خبرهای داغ:

پرداخت ۳۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان وام نوسازی بافت فرسوده در شرق استان

شاهرود_مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان گفت: یک میلیارد و ۱۳۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان طی ۶ ماهه نخست امسال در حوزه بازآفرینی شهری در شهرستان شاهرود هزینه شد.
کد خبر: ۹۴۶۳۶۷۰
|
۰۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۰

پرداخت ۳۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان وام نوسازی بافت فرسوده در شرق استانبه گزارش خبرگزاری بسیج، امیرعمیدی اظهار کرد: بازآفرینی شهری حوزه‌ای است که از سال ۱۳۹۹ با هدف احیا، نوسازی و بدنه‌سازی به اداره کل راه و شهرسازی شرق استان سمنان واگذار شد.
او با اشاره به اینکه چهار طرح در حوزه بازآفرینی شهری طی نیمه نخست امسال در شهرستان شاهرود بهره‌برداری شد، ابراز کرد: بدنه‌سازی و کف‌سازی بافت تاریخی شهر مجن با هزینه ۱۶۳ میلیون تومان انجام شد.
عمیدی با بیان اینکه بدنه‌سازی و کف‌سازی بافت تاریخی شهر کلاته خیج نیز در همین بازه زمانی با هزینه ۱۸۷ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان به بهره‌برداری رسید، ادامه داد: جدول‌گذاری و آسفالت معابر شهرک پردیس شاهرود با اعتباری بالغ بر ۵۱۹ میلیون تومان از دیگر طرح‌های اجرا شده در حوزه بازآفرینی شهری بود.
او افزود: بازسازی کلانتری کال شاه‌قلی شاهرود نیز با هزینه ۲۶۳ میلیون تومان انجام شد.
مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان با اشاره به اینکه طی نیمه نخست امسال به ۹۰ واحد مسکونی در ۶ شهر شاهرود وام ارزان قیمت نوسازی بافت فرسوده پرداخت شد، اظهار کرد: وام ۳۵۰ میلیون تومانی به هر واحد فرسوده اختصاص یافت.
عمیدی، مجموع وام پرداختی نوسازی بافت فرسوده طی این بازه زمانی را ۳۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان عنوان کرد و افزود: پیشرفت فیزیکی این نوسازی‌ها تاکنون ۷۰ درصد بوده است.
مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان با بیان اینکه طی نیمه نخست امسال به ۶ شهرداری شهرستان شاهرود ۲۸۰ تُن قیر رایگان اختصاص یافت، ابراز داشت: ارزش تقریبی این مقدار قیر حدود ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان است که در جهت بهسازی و آسفالت معابر بافت‌های فرسوده تحویل شهرداری‌ها شد.
او تصریح کرد: با این مقدار قیر می‌توان حدود ۵۰ هزار متر مربع از محدوده بافت‌های فرسوده و سکونت‌گاه‌ها را آسفالت کرد.
عمیدی با اشاره به اینکه تاکنون ۱۹ هزار و ۸۵۴ متقاضی طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان شاهرود ثبت نام کرده‌اند، افزود: از این تعداد پنج هزار و ۵۲۶ نفر دارای شرایط لازم بودند.
او با بیان اینکه چهار هزار و ۳۹۵ نفر در بانک‌های عامل حساب افتتاح کردند، ابراز داشت: برای این تعداد از متقاضیان ۱۸۲ هکتار زمین تأمین شد.
مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان ادامه داد: واحد‌های مسکن مهر در شهرستان شاهرود ۱۰ هزار و ۱۵۶ متقاضی داشت که از این تعداد تاکنون هشت هزار و ۱۳۰ واحد به بهره‌برداری رسیده است.
او افزود: ۲ هزار و ۲۶ واحد دیگر نیز در حال ساخت است که شامل طرح‌های خودمالکی، سه جانبه و تعاونی می‌باشد.
شهرستان شاهرود با ۵۳ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع مساحت در شرق استان سمنان قرار دارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار