سرپرست نمایندگی میراث‌فرهنگی کوهسرخ خبر داد:

فعالیت ۲۵۰ هنرمند صنایع‌دستی در کارگاهای مشاغل خانگی/برگزاری آموزش گلیم‌ بافی در کوهسرخ

سرپرست نمایندگی میراث‌فرهنگی کوهسرخ با اشاره به فعالیت بیش از ۲۵۰ هنرمند در رشته‌های صنایع‌دستی در کارگاهای مشاغل خانگی در این شهرستان،گفت: دومین دوره آموزشی گلیم بافی در راستای ارتقا و پیشرفت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی و نوآوری در این هنر براساس نیاز بازار برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۸۳۰۵۲
|
۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، رضا ربیعی از برگزاری دوره آموزشی گلیم بافی در این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: این دوره با حمایت مالی معین اقتصادی کوهسرخ شرکت میدکو و همکاری فنی و حرفه ای شهرستان برای دومین بار طی سال جاری برگزار شد.

سرپرست نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کوهسرخ افزود : این دوره آموزشی به مدت 26 ساعت در قالب ۱۵ جلسه به صورت تئوری و عملی برگزار و در پایان دوره از طرف میراث فرهنگی و فنی و حرفه ای برای شرکت کنندگان گواهینامه صادر می شود.

وی با اشاره به اینکه کوهسرخ بیش از ۲۵۰ هنرمند و شاغل در رشته‌های صنایع‌دستی در قالب مشاغل خانگی و کارگاهی دارد، اضافه کرد: گلیم‌بافی و به‌خصوص پلاس‌بافی از هنرهای سنتی و دیرینه مردمان شهرستان کوهسرخ است که امروزه براساس نیاز بازار، نوآوری‌هایی در این هنرانجام شده و در بیشتر نقاط شهرستان به‌خصوص روستای نامق در حال انجام است.

ربیعی در پایان از حمایت های فنی و حرفه‌ای و شرکت میدکو برای حمایت‌های منجر به ارتقاء و پیشرفت صنایع‌دستی در این شهرستان قدردانی کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار