خبرهای داغ:
استاندار سمنان:

پایین‌ترین نرخ رشد جمعیت در کشور، نخستین تهدید برای استان سمنان است

استاندار سمنان گفت: دو مسأله مهم استان سمنان را تهدید می‌کند، نخست دارا بودن پایین‌ترین نرخ رشد جمعیت در کشور و سپس مسئله کمبود آب، این دو مسئله باید بسیار جدی گرفته شود.
کد خبر: ۹۴۶۸۷۹۶
|
۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در دامغان، سید محمدرضا هاشمی در جمع نمازگزاران دامغانی با بیان اینکه یکی از مطالبات مهم مردم دامغان در حوزه بهداشت و درمان و احداث بیمارستان دوم بود اظهار داشت: مجوز احداث بیمارستان دوم دامغان اخذ شد و مجوز ماده ۲۳ که فرایندی طولانی دارد در کمتر از یک هفته اخیر شد و در حال حاضر زمین پیش‌بینی‌شده و به‌زودی احداث بیمارستان دوم آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه در رایزنی‌های انجام‌شده برای اخذ مجوز بیمارستان دوم قرار گرفتن شهرستان دامغان در مسیر زائران حضرت امام رضا (ع) به‌عنوان یک ضرورت مطرح شد گفت: بیش از ۳۰ درصد ظرفیت بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان در اختیار زائران حضرت امام رضا (ع) قرار می‌گیرد.

استاندار سمنان با بیان اینکه وجود بیماری سالک شهرستان دامغان یکدیگر از دغدغه‌های مردم این شهرستان است افزود: در سال ۹۹ تعداد ۱۳۰۰ نفر به این بیماری مبتلا شدند درحالی‌که با اقدامات انجام‌شده اعتبارات اختصاص‌یافته در حال حاضر تعداد مبتلایان به کمتر از ۱۶ نفر رسیده است.

هاشمی با اشاره به اقدامات انجام‌شده در حوزه‌های مختلف ازجمله فرهنگی را آبخیزداری از سایر بخش‌ها گفت: در حال حاضر مجتمع فرهنگی دیباج و کلاته رودبار به بهره‌برداری رسیده و در حوزه راهداری نیز در کریدور جنوب به شمال ۱۷۰ میلیارد تومان از محل سفر رئیس‌جمهور به استان سمنان به این پروژه اختصاص‌یافته است.

عالی‌ترین مقام اجرایی دولت در استان سمنان با بیان اینکه دولت ۵۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه‌تمام را در شروع کار تحویل گرفت گفت: همچنین دولت سیزدهم ۵۰ هزار میلیارد تومان طلب بانک کشاورزی و سایر اوراق و اسنادی که موعد پرداخت آن‌ها بود علی‌رغم تمامی تحریم‌ها پرداخت کرد.

هاشمی با بیان اینکه استان سمنان یک درصد جمعیت کشور را دارد گفت: در ۶ ماهه دوم سال گذشته و ۶ ماهه اول امسال بالاترین تسهیلات به بخش صنعت در استان سمنان پرداخت شد.

وی همچنین از راه‌اندازی ۶۵ واحد راکد صنعتی و کشاورزی خبر داد و افزود: با راه‌اندازی این واحد‌ها زمینه اشتغال برای یک هزار و ۷۰۰ نفر فراهم شد.

استاندار سمنان با بیان اینکه ضمن تبریک هفته بسیج گفت: امیدوارم همه ما در مسیر فرهنگ ایثار و شهادت بسیج گام برداریم.

هاشمی اضافه کرد: امروز رمز موفقیت ما در حوزه‌های مختلف اقتصادی عمرانی و فرهنگی این است که با روحیه ایثار و فرهنگ جهادی به مردم خدمت کنیم.

وی با بیان اینکه در کاروان خدمت امروز تعداد ۲۸ مدیرکل دستگاه‌های اجرایی و مدیران ستادی برای حضور و خدمت به مردم در شهرستان دامغان حاضر شدند خاطرنشان کرد: در یک سال گذشته در استان سمنان اتفاقات خوبی رقم خورده است.

هاشمی با بیان اینکه از ابتدای دولت آیت‌الله رئیسی تاکنون بیش از هزار میلیارد تومان در حوزه‌های مختلف استان سمنان، جذب، تخصیص و هزینه شده است بیان کرد: امروز بالاترین افتخار ما مسئولان خدمت به مردم است گفت: دولت سیزدهم یک دولت مردمی و جهادی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حوادث اخیر بیان کرد: خوشبختانه در استان سمنان به خاطر بصیرت و ولایتمداری و هوشیاری هیچ اتفاق خاصی نیفتاد.

استاندار سمنان با بیان اینکه دشمن همواره به دنبال ضربه زدن به نظام است یادآور شد: در ۴۳ سال گذشته از عمر انقلاب نظام فتنه‌های زیادی را دیده است و تاکنون ۱۶ هزار شهید ترور تقدیم انقلاب شده و این ایام نیز با هوشیاری مردم می‌گذرد.

هاشمی همچنین با اشاره به برگزاری برنامه قرارگاه جمعیت در دانشگاه آزاد دامغان میزان ولادت در استان سمنان به‌عنوان یک تهدید نام برد.

وی با بیان اینکه میزان ولادت در استان سمنان پایین‌ترین میزان در کشور است افزود: کمی و پیر شدن جمعیت یک نگرانی مهم است که باید به آن توجه کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار