خبرهای داغ:

صادرات یک‌ میلیون و ۸۸۵ هزار دلاری محصولات کشاورزی شاهرود

شاهرود_رئیس اداره طرح و برنامه جهادکشاورزی شهرستان شاهرود گفت: ۲۸۲۵ تن محصولات کشاورزی به ارزش یک میلیون و ۸۸۵ هزار دلار در سال ۱۴۰۰ از شاهرود صادر شده است.
کد خبر: ۹۴۳۹۸۴۹
|
۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰

صادرات یک‌میلیارد و هشت میلیون دلاری محصولات کشاورزی شاهرودبه گزارش خبرنگار بسیج، صدیقی نیا رئیس اداره طرح و برنامه جهادکشاورزی شهرستان شاهرود در نشست خبری به مناسبت هفته جهادکشاورزی در سالن جلسات این مدیریت با بیان اینکه در پرداخت تسهیلات در سال گذشته، بهترین وضعیت را داشتیم، افزود: تسهیلات صندوق حمایت بخش کشاورزی و رونق تولید، ۱۶۶۴ مورد و معادل ۱۲۵ میلیارد و ۲۴۵ میلیون تومان بوده که نسبت به سال قبل، ۵۰ درصد افزایش را شاهدیم.
او خاطر نشان کرد: صادرات بخش کشاورزی شهرستان به کشور‌های دیگر، ۲۸۲۵ تن صادر شده که ۸۷۵ تن انگور، ۶۳ تن گوجه فرنگی و کنسانتره انگور و سیب و خرما به ارزش یک میلیون و ۸۸۵ هزار دلار بوده است.
صدیقی نیا تصریح کرد: خسارت ناشی از سرمازدگی در سال گذشته، ۲۲۶ میلیارد تومان بوده که ۱۶۹ میلیارد تومان از طوفان و تگرگ و ۶۰ میلیارد تومان از بارندگی خسارت داشتیم.
او اظهار کرد: ۶/۵ میلیارد تومان استمهال تسهیلات کشاورزان در بخش کشاورزی داشتیم و حدود ۷ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت برای حدود ۵۰۰ نفر احصا شده است که کارگروه شهرستان تشخیص دادند و قرار شد تسهیلات با اولویت دامداران بخش کشاورزی به بانک‌های عامل معرفی شد.
او به تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ توسط سه بانک و موسسه مالی اعتباری نیز اشاره کرد و افزود: مجموع اعتبارات ابلاغ شده به شهرستان ۵۹ میلیارد تومان بوده که ۸۰ میلیارد تومان اسامی احصا و معرفی شدند و حدود ۱۹ پرونده به ارزش ۲۳ میلیارد تومان تشکیل شده که سه طرح بزرگ استان از این شهرستان را شامل می‌شود.
رئیس اداره طرح و برنامه جهادکشاورزی شهرستان شاهرود یا اشاره به اعتبارات ریاست جمهوری گفت: این اعتبارات ۲۵ درصد است چه ۱۰۸ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان کمک کردند که سامانه‌های نوین آبیاری و لایروبی قنوات و ایجاد زیر ساخت مجتمع گلخانه ای، انتقال آب و کانال و ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات سرمایه در گردش صنایع تبدیلی تخصیص یافته است که در سال ۱۴۰۱ ابلاغ شده است.
او به مردمی سازی یارانه‌ها در قالب حمایتی نهاد‌های دامی نیز اشاره کرد و افزود: تاکنون ۸۶۹ میلیارد تومان در کل استان در این راستا تخصیص یافته که ۱۰۹ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان به شهرستان و ۱۸۲ میلیارد تومان پرونده تاکنون تشکیل و ۳۵ میلیارد تومان پرداخت شده است و ۱۹/۹ درصد از مجموعه معرفی شدگان وام از شاهرود دریافت کردند که در استان اول هستیم و در این راستا مشکل شهرستان بهره برداران خرد داریم که اگر مالکیت آن‌ها کلان بود پرداخت ما خیلی بیشتر می‌شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار