خبرهای داغ:
استاندار خراسان جنوبی:

مرزبانی در پاسداری از تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران نقش بی بدیل دارد

استاندار خراسان جنوبی بر نقش بی بدیل مرزبانی در پاسداری از تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد.
کد خبر: ۹۴۶۲۸۸۳
|
۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، جواد قناعت استاندار خراسان جنوبی امروز در مراسم تودیع و معارفه فرمانده مرزبانی استان که با حضور سردار گودرزی فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی برگزار شد، خاطرنشان کرد: نیرو‌های مرزبانی در حفظ امنیت داخلی استان و هم تسهیل شرایط صادرات و واردات و به عبارتی رونق اقتصادی نقشی تأثیرگذار دارد.

وی تصریح کرد: حضور نیرو‌های مرزبانی، امنیت پایدار در شهرستان‌های نهبندان، سربیشه، درمیان و زیرکوه را به همراه داشته است.

قناعت ادامه داد: تلاش‌های نیرو‌های مرزبانی فضایی ایجاد کرده که استان از ظرفیت مرز‌های استفاده کند.


استاندار با تأکید بر این که همه ما نسبت به مرز‌های جغرافیایی حساسیت ویژه‌ای داریم، گفت: ارتش، مرزبانی، نیروی انتظامی و سپاه پاسداران، همه در کنار یکدیگر با رصد مرز‌های جغرافیایی از هرگونه تجاوز و ورود غیرمجاز جلوگیری می‌کنند.


وی عنوان کرد: هتمام و جدیت همه حوزه‌ها سبب شد در طول ۸ سال دفاع مقدس، حتی یک وجب از خاک میهن به دست دشمن نیفتد.

 

قناعت متذکر شد: دوران دفاع مقدس و جنگ کلاسیک و مدرن را با فشار‌های زیادی پشت سر گذاشتیم، اما از همه مرز‌های کشور مراقبت کردیم.

 

وی با تأکید بر اینکه علاوه بر مرز‌های جغرافیایی، حراست از مرز‌های اعتقادی، فکری و سیاسی هم بسیار مهم است، اظهار داشت: در شرایط حساس و فتنه گون کنونی باید بیش از همیشه مراقب مرز‌های اعتقادی، فکری و سیاسی خود باشیم تا مثل برخی خواص آلوده در تمیز بین خوب و بد و حق و ناحق از یکدیگر دچار تردید نشویم.

 

استاندار، افزایش بصیرت را مهمترین ابزار در شرایط فتنه عنوان کرد و گفت: عدم وجود بصیرت و ناتوانی در مرزبندی دشمنان در این شرایط که درگیر جنگ ادراکی و شناختی هستیم، آسیب به همراه دارد.

 

قناعت با اشاره به صحبت‌های منتشر شده از افرادی که درحوادث اخیر بازداشت شده اند، خاطرنشان کرد: این صحبت‌ها به خوبی نشان می‌دهد که این افراد به دلیل نداشتن بصیرت لازم تحت تأثیر فضای سایبری قرار گرفته و لغزیده اند.

 

وی تأکید کرد: این خطر فقط قشر جوان را تهدید نمی‌کند بلکه اگر دقت نباشد می‌تواند سیاسیون، بزرگان، خواص و همه افراد را متأثر سازد و دشمن هم همین را می‌خواهد.

 

قناعت افزود: این فتنه، آخرین تیر دشمن است و ما ان شاء الله این آخرین گردنه را هم به سلامت پشت سر خواهیم گذاشت.

 

استاندار ادامه داد: خیال باطل دشمن بر این است که نظام جمهوری اسلامی در حال فروپاشی است در حالی که نظام ولایی صاحب دارد و تمام شدنی نیست.

 

قناعت از شرایط سخت اتحادیه اروپا گفت و متذکر شد: آمریکا در حال فروپاشی و اضمحلال است.

 

وی گفت: در اقتدار نظام جمهوری اسلامی همین بس که نقطه تمرکز همه دنیاست.

 

در این مراسم از تلاش‌های مسروری فرمانده سابق مرزبانی استان تجلیل و دهکی به عنوان فرمانده جدید مرزبانی معارفه شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار