خبرهای داغ:

نواختن زنگ درختکاری در شاهرود

شاهرود_زنگ طبیعت به مناسبت روز درختکاری با حضور معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان شاهرود و مسؤولان شهرستانی در مدرسه گوهرشاد این شهر نواخته شد.
کد خبر: ۹۴۹۷۱۷۲
|
۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۵

نواختن زنگ درختکاری در شاهرودبه گزارش خبرگزاری بسیج، آیین نواختن زنگ طبیعت به مناسبت روز درختکاری با حضور مدیر آموزش و پرورش، معاون مدیرکل منابع طبیعی استان سمنان، رئیس اداره حفاظت محیط زیست و جمعی از مسؤولان شهرستانی در دبستان هیأت امنایی دخترانه گوهرشاد با اجرای برنامه‌های شاد و متنوع و همچنین کاشت سه نهال برگزار شد.
معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان شاهرود در این آیین اظهار کرد: فرهنگ صیانت از منابع طبیعی در بین شهروندان به ویژه کودکان باید نهادینه شود.
ابوطالب جلالی با بیان اینکه منابع طبیعی ظرفیت خدادادی است که در جنبه‌ها و شئون مختلف زندگی شهروندان تاثیرگذاری بسیاری دارد، افزود: روز ۱۵ اسفندماه در تقویم کشور به نام روز درختکاری و آغاز هفته منابع طبیعی نامگذاری شده است.
او تولید نماهنگ‌های آموزشی در راستای ترویج فرهنگ درختکاری برای دانش آموزان را ضروری خواند و گفت: باید تولید محتوا‌های آموزشی در سطوح بالاتر نیز مورد دقت و توجه حوزه رشته‌های تخصصی و بین رشته‌ای در دانشگاه‌ها قرار گیرد.
فرماندار ویژه شهرستان شاهرود با اشاره به اینکه ظرفیت‌های عالی منابع طبیعی در این شهرستان وجود دارد، اظهار کرد: تاکنون از توانمندی سازمان‌های مردم نهاد (NGO) در راستای احیا و نگهداری منابع طبیعی استفاده‌های مناسبی در کنار تلاش دستگاه متولی شده است.
جلالی با بیان اینکه برای امسال و سال آینده اعتبارات مناسبی در حوزه منابع طبیعی اختصاص یافته است، ابراز کرد: با اختصاص اعتبارات مناسب در راستای صیانت، پاسداشت و ایمن کردن منابع طبیعی می‌توان برنامه‌های متنوع‌تری اجرا کرد.
تولید ۵۰۰ هزار نهال در شاهرود آغاز شد
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شاهرود هم در این آیین گفت: سنت درختکاری و نگهداری از منابع طبیعی در دین اسلام بسیار مورد تاکید قرار گرفته است.
محمدرضا کشاورزیان با اشاره به اینکه از ۱۵ تا ۲۱ اسفند ماه را هفته منابع طبیعی نامگذاری کرده اند، افزود: به دستور رییس جمهور طرح اجرای تولید و کاشت کشوری یک میلیارد نهال طی چهار سال در دستور کار این اداره قرار گرفته است.
او با بیان اینکه گسترش فرهنگ درختکاری در اولویت کار اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شاهرود قرار دارد، ابراز کرد: تولید ۵۰۰ هزار نهال در این شهرستان آغاز شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار