آگاه هستند، گفت: با روی کار آمدن دولت سیزدهم، روابط بین المللی و حرکت به سمت شرق و ایجاد رابطه با همسایگان تقویت شده است.
کد خبر: ۹۵۰۱۳۳۵
|
۱۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۴

نقش ایران در معادلات و حل مسائل منطقه‌ای برای همگان آشکار است/خروج آمریکا از صحنه ابرقدرتیبه گزارش خبرنگار بسیج، حجت الاسلام علی سعیدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شاهرود در مصلای پیامبر اعظم (ص) این شهر اظهار کرد: امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب طی بیش از ۴۰ سال گذشته بر این موضوع تاکید داشتند که نمی‌توان به آمریکا اعتماد و اتکا کرد و عربستان و برخی دیگر امروزه به این نتیجه رسیده‌اند.
امام جمعه موقت شاهرود با بیان اینکه توافق ایران با عربستان نتیجه افول آمریکا در منطقه خاورمیانه است، گفت: مقام‌های عربستان به افول آمریکا پی بردند و توافق با ایران را در دستور کار خود قرار دادند.
او به جنگ ۹ ساله عربستان با یمن اشاره کرد و گفت: ناتوانی آمریکا در پیشبرد اهداف خود در افغانستان، عراق و یمن بر جهانیان ثابت کرد که این قدرت استکباری رو به افول است.
امام جمعه موقت شاهرود به هزینه ۶۰ میلیارد دلاری عربستان در جنگ با یمن اشاره کرد و افزود: این کشور ۴۰ میلیارد دلار به طور رسمی و ۲۰ میلیارد دلار برای تعمیر و راه‌اندازی دوباره «آرامکو» هزینه کرده است.
سعیدی با بیان اینکه عربستان به این نتیجه رسیده که نیاز‌های خود را باید از طریق منطقه تامین کند، ابراز کرد: این کشور تامین نیاز‌های خود را در تعامل و ایجاد رابطه با ایران دانسته است.
او با اشاره به اینکه آمریکا از صحنه ابرقدرتی در منطقه خارج شده است، گفت: تحلیل کارشناسان از شرایط کنونی ایجاد هرج و مرج در جهان و یا شکل‌گیری قدرت‌های منطقه‌ای است و امروز شاهد شکل‌گیری قدرت‌های منطقه‌ای هستیم.
نقش ایران در معادلات و حل مسائل منطقه‌ای برای همگان آشکار است/خروج آمریکا از صحنه ابرقدرتیامام جمعه موقت شاهرود به توافق ایران با عربستان اشاره و اظهار کرد: پس از امضای تفاهم‌نامه‌ای، ۸۰۰ اسیر بین مجاهدان انصارالله یمن و طرف مقابل مبادله شد که این امر یکی از اثر‌های توافق با ایران است.
سعیدی با بیان اینکه همه کشور‌ها بر نقش ایران در معادله‌ها و حل مسائل منطقه آگاه هستند، ابراز کرد: با روی کار آمدن دولت سیزدهم، روابط بین المللی و حرکت به سمت شرق و ایجاد رابطه با همسایگان موجب شد عربستان از موضع خود عقب‌نشینی کرده و زمینه‌های توافق با ایران را فراهم کند.
امام جمعه موقت شاهرود به تصمیم عربستان مبنی بر عضویت در پیمان شانگ‌های اشاره کرد و گفت: برای عضویت در این پیمان موافقت همه اعضا شرط است که عربستان با این توافق، جلب رضایت ایران را دنبال می‌کند.
او با اشاره به اینکه عربستان شرط تقویت، توسعه و رشد در منطقه را در کنار ایران بودن می‌داند، افزود: توافق ایران و عربستان منشا تحولات و پیامد‌های مثبتی در منطقه خواهد بود.
سعیدی با بیان اینکه همبستگی بین کشور‌های منطقه ضروری است، ابراز کرد: ایران، عربستان، عراق و ترکیه می‌توانند تعاملات مثبتی داشته باشند و با برقراری روابط تجاری و سرمایه‌گذاری موجبات رشد منطقه‌ای را فراهم سازند.
امام جمعه موقت شاهرود به ارتقای امنیت ایران در منطقه اشاره کرد و گفت: این توافق‌ها می‌تواند امنیت ایران را بالا برده و زمینه سرمایه‌گذاری دیگران در کشور را فراهم کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار