سرپرست میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان خبر داد:

برگزاری آیین نوروزگاهی در روستای کریز کوهسرخ

سرپرست میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کوهسرخ از برگزاری آیین نوروزگاهی در روستای کریز با هدف اشاعه فرهنگ سنتی و ایجاد شور و نشاط در بین مردم و اهالی این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۹۵۰۰۸۹۶
|
۰۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی، رضا ربیعی با اعلام این خبر اظهارکرد: نوروزگاه روستای کریز در قالب جشنواره غذا‌های محلی، بازی‌های بومی-محلی، مراسم آیینی چوب بازی و شعرخوانی با هدف اشاعه فرهنگ سنتی و ایجاد شور و نشاط در بین مردم و اهالی، برگزار شد.

وی افزود: در جشنواره غذای محلی با حضور ۲۴ شرکت کننده و داوری سرآشپز بین المللی «حسن یگانه‌فر»، به نفرات برتر جوایز نفیسی اهدا شد.

سرپرست میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کوهسرخ ادامه داد: در بخش بازی‌های بومی و محلی نوروزگاه هم تعداد ۵۰ نفر در مسابقاتی مانند طناب‌کشی، دارت، گوی میری و کلاه ورداشتنک، شرکت کردند که به نفرات برتر جوایزی اهدا شد.

ربیعی اعلام کرد: تا پایان ماه مبارک رمضان و در تعطیلات عید سعید فطر هم نوروزگاه‌های متنوعی بعد از افطار در روستا‌های شهرستان، برگزار خواهد شد.

گفتنی است شهرستان کوهسرخ با داشتن محصولات متنوع و ارگانیک کشاورزی و بیش از ۳۰ اثر طبیعی و تاریخی، مقصد مناسبی برای گردشگران و مسافران است

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار