مسئول سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی در همایش فعالان رسانه تربت جام:

فعال شدن رسانه های «محله محور» در استان/چهار دهه با خلاء رسانه محله محور مواجه هستیم

مسئول سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی با اشاره به اینکه چهار دهه با خلاء رسانه محله محور در کشور مواجه هستیم گفت: رسانه های «محله محور» با ساختاری چابک و منسجم در محلات شهرستان های استان خراسان رضوی فعال می شوند.
کد خبر: ۹۴۴۲۵۳۷
|
۱۳ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج ازخراسان رضوی در تربت جام، مهدی شاد در همایش خبرنگاران و فعالان رسانه اظهارکرد: مهمترین دستاورد فعالان رسانه محلی در شهرستان ها و محلات ایجاد پایگاه های خبری با موضوع مسئله شناسی، شناخت چالش ها و برون رفت از خلاءها است.

چهار دهه با خلاء رسانه محله محور مواجه هستیم

وی با بیان اینکه چهار دهه با خلاء رسانه محله محور در کشور مواجه هستیم تصریح کرد: ایجاد رسانه «محله محور» به انسجام و توانایی قطعی در محله ها، مساجد، دانشگاه، مدارس و... کمک‌ می کند که امامان‌جمعه و جماعات و مدیران به فعالیت های رسانه محلات توجه و اهمیت ویژه ای قائل شوند.

مسئول سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی پرداختن به مسئله شناسی و مسئله پردازی توسط فعالان رسانه را ضروری برشمرد و خاطرنشان کرد: با قلم و زبان فعالان محلات در حوزه های مختلف اجتماعی، فرهنگی، درمانی، گاز رسانی، آبرسانی... کار تحقیقی، تحلیلی و میدانی راحت تر پیش می رود.

تغییرات اساسی در جشنواره ابوذر

شاد با اشاره به تغییرات اساسی در جشنواره ابوذر بیان کرد: جشنواره ابوذر یکی از برنامه‌های اصلی و محفل تخصصی فعالان رسانه‌ای است که در یک تراز بالاتر آثار داوری می شود و اعتبار خوبی به فعالان رسانه می دهد.

وی بخشی از ایراد اساسی به جشنواره ابوذر را تعلق گرفتن جوائز بیشتر به مراکز استان ها دانست و تأکید کرد: در جشنواره امسال میدان جدی برای خبرنگاران شهرستانی باز شده است، چرا فعالان رسانه شهرستانی با بضاعت کم و حداقل تجهیزات با نهایت خلوص و عشق مشغول به کارند و هدف این طرح یاری کردن فعالان رسانه‌ای در شهرستان ها است.

مسئول سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی نقش آفرینی رسانه های شهرستانی در جشنواره ابوذر را بسیار مهم توصیف کرد و ادامه داد: مهمترین دستاورد و توقع از شما فعالان رسانه مسئله شناسی است که مسائل و مشکلات شهرستان را بشناسند، پیگیری کنند و انعکاس دهید.

وی با اشاره به الگوی زن تراز اسلام و انقلاب گفت: در جشنواره ابوذر امسال توجه ویژه به شخصیت و‌ جایگاه والای زن در محورهای مختلف شده است که در همین راستا دبیری جشنواره به یکی از بانوان فعال در حوزه خبر و رسانه سپرده شده است.

وی افزود:برخی شهرستان ها سال هاست مشکلاتشان حل نشده است و رسانه های محلی زبان گویایی ندارند وقتی مشکلات از زبان رسانه های محلی بیان شود راحت تر می توان پیگیری کرد.

ظرفیت های شهرستان ها باید روایت شود

شاد با اشاره به وظیفه فعالان رسانه ابراز کرد: کار رسانه فقط پرداختن به تهدیدها وچالش ها نیست، ظرفیت های شهرستان باید روایت شود کشور پر از ظرفیت و هویت است که باید روایت کنیم و ماموریت ما بیان ظرفیت ها و فرصت هاست که به شهرستان هویت ببخشد .

مسئول سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی اضافه کرد: به انقلاب هویت بخشی بدهید،مردم به امید نیاز دارند و استقلال طلبی و عزت را در دل مردم بکارید.

گفتنی است: مسئول سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی در حاشیه سفر به تربت جام با مولوی شرف الدین قاضی جامی الاحمدی و حجت الاسلام‌ معتمدی فر امامان جمعه شیعه و اهل سنت، حسین جمشیدی فرماندار و سرهنگ پاسدار ابراهیم بیدل فرمانده سپاه تربت جام دیدار و گفتگو و تبادل نظر کردند.

خبرنگار: مهدی حسینی

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار