خبرهای داغ:
مسئول بسیج علمی، پژوهشی و فناوری خراسان جنوبی:

به دنبال ترویج فرهنگ و تفکر بسیجی در عرصه های علم و فناوری هستیم

ایمانی گفت: کمک به جهت دهی پژوهش ها و فناوری های موجود دانشگاه ها و مراکز علمی، پژوهشی به منظور تحقق جهش تولید ورفع نیاز های اولویت دار کشور از سیاست های بسیج علمی است.
کد خبر: ۹۴۷۱۱۳۱
|
۰۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، هادی ایمانی مسئول بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه انصارالرضا (ع) ضمن تبریک و گرامیداشت هفته بسیج، اظهار داشت: مهمترین هدف سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری تشکیل جبهه علمی، کمک به تولید علم نافع، به کار بستن تحقیق و پژوهش، حفظ ارتقای علمی کشور و توسعه مرز‌های دانش است.

وی کمک به جذب، سازماندهی وتاثیر گذاری ظرفیت نخبگی و دانشی بسیج در راستای توسعه و شکوفایی، شناخت موانع پیشرفت، کمک رسانی علمی و فکری به تمامی ظرفیت‌هایی که در جهش تولید می‌تواند نقش آفرینی کند را از رویکرد‌ها و سیاست‌های سازمان بسیج علمی دانست.

ایمانی کمک به جهت دهی پژوهش‌ها و فناوری‌های موجود دانشگاه‌ها و مراکز علمی، پژوهشی به منظور تحقق جهش تولید ورفع نیاز‌های اولویت دار کشور را از دیگر سیاست‌های بسیج علمی عنوان کرد.

وی ادامه داد: کمک به هم افزایی ظرفیت‌های دستگاه‌های دولتی، نهاد‌ها و مراکز خصوصی، ترغیب و مطالبه گری ونقد عالمانه از نهاد‌ها و دستگاه‌ها در اجرای تکالیف قانونی جهت تحقق جهش تولید به ویژه در حوزه علم و فناوری، ترویج فرهنگ و تفکر بسیجی در عرصه‌های علم و فناوری، برگزاری رویداد‌های جهش تولید هوشمند و معرفی طرح‌های دانش بنیان ازجمله سیاست‌های بسیج علمی است.

وی به وظایف سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه انصارالرضا (ع) اشاره داشت و افزود: شناسایی خلاءها، نیاز‌ها و اولویت‌های چرخه نهضت نرم افزاری و توسعه کشور، پشتیبانی و تقویت تشکل‌های علمی، پژوهشی و فناوری اقشار بسیجی، تقویت بنیه علمی و توانمند سازی بسیجیان از جمله وظایف بسیج علمی است.

به گفته ایمانی هدایت و حمایت از طرح‌های مخترعان، مبتکران، محققان و نخبگان در حوزه علوم انسانی، فنی مهندسی و پزشکی رااز وظایف بسیج علمی است، ادامه داد: کمک به تشکیل هسته‌های علمی، مشارکت در کارآفرینی علمی، شناسایی و حمایت از ایده‌هارح‌ها و خلاقیت‌های نو آورانه، کمک به ترویج ارزش‌های دینی، انقلابی وتفکر بسیجی در عرصه‌های علمی و فناوری، ارتباط موثر با کلیه مراکز علمی، پژوهشی و فناوری، مشارکت درایجاد و توسعه مراکز رشد خلاقیت و نوآوری، حمایت از شرکت‌های دانش بنیان بسیجی می‌باشد.

فعالیت ۶ کارگروه ذیل خانه نخبگان علوم انسانی

مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه انصارالرضا (ع) به فعالیت خانه نخبگان علوم انسانی و علوم فنی و مهندسی در این سازمان اشاره کرد و افزود: ذیل خانه نخبگان علوم انسانی ۶ کارگروه آینده پژوهی، اقتصاد اسلامی، حکمرانی اسلامی، جامعه شناسی اسلامی، حقوق اسلامی و هنر اسلامی ایرانی فعالیت دارد.

وی ادامه داد: درخانه نخبگان فنی مهندسی ۷ کارگروه آب، محصولات استراتژیک، دام، معدن، صنایع دستی، عمران و معماری و فناوری‌های نو ظهور فعالیت می‌کنند.

ایمانی به قرارگاه جهاد علمی اشاره کرد و عنوان داشت: هدف از راه اندازی و مدیریت قرارگاه جهاد علمی بسیج درسطوح ملی، استانی و شورای شهرستانی سیاست گذاری، هدایت و راهبری جریان توسعه علم و فناوری وبه کار بستن آن در عمل است.

به گفته ایمانی گروه آموزش، تحقیقات و فناوری با مسئولیت سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری خراسان جنوبی است و اعضای این گروه متشکل از ۱۱ قشر دانشور در سپاه انصارالرضا (ع) می‌باشند.

وی مهمترین سیاست این گروه را ترویج، تبلیغ و توجه به علم به عنوان گفتمان غالب جامعه عنوان کرد و گفت: جهت دهی ظرفیت‌ها و توانمندی هابه سمت حل مسائل و معضلات جامعه، تکمیل چرخه علم و فناوری، کمک به تولید علم مرجع ساز، سازماندهی، استاندارد سازی و تحول در علوم و ارتقا و توانمندسازی شبکه علمی بسیج و کادرسازی از جمله سیاست‌های گروه آموزش، تحقیقات و فناوری است.

مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه انصارالرضا (ع) به فعالیت مرکز رشد و خلاقیت شهید ناصری بسیج علمی استان اشاره کرد و افزود: این مرکز توانسته است با ایجاد ۲ کارگاه الکترونیک و مکانیک وبا انجام ۴۰ مورد تبدیل ایده به محصول اولیه از ۹۶ طرح حمایت کند.

به گفته ایمانی در این مرکز بهمرکز به طرح‌های حمایت شده تا سقف ۱۵ میلیون تومان پس از تصویب در کارگروه استانی تسهیلات ارائه می‌شود، گفت: برای طرح‌های ابتکاری، خلاقانه غیر نظامی مخترعیتپن و پژوهشگران پس از تصویب در کارگروه سازمان مرکزی تهران تا سقف ۱۰ میلیون تومان حمایت می‌شوند وطرح‌های نیمه حرفه ایی نیزتا سقف ۲۰ میلیون تومان براساس اعلام نیاز ارگان‌ها مورد حمایت قرار می‌گیرند.

وی به پردیس شرکت‌های دانش بنیان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری خراسان جنوبی اشاره کرد و افزود: هم اکنون در این پردیس ۱۷ شرکت دانش بنیان و فناور فعال هستند.

ایمانی به برگزاری جلسات و کارگاه‌های آموزشی، علمی و فناوری توسط بسیج علمی استان اشاره داشت و افزود: قرارداد‌های علمی در جهت همکاری و هم افزایی با سازمانها، مراکز علمی و دانشگاهی از اهداف بسیج علمی است.

اجرای ۶۰ عنوان برنامه علمی درهفته بسیج

وی در ادامه به برنامه‌های هفته بسیج اشاره کرد و گفت: در طی این هفته تعداد بیش از ۶۰ برنامه علمی توسط بسیج علمی، پژوهشی و فناوری کلیه نواحی سراسر استان و سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان برگزار می‌شود.

ایمانی بازدید‌های علمی، برگزاری مسابقات علمی، کرسی‌های آزاد اندیشی، برگزاری اردو‌های علمی راهیان پیشرفت، نمایش دستاوردهاو محتوا‌های نظام اسلامی، افتتاح مرکز رشد الگویی شهید ناصری، نمایشگاه شرکت‌های دانش بنیان و اقتصاد مقاومتی را ازمهمترین برنامه‌های هفته بسیج در معاونت‌های علمی سراسر استان اشاره کرد.

 

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری علم و فناوری 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار