خبرهای داغ:
امام جمعه گلدشت؛

اشتغال بالاترین نیاز جامعه به ویژه برای معلولان است

حجت الاسلام ترکی, امام جمعه شهر گلدشت در نمایشگاه کارآفرینی گفت؛ اشتغال بالاترین نیاز جامعه به ویژه برای معلولان است؛ اگر برای معیشت و اشتغال راهکار های اساسی داشته باشیم بسیاری از مشکلات دیگر نیز حل خواهند شد.
کد خبر: ۹۴۷۵۸۹۰
|
۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از نجف آباد، مرکز بهزیستی مثبت زندگی با همکاری حوزه مقاومت بسیج حضرت ام الائمه(س) اقدام به برپایی نمایشگاه کا آفرینی و هنرهای معلولین با عنوان باورهای استوار نمود .

در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه که حاج آقاترکی امام جمعه شهرگلدشت، رئیس اداره بهزیستی، معاونت اجتماعی ناحیه، شورای شهرگلدشت وکهریزسنگ ومسولان برپایی نمایشگاه وشورای حوزه ام الائمه وتعدادی از مددجویان شرکت داشتند.
رئیس اداره بهزیستی با حضور در این نمایشگاه و بزرگداشت معلولان گرامیداشت روز معلولین بیان کرد: هدف از نامگذاری روز معلولین به جهت پرداختن به نیازهای معلولین است و انتخاب یک روز به نام روز معلول به عنوان یک قله در طول سال انتخاب می شود تا بتوانیم وظایفی که در مقابل معلولین داریم را شناسایی نماییم .
وی این فرصت را غنیمت شمرد و ضمن تشکر و تقدیر از تلاش های معلولان، و هم چنین ایده پردازانی که برای معلولان تلاش می نمایند . روند کار بهزیستی را توضیح داد .
در ادامه حجه الاسلام ترکی،امام جمعه گلدشت ضمن تبریک و بزرگداشت روز معلولین اشاره نمود شناخت مسئولیت ها در مقابل معلولین یک وظیفه همگانی است.
حاج آقا ترکی ادامه داد امروز نیز وظیفه داشتیم با حضور در این نمایشگاه با ادای احترام به معلولین از وسایلی که در قالب محصولات متنوع توسط معلولان ساخته و آماده شده قدردانی کنیم.
وی خاطرنشان کرد: شاهد این هستیم که در غرفه های این نمایشگاه محصولاتی توسط معلولین طراحی و ساخته شده است که نشان از توانمندی جامعه معلولان است.
ایشان اظهار کرد: معلولان جامعه اگر با تکیه به توانمندی‌ در جهت توانمندسازی و رفع محدودیت‌های جامعه قدم بردارند به هیچ بن‌بستی نمی‌رسند.
وی افزود ما وظیفه سنگینی در برابر جامعه معلولین و ایجاد اشتغال و معیشت برای آنها داریم . بیان کرد: بالاترین مسئله برای جامعه معلولان، ایجاد اشتغال است که اگر بتوانیم راهکار اساسی برای این مسئله داشته باشیم بسیاری از مشکلات دیگر نیز حل خواهند شد.
ایشان با اشاره به اهمیت مهارت آموزی معلولان، خاطرنشان کرد: مهارت‌آموزی می‌تواند معلولان را با جامعه هماهنگ کند. و یکی از راهکار های اشتغال زایی برای معلولان را فراهم کردن زمینه مهارت آموزی برای معلولین دانست.

این نمایشگاه شامل صنایع تبدیلی، مجسمه های برنجی، عروسک های بافتنی ووسایل دست دوز اشپزخانه و... بودوهمچنین قسمتی از نمایشگاه باعنوان نه به اعتیاد به معرفی موادمخدر وراههای پیشگیری از بدام افتادن در تله اعتیاداختصاص داشت.

ارسال نظرات