معاون وزیر علوم در گناباد:

رشته‌های دانشگاهی باید متناسب با ظرفیتهای منطقه‌ای گسترش یابند

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رییس سازمان امور دانشجویان این وزارتخانه ضمن تاکید بر لزوم گسترش رشته های دانشگاهی متناسب با ظرفیتهای خاص منطقه‌ای گفت: در این صورت این رشته‌ها از نظر کمی و کیفی تاثیر پذیری لازم را خواهند داشت.
کد خبر: ۹۴۴۵۴۹۲
|
۲۷ تير ۱۴۰۱ - ۰۲:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی دکتر هاشم داداش پور صبح امروز در آیین تکریم و معارفه سرپرست قدیم و جدید مجتمع آموزش عالی گناباد افزود: در انتخاب و معرفی رشته های دانشگاهی باید با برنامه ریزی اصولی و کارشناسی به مزیت ها و ظرفیتهای خاص و حتی متمایز منطقه ای در زمینه های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی عنایتی خاص داشت.

 

وی ادامه داد: در شرایط افزایش دانشگاهها و مجتمع آموزش عالی در نقاط مختلف کشور ، باید از گسترش رشته های خاص دانشگاهی متناسب با ظرفیتها و مزیتهای منطقه ای به عنوان یک جاذبه برای پذیرش دانشجو استفاده کرد چون این مساله در جذب بهتر دانشجویان هم تاثیر دارد.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: با توجه به ظرفیتهای خاص اقتصادی گناباد ایجاد رشته های مهندسی معدن، صنایع غذایی و علوم دامی و کشاورزی و هنر در مجتمع آموزش عالی این شهرستان ضروری است.

در ادامه فرماندار گناباد هم ضمن تاکید بر لزوم توجه به ظرفیتهای منطقه ای این شهرستان در رشته های دانشگاهی گفت: با وجود ظرفیتها، مزیتها و سابقه تاریخی غنی گناباد در زمینه قناتها و تولید زعفران ولی به رشته های تخصصی این بخشها در دانشگاهها و مراکز آموزش عالی منطقه به خصوص در بخش تحصیلات تکمیلی توجه نشده است.

 

رضا نصیری افزود: باید نگاهمان در توسعه رشته های دانشگاهی به سمتی باشد که برای این مطنقه آورده و نتیجه مطلوب داشته باشد و این رشته ها در توسعه و رونق اقتصادی منطقه تاثیر گذار باشند.

 

وی همچنین خواستار توجه بیشتر مسوولان ذیربط به توسعه کمی و کیفی امکانات و خدمات رفاهی، کیفیت بخشی و توسعه مسائل فرهنگی و تاسیس خوابگاههای متاهلی و دیگر بخشهای مورد نیاز مجتمع آموزش عالی گناباد شد.

 

مراسم تودیع و معارفه رییس مجتمع آموزش عالی گناباد با حضور دکتر داداش پور معاون وزیر علوم و رییس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، حجت‌الاسلام صادقی امام جمعه ، دکتر رضا نصیری فرماندار شهرستان ، اعضای شورای اداری شهرستان و اعضای هیأت علمی و کارکنان مجتمع آموزش در محل سالن اداره ارشاد برگزار گردید.

 

در این مراسم از زحمات دکتر موسوی زاده رییس مجتمع آموزش عالی به رسم یادبود تقدیر و تشکر شد و دکتر زمانی بهابادی به عنوان سرپرست مجتمع آموزش عالی معرفی شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار