امام جمعه میانه:

معلمان فرهنگ دفاع مقدس را به دانش آموزان بیاموزند

تبریز- امام جمعه میانه در یادواره شهدای فرهنگی، با تاکید بر لزوم مطالعه و انتقال تاریخ و فرهنگ دوران دفاع مقدس به دانش آموزان، گفت: معلمان باید فرهنگ مطالعه تاریخ را به دانش آموزان بیاموزند تا با غنای فرهنگی، حرکتی بصیرانه و هوشمند داشته باشند.
کد خبر: ۹۴۷۳۵۴۸
|
۰۹ آذر ۱۴۰۱ - ۰۱:۵۳

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام عبدالله محمدی با اشاره به ایثار و فداکاری های شهدا در دوران دفاع مقدس، اظهار داشت: موفقیت ها و امنیت ایران اسلامی حاصل خون شهدا و وجود بسیج در عرصه های مختلف است. 

   وی با اشاره به ثمرات عملیات های مختلف در جنگ حق علیه باطل، در توصیه ای به معلمان گفت: معلمان، تاریخ دوران دفاع مقدس را مطالعه و به دانش آموزان انتقال دهند، چون امروز دانش آموز، نیازمند اطلاع از رشادت ها، آرمان ها و مفاهیم شهید و شهادت است. 

   حجت الاسلام محمدی روحانیت را انتقال دهنده مسائل مذهبی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در جامعه از قبل از انقلاب تاکنون عنوان کرد و هشدار داد: شیاطین و دشمنان انقلاب در حال القای ناامنی و ناامیدی به داخل کشور هستند.

   علی آذریان؛ استاد دانشگاه، پژوهشگر و یادگار ۸ سال دفاع مقدس نیز در این مراسم طی سخنانی با اشاره به نقش جوانان در پیشرفت های حاصل شده در ایران اسلامی، گفت: دشمن تحمل ایرانی مقتدر را ندارد و با برنامه ریزی برای آشوب در کشور و ایجاد عصبانیت و اقدام نسنجیده از طرف مسئولین و نظامیان، می خواست شیرازه انقلاب را از هم پاشانیده و جامعه را به سمت از هم گسستگی و تجزیه طلبی پیش برد.

   یونس احمدی مدیر آموزش و پرورش میانه در ابتدای این مراسم ضمن خیرمقدم به مسئولین،  خانواده های شهدا، فرهنگیان فرهیخته و دانش آموزان گفت: معلمان در تعمیق و گسترش فرهنگ ایثار و مقاومت نقش اساسی دارند.

     یادواره شهدای فرهنگی میانه با حضور فرهنگیان بسیجی و جمعی از مسئولین شهرستانی و استانی با محوریت شهید شاخص استان _ شهید سیاوش دالانداری_ به همت مدیریت آموزش و پرورش و کانون بسیج فرهنگیان میانه در سالن اجتماعات آیت اله احمدی میانجی برگزار شد.

   تجلیل از تعدادی از خانواده های شهدای فرهنگی، پایان بخش یادواره شهدای فرهنگی میانه بود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار