خبرهای داغ:
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی:

اجرای ۸۰ عنوان برنامه محوری در هفته تعاون/افتتاح نمایشگاه نوشت افزار در حسینیه جماران بیرجند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با بیان اینکه ۸۰ عنوان برنامه محوری در سطح استان طی هفته تعاون در حال برگزاری است، گفت: از جمله مهم‌ترین برنامه‌ها می‌توان به افتتاح نمایشگاه نوشت افزار در حسینیه جماران بیرجند، تجلیل از تعاونی‌های برتر استان، افتتاح تعاونی‌های مرکز نوآفرینی و دانش بنیان و تازه تاسیس و برگزاری کمیته رفع موانع تولید اشاره کرد.
کد خبر: ۹۴۵۳۹۱۳
|
۰۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج ازخراسان‌جنوبی، غلامرضا اشرفی امروز در نشست خبری به مناسبت آغاز هفته تعاون اظهار داشت: بیش از ۱۴ میلیون و ۹۰۰ هزار دلار طی یکسال گذشته در تعاونی‌های استان داشتیم.

وی با بیان اينکه در بحث صادرات و صادرات محوری تعاونی‌ها یکی از موضوعات مهمی است که در دستور کار قرار دارد افزود: جهت صادرات برخی از محصولات تعاونی‌ها از جمله محصولات کشاورزی، سنگ‌های قیمتی و فرش اقدامات مهمی را انجام می‌دهیم.

وی با بیان اينکه طی یکسال گذشته ۴۲ تعاونی جدید در استان تشکیل شد، افزود: تعاونی‌های جدید در بخش‌های دانش بنیان، اشتغال زایی و بانوان تشکیل شده است و از این تعداد ۱۳ تعاونی جدید مربوط به سال جاری بوده است.

اشرفی عنوان کرد:  از ابتدای سال جاری تاکنون با ایجاد تعاونی‌های جدید حدود ۳۶۰ فرصت جدید شغلی  در خراسان جنوبی به وجود آمده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی در خصوص ترویج فرهنگ تعاون گفت: باید به این موضوع پرداخته شود و معرفی و حمایت از تعاونی‌های موفق می‌تواند الگویی برای سایر تعاونی‌ها باشد و زمینه‌ای برای ترویج فرهنگ تعاون در جامعه به حساب آید.

وی با بیان اینکه امسال هفدهمین جشنواره تعاونی‌های برتر برگزار شد، افزود: در این زمینه رتبه اول کشوری در زمینه مشارکت تعاونی‌ها را کسب کردیم و ۵۵ تعاونی استان امتیازی بالاتر از ۴۰۰ امتیاز کسب کردند و ۱۱ تعاونی به عنوان تعاونی‌های برتر شناخته شدند و دو تعاونی به مرحله کشوری یافته اند.

اشرفی با اشاره به اینکه اجرای طرح‌های آموزش مجازی، مهارتی و حقوقی و توانمندسازی تعاونی از مهم‌ترین موضوعات در دست اجرا است، گفت: بحث نظارت بر تعاونی‌ها از رسالت‌های اصلی این سازمان است و در این راستا طی یکسال گذشته ۵۲۷ مورد نظارت قانونی در استان داشتیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی بیان داشت: در خراسان جنوبی یک هزار تعاونی فعال در بخش‌های مختلف صنعت، کشاورزی  خدمات و معدن داریم و این تعاونی‌ها با اشتغال زایی برای ۹ هزار و ۸۹۰ نفر در حال فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه ۸۰ عنوان برنامه محوری در سطح استان طی هفته تعاون در حال برگزاری است، گفت: از جمله مهم‌ترین برنامه‌ها می‌توان به افتتاح نمایشگاه نوشت افزار در حسینیه جماران بیرجند، تجلیل از تعاونی‌های برتر استان، افتتاح تعاونی‌های مرکز نوآفرینی و دانش بنیان و تازه تاسیس و برگزاری کمیته رفع موانع تولید اشاره کرد.

همچنین در این نشست توکلیان مسئول بسیج کارگری استان اظهار داشت: با همکاری و هماهنگی مجموعه‌ها تلاش می‌شود تا قدمی در راستای حل مشکلات حوزه تعاون برداشته شود تمام توان خودمان را بگذاریم در راستای این‌که کار مردم به‌خوبی به‌پیش ببریم اصل کار تعاونی‌ها هم دراین‌راستا است.

وی عنوان کرد: یک نفر با سرمایه اندک کاری از پیش نمی‌تواند ببرد، اما وقتی چند نفر با هم تعاونی تشکیل می‌دهند می‌توانند اقدام مؤثری انجام دهند در زمینه صادرات و در موضوعاتی که برخی از واحد‌های تولیدی با مشکلاتی مواجه هستند تعاونی‌ها کمک می‌کنند.

مسئول بسیج کارگری استان افزود: تعاونی‌ها که در استان فعال هستند به کمک واحد‌های تولیدی می‌رسند و محصول واحد را خریداری می‌کنند و می‌توانند با ورود خودشان سرنوشت یک واحد تولیدی را تغییر دهند و از تعطیلی به فعالیت برگردانند و توسعه و تثبیت اشتغال داشته باشند.

وی ضمن قدر دانی از زحمات اصحاب رسانه گفت: خبرنگاران با ماموریتی که رهبری در زمینه جهاد تبیین برعهده‌ی همگان قرار دادند در خط مقدم قرار دارند در وظیفه خطیری که بر دوش آن‌ها است در بین مردم روشنگری و امیدآفرینی کنید.

توکلیان اظهار داشت: در حالیکه حس ناامیدی را دشمن در بین مردم تبلیغ می‌کند اهالی رسانه با برنامه و انتشار فعالیت‌های این نهاد‌ها و تعاونی‌هایی که تنها هفته‌ای به نام این‌ها بهانه‌ای است که در طول سال فعالیت‌های تعاونی‌ها را منعکس کنید.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار