برگزاری یادواره رفیق شهیدم در بردسکن

یادواره 64 شهید دانش آموز و معلم و شهدای حرم شاهچراغ با نام رفیق شهیدم در بردسکن
کد خبر: ۹۴۶۶۳۵۷
|
۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج استان خراسان رضوی، در گرامی داشت هفته بسیج، یادواره 64 شهید دانش آموز ، معلم و شهدای حادثه تروریستی حرم شاهچراغ با نام رفیق شهیدم به همت مدیریت آموزش و پرورش ، ناحیه مقاومت بسیج ، بنیادشهید و امور ایثارگران ، شهرداری و شورای اسلامی شهر و با همکاری مدارس شاهد در فرهنگسرای خاتم النبیاء شهرداری بردسکن برگزار شد. 

 

حسن باخرد راوی دوران 8 سال دفاع مقدس با گرامی داشت یاد و خاطره شهدا به ویژه 36 هزار شهید دانش آموز گفت: شهدا مثل ما انسان های معمولی بودند و به این درجه رسیدند و ما هم می توانیم مثل شهدا باشیم.

 

وی به مقام و جایگاه شهید و شهادت پرداخت و افزود: شهدا با توجه به ولایت پذیری شان و بصیرتی که پیدا کردند به این جایگاه که بهترین و برترین جایگاه است رسیدند.

 

این یادگار دوران 8 سال دفاع مقدس گفت: شهدای حرم انسان های معمولی نبودند بلکه کسانی بودند که اهل بیت آنها را انتخاب کردند و دررکاب حاج قاسم با تمام توان جنگیدند و داعش را نابود کردند.

 

باخرد عنوان کرد: شهدا انسان های فوق العاده بودند و به والدین خود احترام می گذاشتند.

 

وی با بیان اینکه شهدا ستاره نبودند بلکه ستاره شدند خطاب به دانش آموزان گفت: شما دانش آموزان هم می توانید همانند شهدا ستاره شوید.

 

وی به بیان خاطرات شهدا پرداختد و گفت: شهدا در کار خود اخلاص داشتند و برماست که با تاسی از شهدا اخلاق و از خودگذشتگی شهدا را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

 

وی با بیان اینکه شهدا در وصایای خود بر بحث حفظ عفاف و حجاب تاکید داشتند از دانش آموزان خواست طوری عمل کنند که فردای قیامت شرمنده شهدا نشوند.

 

درابتدای این مراسم علی اکبر چراغیان مدیر آموزش و پرورش بردسکن با گرامی داشت هفته بسیج دانش آموزی بربصیرت و هوشیاری دانش آموزان تاکید کرد و گفت: این یادواره با نام رفیق شهیدم با این هدف برگزار شد تا اینکه روحیه شهید و شهادت و ایثارگری در بین دانش آموزان ترویج و تقویت شود.

 

وی عنوان کرد: علی رغم اینکه دشمنان برنامه ریزی می کنند که این روحیات را در بین دانش آموزان و جوانان و نوجوانان کمرنگ شود ولی دانش آموزان با بصیرت وولایت پذیری که دارند با حفظ حجاب و عفاف گول ترفندهای و دسیسه های دشمنان را نمی خورند وهمواره در مسیر شهدا و رهبری حرکت خواهد کرد.

 

قرائت دکلمه ، اجرای گروه سرود از مدرسه شاهد شهید رمضانی و فرازی از وصایای شهدا از دیگر برنامه های این مراسم معنوی بود. 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار