معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور:

ایجاد ناآرامی‌های اخیر، بابت پیشرفت‌های یک سال و نیم دولت است/بسیج ادارات حلقه وصل دستگاه‌ها با بدنه مردم است

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور نابودی فتنه‌گران را منوط به جهاد تبیین، حرکت های جهادی و جریان‌شناسی نفاق دانست و گفت: ایجاد ناآرامی‌های اخیر، بابت پیشرفت‌های یک سال و نیم گذشته دولت در کشور است.
کد خبر: ۹۴۷۷۸۷۳
|
۰۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی در مشهد، میثم لطیفی، معاون رئیس جمهور در دوره توانمندسازی کشوری مسئولان سازمان بسیج ادارات که در هتل نخل مشهد برگزار شد با اشاره به ویژگی‌های منافق اظهار کرد: در حدیثی از پیامبر(ص) آمده که پایان فتنه‌های آخرالزمان، نابودی عاملان آن است و اسلام ناب محمدی به مقصود خود که تشکیل دولت کریمه است، می‌رسد. البته باید توجه داشت نابودی فتنه‌گران، منوط به حرکت جهادی و جریان‌شناسی نفاق است‌.

ایجاد ناآرامی‌های اخیر، بابت پیشرفت‌های یک سال و نیم دولت است

وی یکی از دلایل شکل‌گیری فتنه اخیر را پیشرفت های یکی دو سال اخیر جمهوری اسلامی در زمینه های مختلف برشمرد و بیان کرد: در یک پیچ تاریخی با افول جدی تمدن غرب مواجه هستیم که جمهوری اسلامی ایران به یک باره در یک مسیر جدید با نگاهی امیدبخش در آن قرار گرفته و همین باعث نگرانی دشمنان گردیدو با تمام امکانات خود برای مقابله با آن به میدان آمده است.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور با بیان اینکه گروه‌های اندیشه‌ورز بسیج ادارات باید در خدمت مسائل روز نظام اداری باشند، افزود: در دولت ۱۱ مورد به عنوان کلان‌مسئله شناسایی شده که مهم‌ترین آن‌ها موضوع تورم است که از دغدغه‌های دولت می‌باشد. مسکن، انرژی، صندوق‌های بازنشستگی و خانواده نیز از دیگر مسائل هستند که هیات‌های اندیشه‌ورز باید نسبت به حل آنان ورود و بیشتری اهتمام ورزند.

لطیفی با اشاره به مشکلات نظام اداری کشور، خاطر نشان کرد: یکی از این مشکلات بهره‌وری پایین در کشور و بخشی از آن نیروی کار است. مشکل دیگر روابط گاها ناسالم در نظام اداری و عدم توجه به شایسته‌سالاری در انتصابات است‌. مردمی‌سازی دولت و نظام اداری نیز از دیگر مسائل جدی ماست. همچنین توجه به رضایت مردم نیز از دیگر وظایف ماست.

وی با تاکید بر اینکه افراد با نگرش‌های متفاوت باید در هیات‌های اندیشه‌ورز حضور داشته باشند، یادآور شد: یکدست شدن در هنگام همفکری باعث رسیدن به بن‌بست می‌شود. یکی از مقدمات اندیشه‌ورزی، مواجهه مستقیم با مسائل است‌ و با عافیت‌طلبی، اندیشه‌ورزی صورت نخواهد گرفت.

بسیج ادارات حلقه وصل دستگاه‌ها با بدنه مردم است

معاون رئیس جمهور با تاکید بر اینکه بسیج ادارات باید مطالبه مدیریت جهادی داشته باشد، اظهار کرد: همچنین باید توجه داشت که یکی از وظایف بسیج ادارات، ارتباط با سایر بخش‌های اداره است. به علاوه باید دایره بسیجیان اداره را گسترده دید و تمام کارمندانی که تفکر انقلابی دارند را با چشم بسیجی نگاه کرد. همچنین بسیج نباید خود را به شعائر محدود بداند و باید حوزه معرفتی و مهارتی اعضای خود را ارتقا دهد.

لطیفی با بیان اینکه بسیج ادارات حلقه وصل دستگاه‌ها با بدنه مردمی است، عنوان کرد: بسیج هر اداره باید گلایه‌های مردمی که به آن اداره مراجعه کرده‌اند را به گوش مسئولین برساند، بسیج نباید حریت خود را وابسته به منابع دولتی کند و نیز به علاوه بسیج ادارات نباید خود را در دام جنگ قدرت گرفتار کند و به دنبال مقام باشد.


انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار