خبرهای داغ:

دومین کارگروه فرهنگی در نمایندگی تیپ ۱۲ قائم(عج) سمنان برگزار شد

به همت نمایندگی ولی فقیه در تیپ 12 قائم (عج) سمنان کار گروهی با حضور جمعی از نخبگان افراد تاثیرگذار و همچنین علاقه مندان به برنامه های تبلیغی فرهنگی برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۶۶۹۴۸
|
۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، این کارگروه با هدف شناسایی چالش ها و ارائه راهکار و حل مشکلات به ویژه تبلیغی و فرهنگی تشکیل شد.
حجت الاسلام والمسلمین موسوی مسئول نمایندگی ولی فقیه در تیپ 12 قائم(عج) سمنان در دومین جلسه این کارگروه با اشاره به اهمیت موضوع فرهنگ با اشاره به بیاناتی از سوی رهبر معظم انقلاب آن را مانند هوا جاری و ساری در زندگی کار و اجتماع دانست و خاطرنشان کردند بن مایه بسیاری از فعالیت های ما فرهنگ است چنانچه در این عرصه سرمایه گذاری درست و تربیت نیروی متخصص صورت پذیرد می توان در بسیاری از چالش های اجتماعی و برنامه های کاری از این ظرفیت ها استفاده کرد.
وی خاطرنشان کرد: متاسفانه مقوله فرهنگ آنچنان که شایسته نام آن و میزان اهمیت آن است مورد توجه قرار نگرفته البته باید گستردگی این موضوع را نیز مد نظر داشت که بسیاری از ارزشهای اجتماعی و انسانی را در بر می گیرد، بنابراین باید با تمرکز بر بخش‌هایی که تاثیر بیشتری در روند فعالیت ما دارد ضمن استخراج چالش ها ارائه راهکار بتوانیم در صدد رفع مشکلات برایم امروز گستردگی مقوله فرهنگ خود به عنوان یک محدودیت بزرگ باعث گردیده تا بسیاری از افراد در ابتدای کار با مشکل مواجه شوند.

وی ادامه داد: طرح مسئله و شناخت دقیق موضوع خود یکی از مهمترین عوامل حل مشکلات است شناسایی درست مسائل با ارزیابی ابعاد و بخش های مختلف آن می تواند در بسیج ظرفیت ها و امکانات بسیار مهم و کارگشا باشد وی خطاب به شرکت کنندگان در این جلسه خاطر نشان کردند شناسایی افراد متخصص و طرح مسائلی که ما را به هدف نزدیک می کند باید در دستور کار قرار گیرد.
مسئول نمایندگی ولی فقیه در تیپ ۱۲ قائم (عج) سمنان بیان کرد: امروز موضوع جوانان به ویژه فرزندان در خانواده وسربازان به عنوان یک سرفصل مهم در موضوع فرهنگ سازی برای نسل اینده متصور است.
حجت الاسلام والمسلمین موسوی در ادامه خاطرنشان کرد: یکی از موضوعات مهم در پرداختن به مقوله فرهنگ وجود همه ظرفیت ها و پتانسیل ها برای پیشبرد هدف فرهنگی است یعنی بایستی افراد و بخش های مختلف همه با همکاری همدیگر وبا بسیج استعدادها فرهنگی راه را پیمود .

وی اظهار داشت: تجربه نشان داده هیچ گاه یک بخش یا یک نهاد نمی تواند به تنهایی کار فرهنگی را به سرانجام برساند وجود همه اجزا و نهادها و افراد لازم و ملزوم انجام این کار است چرا که گستردگی مقوله فرهنگ در همه ابعاد کار اجتماعی دیده می شود لذا به همین خاطر باید همه ظرفیت ها در پیشبرد امور فرهنگی حضور مستمر و موثر داشته باشند.

وی در پایان برگزاری نشست های فرهنگی به صورت مستمر را یکی از مهم ترین راه ها برای نیل به اهداف کوتاه مدت ، میان مدت و دراز مدت دانسته و آن را زمینه ساز نهادینه سازی فرهنگ درست در محیط کار اجتماع و خانواده بر شمردند اگر نسل امروز به جهت فرهنگی درست تربیت شود بی شک در آینده بسیاری از مشکلاتی که امروز در جامعه داریم را نخواهیم داشت لذا برنامه ریزی و هدف گذاری در کار فرهنگی بسیار مهم وحائز اهمیت می باشد غفلت از برنامه های فرهنگی بی شک چالش‌های بزرگی را در آینده پدید خواهد آورد.

وی تأکید کرد: همه افراد و نهادها باید در حد امکان برای نهادینه سازی فرهنگ درست اسلامی تلاش نمایند ما نیز در مجموعه تیپ ۱۲ با شناسایی افراد مستعد و ظرفیت‌های موجود تمام توانمان را برای رفع مشکلات پیش رو به کار خواهیم بست تا به کمک همه عزیزان بتوانیم یک رویه فعال و مستمر برای آینده در نظر گرفته و زیرساخت کار فرهنگی مثبت و موثر در تیپ را بنا نهیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار