خبرهای داغ:

فعالیت ۶ شرکت دانش بنیان در دانشگاه علوم پزشکی شاهرود/ثبت ۷۴ اختراع داخلی و خارجی

شاهرود_ معاونت پژوهشی و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شاهرود از فعالیت ۶ شرکت دانش بنیان و ثبت ۷۴ اختراع داخلی و خارجی و تولید ۶۶ محصول در ۳۱ واحد فناور این دانشگاه خبر داد.
کد خبر: ۹۴۶۹۷۹۳
|
۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰

فعالیت ۶ شرکت دانش بنیان در دانشگاه علوم پزشکی شاهرود/ثبت ۷۴ اختراع داخلی و خارجیبه گزارش خبرنگار بسیج، دکتر محمدحسن امامیان در نشست ارائه فناوری‌های نوین دانشگاه علوم پزشکی شاهرود در سالن مجازی این دانشگاه با اشاره به سیاست‌های اجرایی فناوری و نوآوری دانشگاه علوم پزشکی شاهرود، اظهار کرد: حمایت از فناوران، تجهیز و توسعه، افزایش قراردادها، جلب مشارکت ها، احداث مرکز نوآوری سلامت و احداث پردیس سلامت از سیاست‌های این معاونت در حوزه فناوری و‌نوآوری است.
او افزود: تعداد واحد‌ها فناور این دانشگاه ۳۱ واحد است که در مرکز رشد سلامت قرار دارد و ۳۰ محصول تولیدی و ثبت ۷۴ اختراع را داشته که امسال تا یک ماه قبل ۶ ثبت اختراع داشتیم که از سال ۱۳۸۹ این اختراعات از ۲ اختراع شروع شده است.
معاونت پژوهشی و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با اشاره به ۷۱ پروژه فناورانه در این دانشگاه، گفت: ۱۱ پروژه در سال جاری بوده و ۸۱ قرارداد فروش داشتیم که امسال تاکنون ۱۰ قرارداد فروش منعقد شده است و ۲۲۰ کارگاه آموزشی برگزار که امسال تاکنون ۲۰ کارگاه برگزار شده است.
امامیان، ادامه داد: در این مدت ۶ شرکت دانش بنیان شدند از ۳۱ واحد فناور و ۷۴ اختراع داخلی و ۳ اختراع ثبت خارجی شدند و ۱۲ شرکت با موفقیت از مرکز رشد خروج پیدا کرده و مستقبل شدند.
او اضافه کرد: ۷۱ پروژه فناوری منصوب و حمایت و ۶۶ محصول تولید و ۵ محصول دارای مجوز و ۶ محصول تجاری سازی شده است و یک میلیارد و ۲۱۵ میلیون ریال جذب منابع بخش خصوصی داشتیم و عقد ۷۵ فقره قرارداد فروش و خدمات به ارزش ۲۴۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال داشته و انعقاد بیش از ۷ مورد تفاهم نامه همکاری با دانشگاه‌ها و سازمان‌های مختلف، ثبت آزمایشگاه در شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی را انجام داده ایم.
معاونت پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود به ارائه چهار پروپوزال محصول محور به معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت اشاره کرد و افزود: برگزاری رویداد کارآفرینی، کسب رتبه نخست فناوری توسط دانشگاه علوم پزشکی در ارزیابی فعالیت‌های فناورانه در سال ۱۴۰۱ در دانشگاه‌های تیپ سه کشور از دیگر دستاورد‌های حوزه پژوهشی و فناوری دانشگاه است.
او راه اندازی پردیس فناوری سلامت و امضای تفاهم‌نامه و مصوبه هیأت امنا در زمینه تاسیس پردیس فناوری سلامت را از دیگر فعالیت‌های این معاونت برشمرد و بر حمایت بیش از پیش تاکید کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار