خبرهای داغ:

دانشگاه صنعتی شاهرود باید در پی مرجعیت سازی علمی باشد

شاهرود_ معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه دانشگاه صنعتی باید در پی مرجعیت سازی علمی باشد، گفت: یکی از ارکان اساسی در این زمینه جذب دانشجوی بین الملل و همکاری در طرح‌های پژوهشی و بنیادی بین المللی است.
کد خبر: ۹۴۷۴۲۳۱
|
۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۰۰:۱۵

دانشگاه صنعتی شاهرود باید در پی مرجعیت سازی علمی باشدبه گزارش خبرگزاری بسیج، معاون وزیر و رئیس سازمان امور دانشجویان به همراه مدیر کل تربیت بدنی و مدیر کل حوزه ریاست این سازمان در جلسات جداگانه‌ای با هیات رئیسه دانشگاه و نمایندگان تشکل­های دانشجویی دیدار و گفتگو کردند.
معاون وزیر علون و تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان امور دانشجویان در دیدار با هیأت رئیسه دانشگاه، با اشاره به جایگاه دانشگاه اظهار کرد: دانشگاه صنعتی شاهرود اگرچه در شهرستان واقع شده است، اما در رده دوم و همپایه دانشگاه‌های صنعتی نوشیروانی بابل و سهند تبریز بعد از دانشگاه‌های صنعتی پایتخت قرار دارد و ظرفیت فنی ویژه و بزرگی در شهرستان است و منشاء اثر بوده و انتظار می‌رود با افزایش ارتباطات تاثیرگذاری آن در سطح ملی و بین المللی به ویژه در بخش ارتباط با صنعت بین المللی ارتقا یابد و سبب توسعه کسب و کار صنعتی در محیط پیرامونی خود شود.
هاشم داداش پور با اشاره به این که دانشگاه باید در پی مرجعیت سازی علمی باشد اضافه کردند: یکی از ارکان اساسی در این زمینه جذب دانشجوی بین الملل و همکاری در طرح‌های پژوهشی و بنیادی بین المللی است که دانشگاه در بخش همکاری‌های بین اللملی خوب عمل کرده و موفق بوده است، ولی باید تلاش بیشتری در معرفی توانمندی‌های زیاد دانشگاه در فضای بین الملل برای جذب دانشجویی خارجی داشته باشد و وزارت هم در این زمینه حمایت خواهد کرد.
دانشگاه صنعتی شاهرود باید در پی مرجعیت سازی علمی باشددر این دیدار مرتضی ایزدی فرد رئیس دانشگاه، با ارائه گزارش کاملی از توانمندی‌های دانشگاه در تمام حوزه‌ها به ویژه در بخش بین الملل و دانشجویی، ابراز امیدواری کرد که با حمایت از وزارت علوم دانشگاه بتواند کاستی‌های موجود در حوزه دانشجویی به ویژه در تعمیرات خوابگاه‌های قدیمی و احداث خوابگاه‌های متأهلی دانشجویی را جبران نماید. ایشان اضافه کردند: دانشگاه با تغییر کاربری برخی از ساختمان‌های موجود و تبدیل آن‌ها به خوابگاه متأهلی اقدامات اولیه را انجام داده است، ولی تا وضع مطلوب فاصله زیادی وجود دارد و نیازمند حمایت وزارت عتف و خیرین سطح شهرستان است. در ادامه این دیدار دکتر خسروی معاون دانشجویی و دکتر محمد حسین احمدی رئیس گروه همکاری‌های بین المللی نیز توضیحاتی در خصوص موانع موجود در حوزه‌های خود ارائه دادند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار