خبرهای داغ:
امام جمعه شاهرود:

مهمترین مشکل شهرستان شاهرود تامین آب و اشتغال است

شاهرود_ امام جمعه شاهرود با اشاره به اینکه مهمترین مشکل شهرستان شاهرود تامین آب و اشتغال است، اظهار کرد: بار‌ها این مشکلات از این تریبون مطرح شد و نیازمند اقدام مناسب و بنیادی است.
کد خبر: ۹۴۹۹۴۲۰
|
۲۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۴

مهمترین مشکل شهرستان شاهرود تامین آب و اشتغال استبه گزارش خبرنگار بسیج، حجت‌الاسلام عباس امینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شاهرود در حسینیه اعظم مدرسه قلعه این شهر اظهار کرد: توافق با عربستان یک تحول و حادثه‌ای بود که همه را غافلگیر کرد، تحلیل‌گران باید مراقبت کنند نسبت به این موضوع بزرگ‌نمایی بیش از حد و کوچک‌نمایی نشود.
او با بیان اینکه برخی در منطقه می‌خواهند این توافق را کوچک جلوه دهند، ابراز کرد: بیشترین زیان از این توافق را دشمنان، رژیم صهیونیستی، آمریکا و براندازان داخلی و خارجی دیدند.
امام جمعه شاهرود با بیان اینکه این توافق به نفع مسلمانان جهان از جمله ملت ایران، عربستان، یمن، بحرین، لبنان، افغانستان، پاکستان و مایه برکات است، اظهار کرد: در پیمان‌های بین المللی همه به دنبال منافع خود هستند که این منظور اشکالی ندارد.
امینی هدف چین از این میانجی‌گری را بازیگری در منطقه دانست و تصریح کرد: نیاز عربستان به این توافق بیشتر از ایران اسلامی است، چرا که موقعیت اجتماعی آن‌ها طی سال‌های گذشته در منطقه به چالش کشیده شد و نیاز به ترمیم دارد.
او با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران از مواضع خود نسبت به یمن عقب نشینی نخواهد کرد، گفت: این توافق بر روابط کشور‌های سوریه، آذربایجان، ترکیه، لبنان و حتی جبهه مقاومت اثر مثبت خواهد گذاشت.
امام جمعه شاهرود با بیان اینکه باید از اصل توافق استقبال کرد، افزود: راستی آزمایی باید گام به گام نسبت به موضوعات مختلف انجام شود.
امینی در بخش دیگری از سخنان خود به اوضاع رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: اختلافات داخلی این رژیم به سطح نیرو‌های مسلح آن‌ها کشیده شده است که در این صورت فروپاشی از درون بدون اینکه نیرو‌های مقاومت کاری کنند، اتفاق خواهد افتاد و ۲ میلیون نفر در صف خروج از رژیم صهیونیستی هستند.
امام جمعه شاهرود به مسایل سال ۱۴۰۱ در سطح بین المللی، کشوری و شهرستان شاهرود اشاره کرد و افزود: ادامه جنگ روسیه با اوکراین، آتش‌بس شکننده یمن، تنش چین با تایوان، مبارزه فلسطینیان، مسایل سوریه، لبنان، موضوع مظلومیت شیعیان آذربایجان، افول رژیم صهیونیستی، مسایل کشور‌های عراق، پاکستان، افغانستان، زلزله ترکیه و سوریه، رکود و گرانی انرژی در دنیا متاثر از جنگ روسیه با اوکراین و از همه مهمتر ترویج اسلام‌هراسی توسط اروپاییان، از مسایل روز دنیا در سال ۱۴۰۱ بود.
او با بیان اینکه کشور طی سال گذشته در زمینه‌های مختلف از جمله علمی، صنعتی و دفاعی پیشرفت‌های چشمگیری داشت، ابراز کرد: پرتاب ماهواره خیام، رزمایش‌های پی در پی نیرو‌های مسلح، سفر آیت‌الله رئیسی رییس جمهور به چین، عضویت در سازمان همکاری شانگهای، زلزله خوی، اغتشاشات پاییز، برگزاری راهپیمایی پرشکوه اربعین و ۲۲ بهمن، مسمومیت دانش‌آموزان و توافق ایران با عربستان، از مهمترین وقایع سال ۱۴۰۱ بود.
امینی با اشاره به اینکه مهمترین مشکل شهرستان شاهرود تامین آب و اشتغال است، اظهار کرد: بار‌ها این مشکلات از این تریبون مطرح شد و نیازمند اقدام مناسب و بنیادی است.
امام جمعه شاهرود با بیان اینکه هم اکنون در این شهرستان ۲۰۰ لیتر برثانیه کمبود آب داریم، تاکید کرد: تامین آب ماندگار و پایدار دست‌کم برای ۵۰ سال آینده از نیاز‌های ضروری است که باید برای این موضوع مسوولان به فوریت همت کنند.
او به تعطیلی فرودگاه بین المللی شاهرود اشاره کرد و گفت: باید انتقال محصولات کشاورزی، باغی و دامی این شهرستان به کشور‌های منطقه در اولویت کاری فرودگاه قرار گیرد تا تحولی در بخش‌های مختلف از جمله اشتغال ایجاد شود
امینی به تقارن بهار طبیعت و بهار معنوی ماه مبارک رمضان اشاره کرد و افزود: فرد مومن باید خوبی‌های بهار طبیعت از جمله دید و بازدید، عیدی دادن و پوشیدن لباس نو را تکریم کند، اما با تمام شجاعت خرافات را کنار بزند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار