خبرهای داغ:
در اختتامیه جشنواره ملی زرشک مطرح شد

تلاش برای کیفیت بخشی تولید زرشک/ عرضه زرشک تازه برای نخستین بار از طریق پست شهرستان درمیان فراهم شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: با اقدامات انجام شده در جشنواره ملی زرشک آینده بهتری در حوزه قیمت و بازار سازی و فروش در انتظار زرشک خراسان جنوبی است.
کد خبر: ۹۴۶۲۹۹۲
|
۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۳


به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان‌جنوبی، جعفری رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در اختتامیه جشنواره ملی زرشک اظهار داشت: ۹۸ درصد زرشک جهان در خراسان جنوبی تولید می‌شود.

جعفری با اشاره به اینکه بالغ بر ۱۹ هزار هکتار سطح زیر کشت زیر در خراسان جنوبی داریم افزود: در مجموع ۸۵ هزار تن زرشک از این ۱۹ هزار هکتار سطح زیر کشت برداشت می‌شود.

وی با بیان اینکه زندگی و معیشت ۵۰ هزار خانوار در خراسان جنوبی با محصول زرشک گره خورده است، ادامه داد: زرشک در خراسان جنوبی هویت بخش است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: به واسطه سازگاری با کم آبی محصول زرشک یک گیاه محیط زیستی نیز محسوب می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه مزارع زرشک یک فرصت برای رونق گردشگری اکو توریسم را به وجود آورده است، اظهار کرد: در طول جشنواره از طریق رسانه‌ها و کمیته‌های مختلف این محصول را با زوایای مختلف معرفی کردیم.

جعفری با بیان اینکه تلاش ما بر این است که قیمت زرشک را یک پله ارتقا دهیم، گفت: باور داریم با اقدامات انجام شده در جشنواره ملی زرشک آینده بهتری در حوزه قیمت و بازار سازی و فروش در انتظار زرشک خراسان جنوبی است.

وی با اشاره به اینکه در طول جشنواره ۶۰ عنوان برنامه برگزار شده است، یادآور شد: با برپایی نمایشگاه‌های مختلف پتانسیل‌های حوزه زرشک خراسان جنوبی را نیز معرفی کردیم.

سرپرست اداره پست شهرستان درمیان: عرضه زرشک تازه برای نخستین بار از طریق پست شهرستان درمیان فراهم شد

سرپرست اداره پست شهرستان درمیان گفت: برای نخستین بار در شرق کشور امکان عرضه محصول زرشک تازه از طریق سرویس پست ویژه در این شهرستان فراهم شد.


مرتضی اخلاقی در حاشیه جشنواره ملی زرشک درجمع خبرنگاران افزود: قبل از این، عرضه محصولات راهبردی و بومی استان و شهرستان درمیان از جمله زرشک، زعفران و عناب تنها بصورت خشکبار به سراسر کشور فراهم بوده است.


وی یادآور شد: حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپی یکی از برنامه‌های توسعه‌ای شرکت پست برای گسترش خدمات به شهروندان است.


سرپرست اداره پست شهرستان درمیان ادامه داد: با ارائه این سرویس پستی، محصول زرشک تازه در کوتاهترین زمان ممکن بصورت مستقیم به دست مصرف کننده در تهران و استان‌های همجوار خراسان جنوبی می‌رسد.


وی اظهار داشت: یکی از مهمترین مشکلات درمیان در زمینه کشاورزی، تولیدات خانگی و صنایع دستی، بازاریابی و فروش محصولات بومی منطقه است که شرکت پست با ارائه سرویس‌های نوین پستی می‌تواند سهم بسزایی در رونق اقتصادی این شهرستان داشته باشد.


اخلاقی با بیان اینکه شهرستان درمیان رتبه دوم تولید زرشک خراسان جنوبی را دارد افزود: امکان خرده و عمده فروشی محصولات کشاورزی در اداره پست شهرستان درمیان بصورت بسته بندی استاندارد فراهم است.


اولین جشنواره ملی زرشک روز پنجشنبه - ۲۱ مهر - با حضور جمعی از مسوولان کشوری و استانی در روستای افین شهرستان زیرکوه آغاز به کار کرد و روز‌های گذشته در شهرستان‌های قاینات، سربیشه، بیرجند و درمیان برگزار شد.

جشنواره ملی زرشک با شعار "زرشک خراسان جنوبی، برای همه مردم ایران" از ۲۱ تا ۲۷ مهر در پنج شهرستان استان خراسان جنوبی شامل زیرکوه، قاینات، سربیشه، بیرجند و درمیان برنامه‌ریزی شد و اختتامیه آن امروز در بیرجند برگزار می‌شود.


۹۸ درصد زرشک کشور در خراسان جنوبی تولید می‌شود و ۵۰ هزار خانوار مستقیم و غیرمستقیم از این محل امرار معاش می‌کنند.


انتهای پیام

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار