خبرهای داغ:

۴۷ درصد بافت فرسوده شاهرود در هسته مرکزی شهر است/نیاز به حمایت دولت از انبوه سازان

شاهرود_ شهردار شاهرود گفت: باید با جدیت در کنترل و مراقبت و نظام‌مند کردن بیشتر کارکنان و حس مسئولیت و مسئولیت پذیری دقیق بتوانیم در اجرای قوانین ساخت و ساز موفق باشیم.
کد خبر: ۹۴۷۸۶۹۷
|
۰۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۶

۴۷ درصد بافت فرسوده شاهرود در هسته مرکزی شهر است/نیاز به حمایت دولت از انبوه سازانبه گزارش خبرنگار بسیج، محسن احمدی در نشست آموزه‌های زلزله بم و نقش بازآفرینی در کاهش آسیب پذیری و مقاوم سازی بافت‌های ناکارآمد کشور که به همت اداره کل راه و شهرسازی شرق استان سمنان، شهرداری و شورای اسلامی شهر شاهرود در سالن اجتماعات سازمان ایمنی و آتش نشانی این شهر برگزار شد با خیرمقدم به مدعوین با اشاره به ویژگی‌های شهرستان شاهرود، اظهار کرد: انتظارات مردم از مسئولین برای توجه بیشتر به شاهرود در این سخنان ما نهفته است و شاهرود ظرفیت رشد و توسعه را دارد.
شهردار شاهرود با بیان اینکه کشور ما از زلزله طبس و رودبار و بم که امروز سالروز آن است، حادثه دیده و خطر بالقوه در کشور و شاهرود که در مسیر خط زلزله وجود دارد و در امان نیست، گفت: مسکن به عنوان محل آرامش باید مستحکم باشد تا دغدغه‌ای نباشد، اما به دلیل کم‌توجهی که شاید مسئولین هم مقصر بودند این حوادث رخ داده و الان با سخت گیری شرایط بهتر شده است و باید تلاش کنیم به ژاپن برسیم که راحت از کنار زلزله‌های چندین ریشتری به آرامی عبور می‌کند.
او ادامه داد: مسئولیت دستگاه‌های متولی همچون اداره کل راه و شهرسازی که در مطالعات خود و شهرداری‌ها که در پیاده سازی قوانین نقش عمده‌ای دارند باید توجه کنند و تلاش ما این است چهارچوب‌ها و ضوابط فنی رعایت شود و برای تسهیل روند کار از اجرای قوانین عبور نکنیم و سازمان نظام مهندسی که نقش عمده‌ای در اجرای این قوانین دارند باید دقت کنند کسانی که سر صحنه ساخت و ساز حضور دارد مراقبت دقیق در ساخت کنند.
احمدی تاکید کرد: باید با جدیت در کنترل و مراقبت و نظام‌مند کردن بیشتر کارکنان و حس مسئولیت و مسئولیت پذیری دقیق بتوانیم در اجرای قوانین ساخت و ساز موفق باشیم.
شهرداری شاهرود با بیان اینکه در حوزه بازآفرینی شهری ۵۷۰ هکتار بافت فرسوده داریم که ۴۷ درصد در هسته مرکزی شهر شاهرود است، گفت: خطر بالقوه این هسته مرکزی شهر است که برای حفظ بافت‌های تاریخی باید مقاوم سازی این ساختمان‌ها انجام شود که نیاز است میراث فرهنگی اعتباری برای حفظ آن‌ها قائل شود و تملک این ساختمان‌ها را از مردم خارج کند تا در مواقع بحرانی آسیب به مردم نرسد.
او با اشاره به اینکه مشوق‌های تشویقی برای ساخت و ساز باید باشد، گفت: برای ابنوه سازان باید مشکل تراکم حل شود و از نظر اقتصادی توجیه داشته و برای تخصیص وام در بیان خوب حرف می‌زنند، اما در تحقق آن مشکلات فراوانی وجود دارد.
شهرداری شاهرود با تاکید بر اینکه انگیزه‌های ساخت و ساز در مناطق بافت فرسوده کمرنگ است، افزود: در بافت‌هایی که نیاز است در مناطق محروم شهرداری شاهرود هزینه کرده و برای بهسازی نیاز به حمایت است.
احمدی ادامه داد: در شهرداری ما از جیب مردم برای بازآفرینی شهری کمک کردیم و نیاز به حمایت شرکت بازآفرینی شهری در ساخت و ساز در مناطق محروم داریم و برای بازآفرینی مشوق‌های بیشتر و مفیدی نیاز است که باید با جلسات گوناگون این راهکار‌ها درست شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار