خبرهای داغ:

آگاهی بخشی به جامعه در مورد بیماران اتیسم ضروری است/نیاز جدی به حمایت از سوی خیرین

شاهرود_ مدیر خانه اتیسم شاهرود با تاکید بر آگاهی بخشی به جامعه در خصوص بیماری اتیسم، بر حمایت جدی خیرین و نیکوکاران از این بیماران تاکید کرد.
کد خبر: ۹۴۸۲۶۵۷
|
۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۸

آگاهی بخشی به جامعه در مورد بیماران اتیسم ضروری است/نیاز جدی به حمایت از سوی خیرینبه گزارش خبرنگار بسیج، مبینا سهرابی در جمع اصحاب رسانه و فعالان مجازی شهرستان شاهرود در بازدید از خانه اتیسم شاهرود با بیان اینکه آگاه سازی جامعه و خانواده‌ها در موضوع اتیسم بسیار مهم است، افزود: اتیسم اختلال رشدی عصبی است که تعاملات اجتماعی پایین است و به اصطلاح در خود مانده تعریف می‌شوند.
مدیر خانه اتیسم شاهرود خاطر نشان کرد: این بیناری یک تا سه سال قابل تشخیص در مراکز تخصصی است و مرکز ما آموزش جامع کار درمانی، گفتار درمانی بالینی، موسیقی درمانی و ماساژ درمانی را انجام می‌دهد.
او تصریح کرد: در سه تا پنج سالگی با تشخیص درست و مداخله بهنگام می‌توان این بیماری را کنترل و از سطح شدید به متوسط و از متوسط به ضعیف و از ضعیف به برطرف نمودن آن کمک‌کرد.
سهرابی با بیان اینکه بچه‌های اتیسم در صورت مداخله بهنگام می‌توانند در مدارس و دانشگاه‌ها ادامه تحصیل دهند که داریم نمونه‌هایی از آن‌ها را، گفت: اختلالات طیف اتیسم از سال ۱۳۹۷ جزو بیماری‌های خاص شد و حمایت‌های می‌شوند.
آگاهی بخشی به جامعه در مورد بیماران اتیسم ضروری است/نیاز جدی به حمایت از سوی خیریناو با بیان اینکه افراد داری این بیماری از درون نقص دارند، اظهار کرد: بیش حسی و کم‌حسی از ویژگی‌های افراد دچار این بیماری است و ما در این مرکز به بچه‌ها کمک و آموزش می‌دهیم که چگونه رفتار و گفتار کنند.
مدیر خانه اتیسم شاهرود با اشاره به هزینه بالای آموزش این بیماران، افزود: این افراد عنوان شده تا پایان عمر درگیر این موضوع هستند و باید آموزش تداوم داشته باشد.
او‌با تاکید بر هزینه‌های بالای افراد دچار این اختلال و مشکلات اجتماعی آن‌ها در جامعه، باید جامعه نیز آموزش و آگاهی لازم را در برخورد با این افراد داشته باشند و بدانند در مقابل این رفتار‌ها باید چه عکس العملی انجام دهند.
آگاهی بخشی به جامعه در مورد بیماران اتیسم ضروری است/نیاز جدی به حمایت از سوی خیرینسهرابی با اشاره به هزینه بالای درمان این بیماران که خانواده‌ها از عهده آن بر نمی‌آیند و بهزیستی نیز کمکی دارد که جوابگو نیست، از خیرین خواست تا کمک کنند.
او نبود پارک و امکانات رفاهی برای این بچه‌ها خواستار توجه بیشتر جامعه و حمایت از این مرکز برای توسعه و گسترش فعالیت‌ها و خدمت بهتر به این بیماران شد.
سهرابی با تاکید بر نیاز به ایجاد مرکز شبانه روزی اتیسم در شاهرود و حمایت خیرین از این موضوع برای کاهش مشکلات خانواده ها، بر تلاش این مرکز برای خدمت رسانی با حمایت اداره بهزیستی شهرستان شاهرود تصریح کرد.
در این بازدید که با هماهنگی دادستانی شاهرود و بسیج رسانه شهرستان شاهرود انجام شد، فعالان رسانه و مجازی از بخش‌های مختلف این مرکز بازدید کردند.
این برنامه به مناسبت روز بسیج رسانه برگزار و در پایان گروه جهادی شهید حسن عربعامری بسیج رسانه شهرستان شاهرود مبلغ ۵ میلیون ریال به این خانه کمک و فعالان رسانه و مجازی نیز کمک‌های نقدی خود را به این مرکز اهدا کردند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار