خبرهای داغ:

پیام تسلیت سپاه استان سمنان در پی درگذشت آیت الله عباسعلی اختری

فرمانده سپاه استان سمنان و مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه استان سمنان در پیامی درگذشت آیت الله عباسعلی اختری را تسلیت گفتند.
کد خبر: ۹۴۶۵۱۲۹
|
۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۰۶:۳۱

 

پیام تسلیت سپاه استان سمنان در پی درگذشت آیت الله عباسعلی اختریبه گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، سردار حمید دامغانی فرمانده سپاه استان سمنان و حجت‌الاسلام سیدمحسن حسینی‌دیباجی مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه استان سمنان در پیام هایی جداگانه درگذشت عالم بصیر و انقلابی آیت الله عباسعلی اختری را تسلیت گفتند.
متن پیام فرمانده سپاه استان سمنان به شرح زيراست؛
بسم الله الرحمن الرحیم
مَوتُ العالِمِ مُصیبَةٌ لا تُجبَرُ و ثُلمَةٌ لا تُسَدُّ
خبر رحلت عالم ربانی و روحانی پارسا حضرت آیت الله عباسعلی اختری موجب تالم و تاثر خاطر شد.
سالها زندگی سراسر افتخار آمیز آن عالم برجسته و روحانی فداکار در سنگر دفاع از اسلام وانقلاب اسلامی که با تربیت شاگردان برجسته و ممتاز در حوزه های علمیه و فعالیت در سنگرهای دفاع از انقلاب اسلامی کارنامه درخشانی از عمر با برکت آن روحانی به یادگار گذاشته است.
امید است خداوند متعال از خزائن رحمت بی منتهای خویش و به مزد سالهای پاس صداقت، تقوی ، روحیه جهادی وانقلابی آن مرحوم علو درجات معنوی را در جوار اولیاء و خاصان خود برایشان مقدر فرمایند.
اینجانب ضمن تسلیت درگذشت رحلت آیت الله عباسعلی اختری به مردم شریف و ولایت مدار استان سمنان، صبر و سلامتی برای بازماندگان را از درگاه الهی خواستارم.
سرتیپ دوم پاسدار حميد دامغانی
فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان

همچنین متن پیام مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه استان سمنان بدین شرح است؛
بسم الله الرحمن الرحیم
"انالله و انا الیه راجعون"
رحلت عالم ربانی و استاد برجسته اخلاق و معرفت، مرحوم حضرت آیت‌الله عباسعلی اختری رضوان الله تعالی علیه موجب تألم و تأثر فراوان شد.
اینجانب رحلت عالم ربانی وانقلابی آیت الله عباسعلی اختری نویسنده ، استاد حوزه و دانشگاه، نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه اسبق سمنان، این ضایعه را به حوزه‌های علمیه و مراکز علمی کشور، شاگردان، ارادتمندان و به ویژه بیت مکرم آن مرحوم و مردم ولایت‌مدار استان سمنان تسلیت می‌گویم و از درگاه خداوند برای ایشان علو درجات و برای بازماندگان صبر و سلامتی مسالت دارم.
سید محسن حسینی دیباجی
مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان

خاطر نشان می شود آیت الله عباسعلی اختری (زاده 1318 سرخه) اهل شهر سرخه، نماینده تهران در مجلس خبرگان رهبری و نماینده ادوار اول و هفتم مجلس شورای اسلامی بود. او در سال 1360، طی حکمی از سوی امام خمینی(ره)، به نمایندگی ولی فقیه و امامت جمعهٔ شهرستان سمنان منصوب شد. وی در سال 1380 از امامت جمعهٔ سمنان استعفا داد و آیت الله سید محمد شاهچراغی جایگزین او شد. وی همچنین در دوره پنجم مجلس خبرگان رهبری کاندیدا شده بود که موفق به ورود به مجلس خبرگان رهبری نشد، با این حال، در انتخابات میان‌دوره‌ای خبرگان رهبری که در تاریخ 2 اسفند 1398 برگزار شد، آیت الله عباسعلی اختری با کسب آرای لازم توانست به جمع نمایندگان خبرگان رهبری اضافه شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار