خبرهای داغ:

افزون بر ۳۸ هزار نفر عضو کتابخانه‌های عمومی استان سمنان هستند

شاهرود_ مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان گفت: ۳۴ هزار و ۳۲ عضو شهری و چهار هزار و ۶۹۷ عضو روستایی کتابخانه‌های استان را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۹۴۶۷۶۷۸
|
۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۵

افزون بر ۳۸ هزار نفر عضو کتابخانه‌های عمومی استان سمنان هستندبه گزارش خبرگزاری بسیج، محمد طاهریان در نشست با خبرنگاران شاهرود در نهاد کتابخانه‌های عمومی این شهرستان ضمن گرامیداشت هفته کتاب، کتابخوانی و روز کتابدار، افزود: اگر جامعه به ویژه نوجوانان و جوانان با کتاب سر و کار داشته باشند، بسیاری از مشکلات اجتماعی برطرف می‌شود.
او با بیان اینکه ترویج کتاب و کتابخوانی در بین نوجوانان و جوانان آینده نظام را تضمین می‌کند، ابراز داشت: کسانی که به کتاب و کتابخوانی مشغول هستند به سمت بزه اجتماعی نخواهند رفت.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان ادامه داد: براساس آمار ندامتگاه‌های استان، هیچ فردی عضو کتابخانه در زندان‌ها به سر نمی‌برد.
طاهریان با بیان اینکه بزرگترین شبکه فرهنگی بعد از آموزش و پرورش، نهاد کتابخانه‌ها است، افزود: سه هزار و ۷۲۸ باب کتابخانه در کشور فعال است که ۲ هزار و ۷۳۵ باب نهادی، ۸۵۴ باب مشارکتی و ۱۴۰ باب به صورت مستقل و خصوصی اداره می‌شود.
او با اشاره به اینکه در زمینه تعداد کتابخانه‌ها در رتبه نخست کشور‌های منطقه قرار داریم، افزود: ایران رتبه نخست از لحاظ تعداد کتابخانه در جهان اسلام و در آسیا پس از ژاپن، چین و هند، در رتبه چهارم قرار دارد.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان به شعار هفته کتاب و کتابخوانی «ما همانیم که می‌خوانیم» اشاره کرد و گفت: در این هفته تفاهم‌نامه‌های همکاری با ستاد امر به معروف و نهی از منکر، شرکت‌های دانش بنیان، پارک علم و فناوری استان منعقد و طرح «اهدای کتاب، اهدای دانایی» اجرایی می‌شود.
افزون بر ۳۸ هزار نفر عضو کتابخانه‌های عمومی استان سمنان هستندطاهریان با بیان اینکه در روز ۲۸ آبان‌ماه از برگزیدگان و فعالان استانی در حوزه کتاب و کتابخوانی تجلیل می‌شود، افزود: دیدار با پیشکسوتان و بازنشستگان حوزه کتاب، برگزاری کارگاه‌های مشاوره‌ای، نشست کتابخوان، نشست مطالعاتی، جمع خوانی، معرفی و رونمایی از کتاب، برگزاری کارگاه‌های آموزشی، نمایشگاه کتاب و قصه گویی، از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده در هفته کتاب و کتابخوانی است.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان ادامه داد: روز ۲۴ آبان از ۲ کتابدار و مسوول کتابخانه استان که برتر کشوری شدند و همچنین از سیدمحمدرضا هاشمی استاندار سمنان به عنوان رئیس برتر انجمن کتابخانه‌های کشور طی آیینی در تالار وحدت تهران تجلیل می‌شود.
او با بیان اینکه کتابخانه‌های عمومی استان سمنان ۳۸ هزار و ۷۲۹ عضو فعال دارد، افزود: ۳۴ هزار و ۳۲ عضو شهری و چهار هزار و ۶۹۷ عضو روستایی کتابخانه‌های استان را تشکیل می‌دهند.
طاهریان با اشاره به اینکه ۹۸۹ هزار و ۲۷۲ نسخه کتاب در کتابخانه‌های استان سمنان موجود است، ادامه داد: از این تعداد ۷۷۹ هزار و ۱۱۷ جلد در کتابخانه‌های شهری و ۲۱۰ هزار و ۱۵۵ جلد در کتابخانه‌های روستایی در دسترس علاقه‌مندان است.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان تعداد کتابخانه‌های فعال در هشت شهرستان استان را ۷۶ باب برشمرد و گفت: از این تعداد ۵۶ کتابخانه نهادی، ۱۹ باب مشارکتی و یک باب به طور مستقل فعالیت دارند.
او تصریح کرد: تعداد کتاب امانت داده شده در مهرماه امسال ۳۷ هزار و ۴۱۰ جلد در سطح استان بود که از این تعداد ۳۳ هزار و ۸۴۸ جلد مربوط به مناطق شهری است.
۲۷۰ هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های شاهرود موجود است
افزون بر ۳۸ هزار نفر عضو کتابخانه‌های عمومی استان سمنان هستنداو با بیان اینکه تعداد اعضای کتابخانه‌های عمومی شهرستان شاهرود ۱۰ هزار و ۷۲۲ نفر است، افزود: کتابخانه‌های این شهرستان دارای ۲۶۷ هزار و ۹۹۶ جلد کتاب است.
طاهریان با اشاره به اینکه اعضای کتابخانه‌های شهری و روستایی شاهرود در مهرماه امسال ۱۰ هزار و ۷۸ کتاب به امانت بردند، ادامه داد: هشت هزار و ۸۴۹ جلد کتاب از کتابخانه‌های شهری و یکهزار و ۲۲۹ جلد کتاب از کتابخانه‌های روستایی در این بازه زمانی به امانت برده شد.
او خاطر نشان کرد: از ۱۷ کتابخانه فعال شهرستان شاهرود، ۹ باب شهری و ۸ باب روستایی هستند.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان تعداد اعضای کتابخانه‌های شهری شاهرود را ۹ هزار و ۱۳۰ نفر برشمرد و گفت: هشت کتابخانه عمومی روستا‌های شاهرود یکهزار و ۵۹۲ عضو فعال دارد.
طاهریان با بیان اینکه ۲۶۷ هزار و ۹۹۶ نسخه کتاب در کتابخانه‌های شهرستان شاهرود موجود است، افزود: ۱۹۴ هزار و ۸۳۶ جلد در کتابخانه‌های شهری و ۷۳ هزار و ۱۶۰ جلد در کتابخانه‌های روستایی این شهرستان موجود است.
او گفت: مطالعه ساخت تعدادی کتابخانه در سطح استان به ویژه در مناطق روستایی در دستور کار است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار