فرمانده سپاه بردسکن:

شهیدان نماد استقامت، پایداری، اقتدار ملت و ایران اسلامی هستند

در اولین برنامه آبروی محله افتخار کوچه گرامی داشت یاد شهیدان جمشید و حسین محمد نژاد در روستای زیرک آباد گرامی داشته شد.
کد خبر: ۹۴۶۵۲۵۲
|
۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج استان خراسان رضوی، در اولین برنامه آبروی محله افتخار کوچه گرامی داشت  یاد شهیدان جمشید و حسین محمد نژاد در روستای زیرک آباد گرامی داشته شد.

 

این برنامه که به همت حوزه مقاومت بسیج مالک اشتر شهرآباد و پایگاه مقاومت بسیج صاحب الزمان روستای زیرک آباد و با حضور خانواده های معظم شهدا، معاونت فرمانداری ،نماینده ولی فقیه در سپاه رئیس بنیادشهید و امور ایثارگران، جمعی از روسای ادارات و پیشکسوتان و ایثارگران برگزار شد.

 

سرهنگ علیرضا جنیدی فرمانده سپاه بردسکن در سخنانی ضمن گرامی داشت هفته دفاع مقدس گفت: خانواده های شهدا ، پرچمداران دفاع از ارزش‌های اسلام و اسوه و الگویی برای جامعه اسلامی هستند.

 

وی از شهیدان والامقام به عنوان نماد استقامت، پایداری و اقتدار ملت و ایران اسلامی نام برد و گفت: دشمنان حتی از نام و یاد آن‌ها هراس دارند و تلاش می‌کنند یاد و نام شهیدان را از فرهنگ این مردم حذف کنند.

 

وی تاکید کرد: نوجوانان و جوانان باید با توجه به این شرایط هوشیار و آگاه باشند و با درک درست شرایط بتوانند با بهره‏‌گیری از سیره شهدا راه روشن آن‌ها را دنبال و زمینه‌ساز ظهور امام زمان (عج) باشند.

 

وی در ادامه با بیان اینکه برای نگه داشتن شور حسینی در حقیقت باید همان کاری را که امام سجاد و حضرت زینب سلام‌الله علیهما انجام دادند، عملی کنیم افزود: شهدای کربلا در روز عاشورا به وظیفه خود عمل کردند و ادامه راه و رساندن پیام شهدا و ترویج فرهنگ آنها استقامت می خواهد و از همان مسیری باید وارد شد که دشمن می خواهد به آن مسیر ضربه بزند.

 

وی با اشاره به اینکه اطلاعات زندگی شهدا برای نسل جوان بسیار ارزشمند و مفید خواهد بود، اظهار داشت: نسل جدید و جوان با شرایط انقلاب و جنگ آشنا نیستند ولی می‌توان با استفاده از این ظرفیت خاطره‌گویی‌ها این تجربه را به این نسل منتقل کرد.

 

فرمانده سپاه بردسکن عنوان کرد: شهدا همانند ستارگان راه را به ما نشان می‌دهند. وی با اشاره به توطئه های مختلف دشمنان علیه نظام و به ویژه تاریخ هشت ساله جنگ تحمیلی، تحریف را جزو مهم‌ترین حربه‌های دشمن علیه دفاع مقدس خواند.

 

وی با اشاره به اهمیت جهاد تبیین در موضوع دفاع مقدس، اضافه کرد: ما باید نقاطی را که دشمن مورد هدف قرار داده و نسبت به آن‌ها بمباران تبلیغاتی و رسانه‌ای انجام می‌دهد را شناسایی و با آن مقابله کنیم که در این مسیر نقش رسانه ها، پیشکسوتان عرصه جنگ و متولیان سیاسی، نظامی و فرهنگی بیش از سایر اقشار برجسته و مهم است.

 

وی بر اهمیت نقش مشارکت مردم در پشتیبانی از جنگ هشت ساله تاکید و اضافه کرد: یکی از ستون‌های اصلی این نظام مردم هستند و نه‌ تنها در دوران دفاع مقدس بلکه امروز نیز فعالانه در صحنه های مختلف حضور دارند و پشتیبان نظام و انقلاب اسلامی هستند، این درحالی است که دشمن سعی دارد مردم را از نظام جدا کند.

 

سرهنگ جنیدی افزود: دفاع مقدس حماسه‌ای است که تاکنون نظیر آن در هیچ نقطه جهان اتفاق نیفتاده که کشوری این چنین جانانه با هدایت‌های پیامبرگونه امام خمینی (ره) هشت سال تمام در مقابل دولتی که از سوی همه قدرت‌های جهان و منطقه تغذیه می‌شود، بایستد و نهایتا” هم سربلند از آن بیرون بیاید.

 

وی با اشاره به تحریف دفاع مقدس توسط دشمنان، اظهار داشت: در سال‌های اخیر هجمه‌های بی‌سابقه‌ای علیه دفاع مقدس در حال انجام است و دشمن نوک پیکان خود را به سمت جوانان نشانه رفته است که مقابله با آن تلاش و هوشیاری بیش‌تر ما را می‌طلبد.

 

وی گفت: باتوجه به اهمیت جهاد تبیین لازم است دستاوردهای انقلاب در قالب آن برای جامعه ارائه شود و باید بدانیم همین جهاد راه اصلی مقابله با دشمن در فضای مجازی است.

 

وی با بیان اینکه روستای زیرک آباد با تقدیم 16 شهید بیشترین شهید و جامعه ایثارگری را در بین روستاهای شهرستان بردسکن به خود اختصاص داده است گفت: شهید جمشید محمد نژاد اولین شهید روستای زیرک آباد است.

 

شهید جمشید محمد نژاد متولد 1366 است که در 8 دی ماه سال 1360 در منطه بستان به درجه رفیع شهادت نائل آمد. شهید حسین محمد نژاد متولد دوم شهریور ماه سال 43 می باشد و در 25 اسفندماه سال 66 در ماووت عراق براثر اصابت ترکش به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار