خبرهای داغ:

بازرسی کارشناسان اداره استاندار شاهرود از ۵۳۹ واحد صنفی و صنعتی

شاهرود_رئیس اداره استاندارد شاهرود گفت: ۵۳۹ مورد بازرسی از واحد‌های صنفی این شهرستان طی ۶ ماه نخست امسال از سوی کارشناسان انجام شد.
کد خبر: ۹۴۶۲۱۹۱
|
۲۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۶

بازرسی کارشناسان اداره استاندار شاهرود از ۵۳۹ واحد صنفی و صنعتیبه گزارش خبرنگار بسیج، سید امیر حسن یاسینی با گرامیداشت هفته استاندارد، افزود: طی ۶ ماهه نخست امسال بازرسی از طلا فروشی‌ها ۲۰ مورد، نمایندگی فروش خودرو پنج مورد، واحد‌های تولیدی ۱۱۰ مورد، و نانوایی‌ها ۲۵ مورد در سطح شهر شاهرود انجام شد.
او به اجرای طرح کنترل و پایش کمی فرآورده‌ها به ویژه محصولات غذایی اشاره کرد و ابراز داشت: این طرح همزمان با طرح اصلاح اقتصادی دولت سیزدهم در راستای حمایت از دولت به منظور نظارت بر کم فروشی برای نخستین بار توسط سازمان ملی استاندارد این شهرستان اجرا شد.
یاسینی ادامه داد: در راستای اجرای این طرح در شاهرود کارشناسان تاکنون با مراجعه به ۱۵ واحد تولیدی محصولات غذایی را از نظر وزنی بر اساس استاندارد ملی مربوطه مورد ارزیابی قرار دادند.
رئیس اداره استاندارد شاهرود افزود: از مزایای این طرح ایجاد خودکنترلی و بازدارندگی در برخی از مراکز واحد‌های بزرگ به سبب اطلاع یافتن از جدیت انجام طرح است.
او به یکی دیگر از طرح‌های اجرایی در زمینه خدمات رفاهی اشاره کرد و گفت: امسال برای نخستین بار اجرای طرح‌هایی در پنج حوزه خدمات رفاهی از جمله ارزیابی کیفیت خدمات اقامتی، پستی، خانه سالمندان، سالن‌های ورزشی و مدرسه‌های ابتدایی در دستور کار قرار گرفت.
او‌خاطر نشان کرد: از ابتدای سال تاکنون در این شهرستان ۱۴ واحد خدماتی براساس سیاهه و الزامات فنی تعریف شده مورد ارزیابی قرار گرفتند.
یاسینی ادامه داد: در صورتی که حوزه‌های خدماتی به مباحث ایمنی و سلامت و مواردی که برای جامعه حساس هستند، آسیب رسان باشند به استناد قانون «تقویت و توسعه نظام استانداردسازی» نتایج به مراجع مربوطه و افکار عمومی اطلاع‌رسانی می‌شود.
رئیس اداره استاندارد شاهرود به فعالیت ۱۲۷ واحد تولیدی دارای مجوز استاندارد در این شهرستان اشاره کرد و اظهار کرد: در ۶ ماهه نخست امسال هشت فقره مجوز جدید و ۶۹ فقره گواهینامه تاییدیه ایمنی اولیه آسانسور در شاهرود صادر شد.
او با بیان اینکه تسهیل در فعالیت‌های واحد‌های تولیدی و همکاری با آن‌ها به منظور بالا بردن کیفیت تولیدات یکی از مهمترین برنامه‌های راهبردی این اداره در سالجاری است، تصریح کرد: استاندارسازی علاوه بر اینکه موجب افزایش تقاضا برای خرید کالای باکیفیت می‌شود، بلکه شرایط لازم برای صادرات را هم فراهم می‌کند.
از سال ۱۹۷۰، چهاردهم اکتبر برابر با ۲۲ مهر به نام روز جهانی استاندارد تعیین و نامگذاری شد. هفته استاندارد در ایران از ۱۶ تا ۲۲ مهرماه است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار