خبرهای داغ:

دهه فجر، دهه جهاد تبیین است

شاهرود_ امام جمعه شهر بسطام گفت: دهه مبارک فجر، دهه جهاد تبیین است و بر همه اقشار و زن و مرد واجب است که دستاورد‌های انقلاب اسلامی و روز‌های رکود قبل از انقلاب را برای نسل امروز روشنگری کنند.
کد خبر: ۹۴۸۸۳۴۳
|
۱۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۶

دهه فجر، دهه جهاد تبیین استبه گزارش خبرنگار بسیج، حجت الاسلام سید علی رضوی نسب در خطبه‌های نماز جمعه این هفته به میزبانی مصلی آستان مقدس امامزاده سید ابوالقاسم (ع) شهر بسطام با تبریک رسیدن سیزدهم رجب و ولادت امام علی (ع) به برشمردن فضائل امام اول شیعیان پرداخت.
رضوی نسب با اشاره به تولد حضرت علی (ع) در خانه خدا اظهار کرد: اگر کمترین دقت و تأمّلی در این مسائل انجام گیرد، بی گمان به فضیلت والای این نوزاد و مادر می‌توان پی برد که چگونه معجزات متعددی به احترام آن دو انجام می‌گیرد؛ شکافته شدن دیوار خانه خدا و به هم آمدن آن، ماندن چهار روز در درون خانه، پاک بودن نوزاد از آلودگی زایمان وگر نه در درون خانه خدا راه نمی‌یافت.
او ادامه داد: مادر امیرالمؤمنین (ع)، به لحاظ شرافت و مرتبت از زنان پیش از خود برتری داشتند که مقام مادری امام علی (ع) به ایشان عنایت شد. وجودی که پذیرای چنین حمل عظیم‌الشأنی می‌شود. فاطمه بنت اسد طبق روایت معتبر حتی بر حضرت مریم (س) برتری داشتند، در مکان وضع حمل، تناول از طعام بهشتی و سکونت سه‌روزه در کعبه. اما حضرت مریم برای حمل به بیابانی خشک رفت، از رطب  تناول کرد و سپس به میان قوم خویش بازگشت.
امام جمعه بسطام با بررسی اهمیت و فضیلت اعتکاف در قرآن و روایات بیان کرد: دعای روزه داران معتکف قطعا مستجاب خواهد شد؛ اعتکاف یک فضای معنوی است که انسان با خداوند متعال یک حیات خلوت پیدا می‌کند تا فارغ از علقه‌های روزمره زندگی به راز و نیاز و عبادت مشغول شود که این ارتباط منجر به انس بیشتر بنده با خدا خواهد بود.
رضوی نسب با تبریک چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از حضور پرشور اقشار مختلف مردم در جشن‌های انقلاب قدردانی نمود و بیان کرد: دهه مبارک فجر، دهه جهاد تبیین است و بر همه اقشار از پیر و جوان و زن و مرد واجب است که دستاورد‌های انقلاب اسلامی و روز‌های رکود قبل از انقلاب را برای نسل امروز روشنگری کنند.
او با اشاره به چهار ماه جنگ ترکیبی دشمنان علیه نظام اسلامی ایران بیان کرد: دشمن در یک جنگ رسانه‌ای تمام عیار و مسموم کردن فضای رسانه‌ای در همه ابعاد فعالیت دارد، لذا بر همگان واجب است که با جامه عمل پوشاندن به سخنان مقام معظم رهبری در جهاد تبیین پیشتاز باشند.
رضوی نسب در انتهای خطبه‌ها از نماینده شهرستان‌های شاهرود و میامی به جهت گرفتن مجوز احداث کارخانه زامیاد و اشتغال زایی برای مردم شهرستان تقدیر بعمل آورد.
گفتنی است میز خدمت مسئولین دستگاه‌های اجرایی و مردم بسطام امروز در مصلی نماز جمعه برقرار بود.

عکاس: جمال رضوانی
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار