خبرهای داغ:

مرجعیت شیعی، مقتدی صدر را کیش و مات کرد

شاهرود_ مسئول سیاسی سپاه ناحیه شاهرود گفت: جریان صدر و شخص مقتدا صدر توسط مرجعیت شیعی کیش و مات شد.
کد خبر: ۹۴۵۴۶۴۲
|
۰۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۷

مرجعیت شیعی مقتدی صدر را کیش و مات کردمهدی فرهنگ دوست در گفتگو با خبرنگار بسیج با بیان اینکه جریان صدر و شخص مقتدا صدر توسط مرجعیت شیعی کیش و مات شد، اظهار کرد: حضرت آیت الله حائری از مرجعیت شیعه در عراق استعفا داد و مقلدین خود را به سمت مقام معظم رهبری هدایت کرد و از خودگذشتگی ایشان در این مسیر بود.
او افزود: مقتدا صدر که به دنبال مرجعیت شیعی بود و، چون فرزند سیدمحمدصادق صدر بود که توسط صدام به همراه فرزندانش شهید و جریان صدر از این راه مرجعیت سیاسی را بدست آورد بوده تلاش برای کسب مرجعیت دینی شیعه بودند که با اعلام آیت الله حائری این موضوع شکست خورد.
مسئول سیاسی سپاه ناحیه شاهرود گفت: در جریان سیاسی جیش المهدی را مقتدا صدر با شعار مقابله با آمریکا به نتیجه رساند، اما از مواضعش عدول کرد و فکر رهبری عراق را داشت، اما نمی‌دانست آمریکایی‌ها و ایادی آن به دنبال تفرقه هستند و دوست دارند عراق را در معرض تشنج نگه دارند.
او با بیان اینکه مقتدا صدر زمانی با تهدیدات به قم پناهنده شد، گفت:، اما با این پشتیبانی‌ها طور دیگری رفتار کرد و حتی از حشدالشعبی حمایت کرد و از آن‌ها استفاده کرد، اما برخلاف در مبارزه داعش شرکت نکرد و حتی شهید قاسم سلیمانی که در سال ۲۰۱۴ در شمال بغداد در حال نبرد بود او و پیراونش به منطقه سبز بغداد حمله و تحصن کردند و علیه جمهوری اسلامی و شهید سلیمانی شعار‌های اهانت آمیز دادند و از لحاظ شرعی و دینی بد عمل کرد و باعث قتل انسان‌های بسیاری شد.
فرهنگ دوست با تاکید بر اینکه مقتدا صدر با اقدام آیت الله حائری عصبانی شد و دست به این اقدام زد، به دلایل اقدام آیت الله حائری در این مقطع پرداخت و افزود: آیت الله حائری ترسید به دلیل کهولت سن شاید تا اربعین نباشد و اقدامات مقتدا صدر در ایام اربعین سال‌های مختلف موجب اتفاقاتی شده این اقدام را انجام و در نطفه این توطئه را خفه کرد.
او ادامه داد: با این اقدام افراد افراطی تشنجاتی در منطقه سبز بغداد با حمایت غرب و ایادی منطقه انجام دادند، اما مقدا صدر در نهایت مجبور به عذرخواهی شد و توطئه استکبار و ایادی منطقه‌ای آن‌ها را خنثی کرد که تلاش در توطئه و تجزیه داشتند.
این کارشناس سیاسی تاکید کرد: این اقدامات سبب شد مردم عراق یکپارچه شدند و ایام اربعین هم زائران به عراق می‌روند و زیارت انجام و روال عادی شد و مقتدا صدر با بیانیه‌ای که داد طرفدارانش را مجبور خروج از منطقه سیبز کرد و تهدید نموداگر نروند از جریان صدر هم بیرون می‌آیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار