خبرهای داغ:
کارشناس و استاد حوزه:

تکامل جنبش علمی و نهضت فرهنگی اسلام مورد تأکید امام موسی کاظم علیه السلام بود

حجت الاسلام پاداش، کارشناس و استاد حوزه ضمن تبریک دهه ولایت وامامت و همچنین فرارسیدن ولادت باب الحوائج حضرت امام موسی کاظم علیه السلام گفت: تکامل جنبش علمی و نهضت فرهنگی اسلام مورد تأکید امام موسی کاظم علیه السلام بود.
کد خبر: ۹۴۴۶۷۹۶
|
۰۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از نجف آباد، حجت الاسلام پاداش، کارشناس و استاد حوزه ضمن تبریک دهه ولایت وامامت و همچنین فرارسیدن ولادت باب الحوائج حضرت امام موسی کاظم علیه السلام گفت: تکامل جنبش علمی و نهضت فرهنگی اسلام مورد تأکید امام موسی کاظم علیه السلام بود.
حجت الاسلام پاداش در خصوص سجایای اخلاقی امام موسی کاظم علیه السلام گفت :چنان آشکار بود که شیعه و سنی به آن اعتراف می کنند؛ او پیشوایی بزرگ قدر و جلال، شأن و مرتبه اش از همه بالاتر بود، در عبادت مشهور و از اطاعت خدا نگاه بانی و مراقبت می کرد. کرامت وجودی داشت، شب ها را به سجده و نماز می گذراند و روزها را با صدقه دادن و روزه گرفتن سپری می کرد، هر گاه به او بدی می کردند نیکویی می کرد، به دلیل کثرت عبادتش عبد صالح نامیده شد و در عراق به باب الحوائج معروف شد؛ زیرا هر کس به ایشان متوسّل می شد، به حاجت خود می رسید.
وی افزود: امام موسی کاظم علیه السلام در علم و تواضع، مکارم اخلاق و کثرت صدقات، سخاوت و بخشندگی زبانزد عام و خاص بود به گونه ای که ایشان به صورت ناشناس به نیازمندان کمک می کرد. آن حضرت از عابدترین و زاهدترین، فقیه ترین، سخی ترین و کریم ترین مردم زمان خود بود؛ مهمترین القاب آن حضرت کاظم ، صابر، صالح و امین می باشد.آن امام همام با دانش وسیع در گسترش دین اسلام بسیار تلاش کردند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار