خراسان رضوی، رتبه نخست آثار ارسالی به جشنواره ملی شهید چمران/بسیج اساتید، پرچمدار جهاد علمی در کشور

دبیر علمی نخستین جشنواره ملی شهید چمران، تحقق اهداف بیانیه گام دوم انقلاب و تعمیق گفتمان جهاد علمی را از اهداف اصلی این جشنواره برشمرد، گفت: بیشترین تعداد آثار ارسالی به این جشنواره ملی با هزار و ۷۹۴ اثر مربوط به استان خراسان رضوی است.
کد خبر: ۹۴۹۳۰۸۵
|
۲۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، قاسم صادقی بجستانی در آیین پایانی مرحله استانی جشنواره علمی شهید چمران اظهار کرد: بیشترین تعداد آثار ارسالی به این جشنواره ملی با هزار و ۷۹۴ اثر مربوط به استان خراسان رضوی است.

دبیر علمی نخستین جشنواره ملی شهید چمران خراسان رضوی افزود: در مجموع بیش از ۱۹ هزار اثر از سراسر کشور به این جشنواره ارسال شده است.

وی بیان کرد: تحقق اهداف بیانیه گام دوم انقلاب، شناسایی، توانمندسازی هدفمند و شکوفاسازی استعدادهای مختلف علمی به منظور تربیت کادر تراز انقلاب و هم افزا و همگرا نمودن ظرفیت های علمی، تخصصی ملی و حاکمیتی جهت تحقق اهداف اقتصاد دانش بنیان از جمله اهداف برگزاری جشنواره علمی شهید چمران است.

صادقی بجستانی ادامه داد: جریان سازی ترویج و تعمیق گفتمان جهاد علمی و تبدیل گفتمان علمی به گفتمان غالب در کشور و هم افزایی ظرفیت های علمی کشور، کمک به تولید علوم و فناوری‌های نوین مرز شکن و اقتدار آفرین در راستای دستیابی کشور به جایگاه مرجعیت علمی و مشارکت حداکثری استادان در راستای کمک به ارتقای نظام حکمرانی در حوزه نظام آموزش عالی از دیگر اهداف این جشنواره است.

بسیج اساتید، پرچمدار جهاد علمی است

محمد مهدی نژاد نوری نیز در این آیین بیان کرد: پرچمداری جهاد علمی برای تولید علم نافع، مرجع ساز و ارتقای قدرت علمی انقلاب اسلامی با بسیج همه ظرفیت ها و جلب مشارکت استادان و دانشجویان از جمله ماموریت ها واقدامات حوزه بسیج اساتید است.

معاون علوم، تحقیقات و فناوری ستاد کل نیروهای مسلح افزود: حضور تمام‌عیار در صحنه تحقق سند اعتلای بسیج با تاکید بر محور علم و فناوری و همچنین نوآوری در چارچوب نقشه جامع علمی کشور برای تحقق شعار سال و گفتمان سازی و هم اندیشی جهت مرجعیت علمی از دیگر وظایف بسیج اساتید است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار