خبرهای داغ:

وجود ۵۵۷/۴ هکتار بافت فرسوده در شرق استان سمنان

شاهرود_ مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان گفت: ۵۵۷/۴ هکتار بافت فرسوده در شرق استان قرار دارد که ۶۱۴۶۰ نفر طبق سرشماری سال ۱۳۹۵ در آن سکونت دارند.
کد خبر: ۹۴۷۸۶۹۲
|
۰۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۶

وجود ۵۵۷/۴ هکتار بافت فرسوده در شرق استان سمنانبه گزارش خبرنگار بسیج، امیر عمیدی در نشست آموزه‌های زلزله بم و نقش بازآفرینی در کاهش آسیب پذیری و مقاوم سازی بافت‌های ناکارآمد کشور در سالن اجتماعات سازمان خدمات ایمنی و آتش نشانی شهرداری شاهرود با بیان اینکه ۵۲ درصد وسعت استان سمنان در شرق این استان قرار دارد به دلیل اهمیت موضوع، معاونت راهداری نیز هم بر عهده این اداره کل قرار دارد، به نگاه ویژه شرکت باز آفرینی در شرق استان تاکید کرد و افزود: ۵۵۷/۴ هکتار بافت فرسوده در شرق استان قرار دارد که ۶۱۴۶۰ نفر طبق سرشماری سال ۱۳۹۵ در آن سکونت دارند.
مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان گفت: از این مقدار بافت فرسوده، ۴۶۸ هکتار در شهر شاهرود است که بالاترین آمار در شهر‌های شرق استان می‌باشد.
او خاطر نشان کرد: بافت‌های تاریخی و فرسوده و سکونت گاه‌های غیر رسمی سه حوزه فعالیت اداره بازآفرینی شهری است که همکاران ما در این حوزه تلاش‌های فراوانی را با همکاری شهرداری‌ها داشته اند.
عمیدی تصریح کرد: پروژه‌های زیربنایی و روبنایی اجرا شده در راستای بازآفرینی شهری در شاهرود به عنوان نمونه در محله شهرک شهید بهشتی با همکاری شهرداری و سایر محلات و در بیارجمند هم محله‌ای با همکاری شهرداری انجام شده است.
او با تشکر از همهت شرکت بازآفرینی شهری کشور در راستای اجرای پویش در محلات بافت‌های فرسوده گفت: مشوق‌های افزایش تراکم و تسهیل در شرایط معماری و تسهیلات انجام و در بافت تاریخی شرایط تشویقی خاصی نیز در نظر گرفته شده است.
عمیدی در خصوص اعتلای وام به بافت‌های فرسوده نیز گفت: متقاضیان برای دریافت این وام‌ها باید به شهرداری و سپس حوزه اداره بازآفرینی شهری و ثبت نام در سامانه اقدام نمایند.
در این مراسم که به همت اداره کل راه و شهرسازی شرق استان سمنان، شهرداری و شورای اسلامی شهر شاهرود در گرامیداشت روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بالای طبیعی برگزار شد، محمد علی‌نژاد، سفیر بم برای ایران قوی، یکی از شاهدان عینی زلزله بم به بیان خاطراتی از این حادثه تلخ و تاکید بر مراقبت از این حوادث و رعایت قوانین شهرسازی تاکید کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار