خبرهای داغ:

چاپ بیش از ۱۳۵ عنوان کتاب توسط اعضای هیت علمی دانشگاه صنعتی شاهرود

شاهرود_رئیس کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شاهرود از چاپ بیش از ۱۳۵ عنوان کتاب توسط اعضای هیت علمی این دانشگاه خبر داد.
کد خبر: ۹۴۶۷۵۸۰
|
۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰

چاپ بیش از ۱۳۵ عنوان کتاب توسط اعضای هیت علمی دانشگاه صنعتی شاهرودبه گزارش خبرگزاری بسیج، صمد امامقلی زاده اظهار کرد: کتابخانه‌های دانشگاه صنعتی شاهرود با مساحت حدود ۷۷۰۰ متر مربع در سه پردیس مهندسی کشاورزی، پردیس مرکزی و پردیس مهندسی مستقر بوده و مشغول به ارائه خدمات به دانشجویان و همکاران دانشگاه می‌باشند.
او بیان کرد: تعداد ۱۱ نفر پرسنل در بخش انتشارات و فروش کتاب، بخش امانات، بخش سفارش و خرید کتاب، بخش پایان نامه ها، بخش دیجیتال و مدیریت سرور‌ها و نرم افزار‌ها و همچنین بخش تامین منابع خارجی فعالیت دارند.
امامقلی زاده با بیان اینکه تا کنون ۱۳۵ عنوان کتاب توسط اعضای هیات علمی (از سال ۱۳۷۸ تا کنون) دانشگاه به چاپ رسیده است افزود: این تعداد کتاب بعد از انجام داوری‌های تخصصی و پس از بررسی و تایید در شورای چاپ و نشر، توسط انتشارات دانشگاه چاپ و در اختیار علاقمندان قرار گرفته است.
او تعداد کتاب چاپ شده توسط هیات علمی دانشگاه صنعتی شاهرود در سال گذشته را ۱۴ عنوان کتاب ذکر و اظهار کرد: جهت معرفی کتاب‌های چاپ شده توسط اساتید به دانشجویان، برای اولین بار در سال جاری تمامی عناوین کتاب‌ها در سامانه ال ام اس (LMS) بارگزاری شده تا دانشجویان راحت‌تر بتوانند کتاب‌های مد نظر خود را پیدا کنند.
او بیان کرد: در یکسال اخیر توانستیم حدود دو هزار جلد کتاب از طریق فروشگاه اینترنتی و همچنین شرکت در نمایشگاه کتاب به فروش برسانیم. همچنین وی گفت: برای فروش بیشتر کتاب‌های چاپ شده، در سال جاری قرارداد فروش کتاب با مرکز پخش کتابیران واقع در تهران، منعقد گردید.
امامقلی زاده با بیان اینکه کتابخانه دارای ۷۵ هزار جلد کتاب فارسی و حدود ۲۰ هزار جلد کتاب انگلیسی است، آماده ارائه خدمات به مراجعه کنندگان از طریق همکاران بخش امانت می‌باشد. در یکسال گذشته، تعداد شش هزار و ۷۰۰ مورد کتاب به دانشجویان و همکاران توسط همکاران بخش امانات در اختیار مراجعه کنندگان قرار گرفت.
او افزود: در سال جاری ۶۴۰ عنوان کتاب نیز بر حسب نیاز اساتید خریداری گردید که بعد از فهرست نویسی در اختیار مراجعین قرار داده شده است.
رئیس کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شاهرود با بیان اینکه تمام سعی و تلاش خود را دارند تا امکان دسترسی محققان به منابع پژوهشی به حداقل زمان برسد افزود: بر این اساس پایان نامه‌های دانشجویی بعد از دفاع وارد سامانه دیجیتال کتابخانه می­شود. در بخش سرور‌ها و مدیریت نرم افزار کتابخانه، متن کامل پایان نامه‌ها از طریق مدیریت نرم افزار کتابخانه (تین کلاینت) در اختیار دانشجویان و مراجعین قرار می‌گیرد.
او ادامه داد: علاوه بر فعالیت‌های ذکر شده، تسویه حساب دانشجویان در سامانه گلستان و همچنین تایید همانند جویی پروپوزال‌ها و پایان نامه دانشجویان در سامانه ایرانداک که مورد تاکید وزارت علوم است، از فعالیت‌های حوزه کتابخانه می‌باشد.
امامقلی زاده تامین منابع خارجی برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی و همکاران هیات علمی از دیگر امکانات کتابخانه دانشگاه صنعتی شاهرود عنوان کرد و اظهار داشت: در این بخش علاوه بر مقالات ژورنالی، امکانات بررسی سرقت ادبی و همچنین انجام گرامرلی نیز از طریق شرکت دانش لینک که طرف قرارداد دانشگاه است در اختیار مراجعه کنندگان قرار می‌گیرد.
او مهمترین رسالت کتابخانه را کمک به ارتقا سطح کیفی آموزش و پژوهش دانشگاه و بالا بردن سطح آگاهی دانشجویان دانست.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار