درگفت و گو با بسیج مطرح شد:

جامعه سازی از رهگذر خودسازی توام با کار جهادی/اردوی جهادی دانشجویان تربت جام برگزار شد

مدیر بسیج دانشجویی تربت جام از اردوی خدمت رسانی جهادگران دانشجو با محوریت جامعه سازی و محرومیت زدایی از رهگذر خودسازی در مناطق کم برخوردار این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۹۴۵۴۶۲۱
|
۰۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۰

رضا البرز مدیر بسیج دانشجویی تربت جام در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج ازخراسان رضوی در تربت جام بیان کرد: گروه 36 نفره بسیج دانشجویی طی 6 شبانه روز اردوی جهادی با محوریت جامعه سازی و رفع محرومیت زدایی از رهگذر خودسازی توأم با کار جهادی را در خدمات رسانی به مناطق کم برخوردار بخش نصرآباد این شهرستان در ۵ عرصۀ بهداشت و درمان، اقتصادمقاومتی و اشتغالزایی، فرهنگی، آموزشی و عمرانی به منصه ظهور قرار گذاشتند.

وی محیط اردوی جهادی را بستری مناسب برای تمرین ترک تعلق به دنیا و افزایش جنبه معنوی و ارتقاء روحیه جهادی دانشجویان از رهگذر خودسازی و جامعه سازی برشمرد و ابزارکرد: ترمیم، زیباسازی و رنگ آمیزی مدرسه شهید نادری روستا حسنک در عرصه عمرانی، ویزیت رایگان متخصص‌پزشک قلب، ارتوپد، مامایی، دندان پزشک، پزشک عمومی، روان شناسی و مشاوره تلفنی، غربالگری سلامت و خدمات پرستاری بخشی از تلاش جهادی دانشجویان در عرصه بهداشت و‌ درمان است.

وی با اشاره به ورود دانشجویان در حوزه آموزش به ویژه توانمندسازی زنان روستایی خاطرنشان کرد: در این راستای کلاس های خیاطی، نمددوزی، آرایش و پیرایش، طراحی و نقاشی، گلدوزی و نیز آموزش روخوانی و روان خوانی قرآن کریم، کلاس های تقویتی پایه های مختلف تحصیلی برگزار شد.

مسئول بسیج دانشجویی تربت جام ادامه داد: حضور کارشناسان کشاورزی و دامپروری در سرکشی ازباغات و دام‌های مردم روستا و ارائه مشاوره رایگان و اجرای ویژه برنامه های متنوع فرهنگی در شور و نشاط جوانان و نوجوانان از دیگر توفیقات این اردوی جهادی است تا بتوانیم خدمتی هر چندکوچک در تقویت رشد خودباوری و امید آفرینی در مناطق کمتر برخوردار ایجادکنیم.

البرز حضور فرماندار، بخشدار و مسئولان اداری شهرستان در روز پایانی این اردوی جهادی به مناسبت هفته دولت را تاثیرگذار دانست و اضافه کرد: در این دیدار چهره به چهره مردمی مطالبات، کمبودها و خواسته های منطقه به مسئولان مربوطه منتقل شد تاگامی بلند در جهت رفع مشکلات و نیازهای مردم برداشته شود.

خبرنگار: فتح الله برومندزاده

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار