خبرهای داغ:
سردار دامغانی:

ساخت یادمان شهدای هفت تپه و تدفین شهید گمنام

شاهرود_ فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان با تاکید بر اینکه جهت ایجاد یادبود در این مکان هماهنگی‌های لازم را انجام داده ایم، بر مردمی بودن ساخت این بنا و تدفین شهید گمنام در این مکان تصریح کرد.
کد خبر: ۹۴۸۳۷۸۳
|
۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۰

ساخت یادمان شهدای هفت تپه و تدفین شهید گمنامبه گزارش خبرنگار بسیج، سردار سرتیپ دوم پاسدار حمید دامغانی فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان در هفتمین یادواره شهدای هفت تپه استان سمنان در محل قتلگاه این شهدا در شهرستان شوش، با بیان اینکه همه ما مهمان شهدا هستیم و باید قدردان این فرصت باشیم، افزود: یکی از نکات این برنامه مردمی بودن آن است که باید حفظ شود و این غلبه دارد بر کل این مراسم.
وی با اشاره به اینکه این مکان مقدس است، گفت: کار اتفاق افتاده در طول دفاع مقدس که در یک لحظه و جغرافیا، حدود ۴۰ نفر از بندگان خوب و سیدالشهدایی، خدایی شوند و این نقطه خاصی است.
فرمانده سپاه استان سمنان، خاطر نشان کرد: در هفت دوره‌ای که این یادواره شهدا اجرا می‌شود این نقطه و منطقه روحی دارد و معتقدیم شهدا حتما حضور دارند و برنامه را شهدا مدیریت می‌کنند.
دامغانی تاکید کرد:اعتقاد داریم شهدا زنده اند یعنی تاثیرگذار در دنیا هستند و این اتفاق برای ما قابل لمس است که شهدا عنایت ویژه دارند و این برنامه جز برنامه‌های خاص است.
وی با بیان اینکه این چهل شهید هر کدام در طول مسیر، خدا آن‌ها را گزینش و انتخاب کرد و همه دور هم جمع شدند، اظهار کرد: این شهدا غالبأ خادم الحسین بودند و عاشق اباعبدالله الحسین (ع) و خداوند مزد چندین سال خدمت آن‌ها را که عاشقانه به اهل بیت (ع) بود را اینگونه داد.
فرمانده سپاه استان سمنان با اشاره به شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و اینکه خداوند مزد مجاهدت‌های سالیانه ایشان را اینگونه داد، افزود: شهدای هفته تپه نیز مانند حاج قاسم تکه تکه شدند.
وی با تقدیر از زحمات سپاه ناحیه شوش و کشت و صنعت هفت تپه در همراهی این مراسم، از خانواده شهدا و زحمت کشان برپایی این مراسم تشکر کرد.
فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) با تاکید بر اینکه جهت ایجاد یادبود در این مکان هماهنگی‌های لازم را انجام داده ایم، بر مردمی بودن ساخت این بنا و تدفین شهید گمنام در این مکان تاکید و خواستار همت مردم برای این مهم شد.
در این مراسم که با حضور مدیرعامل شرکت کشت و صنعت هفت تپه، سپاه ناحیه شوش و راه آهن شوش برگزار شد، فرزند یکی از شهدای هفت تپه خاطراتی بیان و ذاکر اهل بیت علی اکبر نظری به مرثیه سرایی در رثای شهدا پرداخت.
لازم به ذکر است در این مراسم حدود ۲۰۰ نفر از مردم شهرستان شاهرود بویژه خانواده‌های ۴۰ شهید مظلوم آشپزخانه تدارکات تیپ ۱۲ قائم آل محمد (عج) حضور داشتند و یاد و خاطره این شهدا را گرامی داشتند.
همچنین پنج دیگ آش تهیه و به نیت شهدا هفت تپه بین ۲ هزار نفر در این منطقه توزیع شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار