انتقاد خطیب جمعه تربت جام:

مسئولی که در شرایطی بحرانی ترک فعل کند، صلاحیت مدیریت ندارد/در شرایط تلخ قطعی گاز، شیرینی مصوبه وزیر در تقویت شبکه، احساس نشد + فیلم

امام جمعه تربت‌جام با انتقاد از ترک فعل برخی نمایندگان و مسئولان قبلی و فعلی در به وجود آمدن بحران گازی و آبی چند روز اخیر در این شهرستان، گفت: مسئولی که در شرایطی بحرانی پست مسئولیت خود را رها کند، صلاحیت مدیریت ندارد.
کد خبر: ۹۴۸۴۷۸۹
|
۰۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، حجت الاسلام حسین اسلامی در خطبه های عبادی سیاسی این هفته با اشاره به بحران قطع گاز و آب در این شهرستان که در چند روز اخیر رنج‌ها و درس‌هایی بزرگی در پی داشت، اظهارکرد: حادثه تلخ و سخت قطع گاز ۷۰ درصد از مشترکان در هوای سرد و بی سابقه زمستان و دمای ۲۰ درجه زیر صفر باید تبدیل به فرصت شود.

امام جمعه تربت‌جام باعذرخواهی از مردم در شرایط سخت پیش‌آمده در این شهرستان، ادامه داد: قطع گاز چهار شبانه روز و بدون وسایل گرمایشی برای مردم سخت و دردناک بود و ۴ عامل موجب بحران گازی در شهرستان شد، که شامل سرمای تاریخی و سخت زمستانی ، بالارفتن مصرف گاز درکل کشور، قطع گاز از سوی کشور ترکمنستان و معضل خط انتقال گاز ۱۰ اینچی از فریمان به تربت جام که مطلقآً پاسخگوی جمعیت ۲۵۰ هزار نفری و صنعت شهرستان نیست.

اسلامی تصریح کرد: خط لوله انتقال گاز به تربت‌جام پاسخگوی نیاز شهرستان نیست. اگر در سالیان قبل، این مشکل حل می شد، امروز شاهد این وضعیت نبودیم. این مورد را هم باید به فهرست ترک فعل‌های دولت قبل اضافه کرد. افرادی که چندین سال نماینده و مسئول در این شهر بودند امروز نباید مطالبه‌گر باشند، باید پاسخگوی وضعیت به وجود آمده باشند.

در شرایط تلخ قطعی گاز، شیرینی مصوبه وزیر نفت در تقویت شبکه، احساس نشد

امام جمعه تربت جام با بیان اینکه عالی ترین مقام وزارت، به دستور مستقیم رئیس جمهور شخصا در وسط بحران حاضر شود کار بسیار شایسته و قابل تقدیری بود، گفت: مهمترین دستاورد سفر وزیر نفت تصویب ۵۰۰ میلیارد تومان برای خط لوله تقویتی به تربت‌جام است. این اقدام یک مشکل بسیار مهم زیرساختی را در خطه جام مرتفع خواهد کرد اما به خاطر تلخی شرایط قطعی گاز، شیرینی این مصوبه مهم و ملی احساس نشد.

حجت الاسلام اسلامی با اشاره به اینکه در مرحله پیش‌بینی و تدارک شرایط برای مواجهه با قطع گاز عملکرد مسئولان قابل نقد است یاد آور شد: اما انصافاً در این چند روزی که شهرستان درگیر بحران بود، فرماندار جهادی و مسئولان شهرستانی و استانی شبانه‌روزی تلاش کردند. توجه داشته باشید دیسپچینگ گاز حتی در اختیار استاندار هم نیست و از تهران مدیریت می شود.

تلاش رسانه‌های معاند، سیاسی امنیتی کردن اعتراض به حق مردم بود

خطیب جمعه تربت جام بابیان اینکه رسانه‌های معاند تلاش کردند اعتراض به حق مردم را سیاسی امنیتی جلوه نمایند، تیرشان به سنگ خورد ابراز کرد: هم مردم هوشمندی به خرج دادند هم دستگاه‌های امنیتی و نیروی انتظامی با نگاه درست یک بحران را که پتانسیل تبدیل شدن به یک معضل امنیتی داشت را مدیریت کردند. صمیمانه از نیروی انتظامی تشکر و قدردانی می‌کنم.

حجت الاسلام اسلامی با اشاره به اینکه شدیداً از عملکرد اداره آبفا شهرستان انتقاد دارم، اذعان کرد: متاسفانه سهل انگاری مهلک توسط مسئولان آبفای شهرستان و استان اتفاق افتاد و اعتقاد داریم مسئولی که در شرایطی بحرانی پست مسئولیت خود را رها کند صلاحیت مدیریت ندارد.

وی اضافه کرد: این اتفاق زنگ خطری برای شبکه آبرسانی شهرستان بود. باید معضلات آبی شهرستان مخصوصا تأمین آب شرب شهری ، تعیین تکلیف برخی چاه موتورهای بالاجام و.... در اسر وقت تعیین تکلیف شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار