خبرهای داغ:

تجمع اعتراضی بانوان شاهرودی در راستای اجرای قانون حجاب و برخورد با هنجارشکنی

شاهرود_ جمعی از بانوان شاهرودی با تجمع مقابل فرمانداری این شهرستان خواستار اجرای قانون حجاب و برخورد با هنجارشکنی و کشف حجاب و نقض قانون حجاب در مدارس و ارگان‌ها و اصناف شدند.
کد خبر: ۹۴۷۷۴۰۸
|
۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۲

تجمع اعتراضی بانوان شاهرودی در راستای اجرای قانون حجاب و برخورد با هنجارشکنیبه گزارش خبرنگار بسیج، مطالبه گری بانوان شاهرودی جهت اجرای قانون حجاب و برخورد با هنجارشکنی و کشف حجاب و نقض قانون حجاب و مطالبه جهت رسیدگی به مدارس و دانشگاه‌ها وادارات و نهاد‌های دولتی واصناف و رسیدگی به آرایشگاه‌های زنانه و درخواست برخورد قانونی با افراد کشف حجاب در ادارات و مکان‌های عمومی با حضور خواهران دغدغه‌مند در فرمانداری شاهرود انجام گرفت.
در این اجتماع بانوان بیانیه‌ای خطاب به معاونت استاندار و فرماندار ویژه شهرستان شاهرود ابوطالب جلالی قرائت کردند که در ادامه می‌آوریم:

باسمه تعالی
قُلْ لِلْمُؤْمِنِینَ یغُضُّوا مِنْ أَبْصَارِهِمْ وَیحْفَظُوا فُرُوجَهُمْ ذَلِک أَزْکی لَهُمْ إِنَّ اللَّهَ خَبیرٌ بمَا یصْنَعُونَ* وَقُلْ لِلْمُؤْمِنَاتِ یغْضُضْنَ مِنْ أَبْصَارِهِنَّ وَیحْفَظْنَ فُرُوجَهُنَّ وَلَا یبْدینَ زینَتَهُنَّ إِلَّا مَا ظَهَرَ مِنْهَا... وَتُوبُوا إِلَی اللَّهِ جَمِیعًا أَیهَ الْمُؤْمِنُونَ لَعَلَّکمْ تُفْلِحُونَ.
«به مردان با ایمان بگو دیده فرو نهند و پاکدامنی ورزند که این برای آنان پاکیزه‌تر است؛ زیرا خدا به آنچه می‌کنند، آگاه است و به زنان با ایمان بگو دیدگان خود را [از هر نامحرمی]فرو بندند و پاکدامنی ورزند و زینت خود را مگر مقداری که [طبیعتاً]پیداست [در برابر کسی]آشکار نکنند ... و [شما]ای مؤمنان! همگی به سوی خدا بازگردید تا رستگار شوید» (سوره نور، آیات ۳۰و ۳۱).
مقام معظم رهبری (مدظله العالی) می‌فرمایند: «امروز بانوان ایرانی با حفظ حجاب، استقلال هویّتی خودشان و استقلال فرهنگی خودشان را دارند اعلام می‌کنند و به دنیا صادر می‌کنند؛ یعنی دنیا سخن جدیدی دارد می‌شنود. زن می‌تواند در میدان‌های اجتماعی حضور فعّال داشته باشد، تأثیرگذاری اجتماعی عمیق داشته باشد. امروز زنان کشور ما در بخش‌های مختلف چنین تأثیرگذاری‌ای دارند؛ در عین‌حال حجاب و عفاف و وجه تمایز میان زن و مرد، فاصله میان زن و مرد، در معرض سوءاستفاده مردان قرار نگرفتن، خود را در حدّ وسیله‌ی التذاذ مردان بیگانه و زیاده‌طلب پایین نیاوردن و تحقیر نکردن، جزء خصوصیّات زن ایرانی و زن مسلمانِ امروز است. ما البتّه این الگو را داریم، این چهارچوب را داریم، در میان بانوان ما کسانی هستند در حدّ بسیار خوب، بعضی در حدّ اعلای این الگو دارند زندگی می‌کنند، بعضی هم در حدود متوسّطند؛ به‌هرحال، این الگو وجود دارد و مبنای کار زن ایرانی این است». (بیانات رهبری، ۱۳۹۶/۱۲/۱۷)
جناب آقای دکتر جلالی همانگونه مستحضرید انحراف فرهنگی کمتر از آسیب‌های اقتصادی نیست و هدف دشمن تا بن دندان مسلح اسلام ناب محمدی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نیز شیوع بی بند و باری و نابودی وقار و عفاف زنان جامعه است.
چرا که در پی نابودی عفاف و حیای زنان، نفوذ در کشور راحت و نابودی دین و مملکت میسر خواهد شد؛ لذا از مسئولین امر انتظار می‌رود که مبادا در خصوص مسئله مهم بی حجابی سهل انگاری کرده و اجازه دهند با تاراج حجاب زنان و غیرت مردان، خون‌های ریخته شده به پای درخت تناور نظام اسلامی هدر رود.
ما زنان تمدن ساز شهرستان ولایتمدار شاهرود ضمن تقدیر و تشکر از جنابعالی و مسئولان محترم فرهنگی، اطلاعاتی، انتظامی و قضایی مجدانه از شما میخواهیم نسبت به تقلیل و ممانعت از گناه علنی بی حجابی در جامعه که حریم عفت عمومی جامعه اسلامی را جریحه دار می‌کند و برای حفظ حرمت خون شهدا و احترام به مادران و خواهران شهدا واکنش فوری، جدی و موثر نشان دهید که حرکت در این مسیر قطعا حرکت در مسیر رضایت الهی است و اجر مجاهدان فی سبیل الله برای پویندگان آن ثبت می‌شود و پشتیبانی و حمایت مومنان جامعه را نیز در پی دارد؛ لذا درخواست میکنیم با برنامه ریزی مدون و منسجم باجلوگیری از ورود زنان بی حجاب به ادارات، پاساژ‌ها و... و همچنین با عدم ارائه خدمات به آن‌ها در سرتاسر شهرستان
_اجرایی نمودن قوانین پوشش اسلامی در کلیه ادارات و سطح شهر
_اجرای قوانین عفاف و حجاب کارمندان دولتی و غیر دولتی
_برخورد مناسب و موثر با قانون گریزان حوزه حجاب و عفاف
_ عملی نمودن مطالبات عفاف و حجاب از سوی مسئولین در همه سطوح و توسط کلیه دستگاه‌ها و
_ اقدامات مناسب فرهنگی در این خصوص از نفوذ فرهنگ مبتذل غرب به این سرزمین جلوگیری نمایید.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار