خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در استان؛

ایران امروز به عنوان یک قدرت جهانی مطرح است

امام جمعه شهرکرد گفت: جمهور اسلامی ایران به مراتب قوی‌تر و ریشه‌دارتر از آن است که دشمن بخواهد با ایجاد اغتشاش و ناآرامی آن را تضعیف کند.
کد خبر: ۹۴۶۳۳۲۳
|
۲۹ مهر ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، با اشاره به تصویب قانون آمریکایی کاپیتولاسیون در سال ۱۳۴۳در مجلس، آن دوران را تحقیر ملت ایران عنوان کرد و افزود: با شکل گیری انقلاب اسلامی، عظمت و بزرگی به کشور بازگشت و هم اکنون جمهوری اسلامی ایران به عنوان قدرت منطقه شناخته می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان، به بزرگنمایی تحولات اخیر در ایران توسط رسانه‌های غربی اشاره کرد و گفت: هر کس به قطع درخت تنومند انقلاب اسلامی فکر می‌کند، در خواب باطل است، این صلابت همچنان باقی است.

امام جمعه شهرکرد به تناقض‌ها و دوگانگی‌های فاحشی که دنیای غرب وجود دارد اشاره کرد و ادامه داد: نمونه‌های بسیاری برای این رفتارهای دوگانه غرب شاهدیم، تبعیض نژادی، برخورد با زندانیان و استفاده از انرژی هسته‌ای از جمله موارد نقض حقوق درغرب است،برخوردهای خشن پلیس در آمریکا و اروپا با اجتماعات معترضین هم از موارد رفتارهای دوگانه غرب است که از کسی صدا بلند نمی‌شود اما کوچکترین حرکت در ایران را بزرگ می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان،افزود: برخوردهای شکننده با زنان از دیگر رفتارهای دوگانه در غرب است به‌طوری‌که انواع خشونت‌ها و شکنجه‌ها را علیه زنان به کار می‌بردند اما خود را مدافع حقوق زنان می‌دانند.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام در ادامه گفت: کشور‌های غربی هر روزه به فناوری‌های جدید هسته‌ای مجهز می‌شوند،سلاح هسته‌ای برای غرب مشکل ندارد اما با دستاوردهای علمی ایران مخالف هستند و توانمندی کشورمان را نمی‌خواهد.

خطیب جمعه شهرکرد، با بیان اینکه دوران قدرت تک‌قطبی در جهان به پایان رسیده است ادامه داد: امروز دیگر آمریکا ابرقدرت جهانی نیست و این موضوعی است که خودشان، اروپایی‌ها و منصفان جهان به آن اذعان دارند،آمریکا خیلی ضعیف‌تر از آن است که با ایجاد اغتشاش و ناامنی، ایران را تسلیم به انجام مذاکرات برجامی کند، چرا که ایران با صلابت ایستاده و امتیاز نمی‌دهد و این غربی‌ها که از پیشرفت ایران نگرانند باید امتیاز بدهند، تحریم‌ها را بردارند و تضمین دهند، جمهوری اسلامی ایران به مراتب قوی‌تر و ریشه‌دارتر از آن است که دشمن بخواهد با ایجاد اغتشاش و ناآرامی آن را تضعیف کند.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام ادامه داد: دشمنان نظام و انقلاب در گذشته طوفان‌های زیادی به راه انداختند اما راه به جایی نبردند و امروز قدرت ایران به حدی است که برای آمریکا و اروپا بازدارندگی ایجاد و آنها را مجبور به شکل‌دهی اغتشاش در کشور کرده است هر چند ایران با این بادها نمی‌لرزد.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه ایران امروز به عنوان یک قدرت جهانی مطرح است افزود: درحالی‌ که ایران تا این اندازه قدرت گرفته است، برخی در داخل دچار خودکم‌بینی و خودتحقیری شده‌اند که آسیب‌زا است.

خطیب جمعه شهرکرد با گرامیداشت روز صادرات عملکرد دولت سیزدهم در این حوزه را مثبت دانست و گفت: در این دولت با دیپلماسی و ارتباطات خوبی که با دنیا برقرار شده عرصه صادرات هم به‌خوبی فراهم شده است، در این دولت به صادرات کالا‌های غیر نفتی و تولید داخلی توجه جدی شده و به سمتی می‌رویم که وابستگی خود را به نفت کم کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام به سالروز رحلت آیت‌الله حاج سیدمصطفی خمینی فرزند امام راحل اشاره کرد و گفت: ایشان مردی زاهد، فیلسوفی بزرگ، مجتهدی عالیقدر در رشته‌های مختلف، سیاستگذاری اندیشمند،از یاوران جدی امام راحل و نقش آفرین در تشکیل انقلاب اسلامی بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار