خبرهای داغ:

کشاورزان برای صدور اسناد اراضی به جهادکشاورزی مراجعه کنند

شاهرود_ مدیر امور اراضی جهادکشاورزی شهرستان شاهرود از کشاورزان خواست هر چه سریعتر در راستای سند دار کردن اراضی و اجرای مستثنیات خود اقدام کنند.
کد خبر: ۹۴۳۹۳۸۳
|
۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۶

کشاورزان برای صدور اسناد اراضی به جهادکشاورزی مراجعه کنندبه گزارش خبرنگار بسیج، ابراهیم باقری در نشست خبری هفته جهادکشاورزی در سالن جلسات مدیریت جهادکشاورزی شهرستان شاهرود با اشاره به اینکه تا قبل از سال ۱۴۰۱ حمایت از تولید وظیفه ما بود، اما امسال نظارت و بازرسی نیز بر عهده ماست و فکر می‌کنیم موفق بودیم، افزود: وظیفه و رسالت ما شناسایی استعداد‌های بالقوه و بالفعل و اجرای طرح‌های منجر به افزایش تولید محصولات زراعی و باغی و دامی، امنیت غذایی، جلوگیری از حذف اراضی کشاورزی و تغییر کاربری‌ها است.
او افزود: سازمان امور اراضی، ثبت مالکیت‌های شرعی مردم و سند دار کرد اراضی را دنبال می‌کند که شهرستان شاهرود نسبت به استان جلوست و می‌طلبند اداره ثبت اسناد همکاری بیشتری کنند.
او با بیان اینکه جلوگیری از ضایعات و خام فروشی و تازه خوری محصولات کشاورزی و توجه به تبدیل و عمل آوری محصولات کشاورزی و پیش آگاهی نسبت به کشاورزان در مواقع بحران که به حداقل خسارت برسیم و نگرانی‌ها را کاهش دهیم از دیگر وظایف ماست.
معاون فنی جهادکشاورزی شهرستان شاهرود خاطر نشان کرد: در امور اراضی بحث آب و زمین و خاک که امانت الهی است و باید حفظ کنیم در دستور کار است و کشور‌های پیشرفته برنامه ریزی حفظ اراضی خود دارند و این وظیفه حاکمیتی است.
او اولین وظیفه‌ای که به دوش امور اراضی است را واگذاری در طرح کشاورزی و طوبی و غیر کشاورزی و شورای هفت نفره عنوان کرد و افزود: در شهرستان شاهرود مجتمع‌های تولیدی مختلف در دهملا، مجتمع دام سنگین و گلخانه و بسطام و مجن دام سنگین و میغان مجتمع دام و گلخانه و کلاته خیج دام سنگین و بیارجمند دام سبک و سنگین و گلخانه وجود دارد که اراضی از طریق امور اراضی تحویل و حرف اول را در این قسمت در استان می‌زنیم.

اجرای ۶۲ هزار هکتار طرح کاداستر اراضی کشاورزی در شاهرود
باقری با اشاره به اینکه نظارت بر واگذاری‌های اراضی که از مسیر اصلی خود خارج نشود و طرح کاداستر اراضی کشاورزی را مورد توجه است، گفت: ۶۲ هزار هکتار در شهرستان طرح کاداستر انجام شده و هزینه آن بر عهده دولت بوده است.
رئیس امور اراضی جهادکشاورزی شهرستان شاهرود به طرح جدید رفع تداخلات اشاره کرد و افزود:برخی اراضی مستثنیات دارد که این کارگروه تا الان ۴۷ پلاک را در کارگروه شهرستان و استان انجام و ۴۷۵ هکتار از اراضی ملی به مستثنیات مردم اضافه خواهد شد و در کل ۲۷۶ هزار هکتار مساحت تاکنون انجام شده است.
او با بیان اینکه این دو طرح پیش‌زمینه صدور اسناد اراضی کشاورزی است که قرارگاه صدور اسناد اراضی کشاورزی تشکیل شده تا ظرف سه سال اسناد صادر و به کشاورزان تحویل شود، گفت: در سال ۱۴۰۰ در بحث واگذاری مجتمع گلخانه‌ای دو مورد، دامداری ۲۵ مورد و طرح‌های کشاورزی ۳۲ مورد انجام و نظارت بر طرح‌های واگذاری، ۱۰۵۵ هکتار بوده است و فروش و انتقال ۱۴ مورد و ۲۳۲ هکتار اراضی از دولت به بهره برداران انتقال یافته است و تا پایان شهریور مشمول دیرکرد نمی‌شوند و اگر بعد از این زمان بیاید باید دیرکرد بدهند و انتقال اسناد اراضی کشاورزی مورد توجه است.
باقری به شناسایی ۹۰ مورد تغییر کاربری اشاره کرد و افزود: این موارد به مراجع قضایی رفته و ۲۸ مورد هم منجر به قلع و قم شده است.

نظارت دقیق بر تامین و‌ توزیع کالاهای اساسی
عرب انصاری مسئول تنظیم بازار جهادکشاورزی شهرستان شاهرود نیز در این نشست با اشاره به اینکه ۱۸ آبان سال ۱۴۰۰ مسئولیت نظارت بر کالای اساسی بصورت کامل در اختیار جهادکشاورزی قرار گرفت، گفت: مجموعه صمت و اتاق اصناف و سازمان حمایت و بسیج مستضعفین و تعزیرات حکومتی نظارت و بازرسی کالا‌های اساسی را پیگیری می‌کنند.
او افزود: تامین کالا و توزیع و نظارت در توزیع بر عهده جهادکشاورزی است و امسال در تامین کالا و عرضه در ایام نوروز مشکل خاصی نداشتیم و با توجه به اینکه که برخی کالا‌ها روزانه است تامین شده است.
عرب انصاری با اشاره به تامین آرد و نان در شهرستان، اظهار کرد: ۱۷۰۰ تن آرد به ۲۳۲ نانوایی با یارانه دولتی توزیع می‌شود و فعلا بحث سهمیه بندی نان نیست و اصلاح مصرف نان است.
او با اشاره به شکل گیری زنجیره توزیعی با توجه به جمعیت شهرستان، گفت: در مناطق محروم کالای بیشتری در راستای تقویت مناطق محروم توزیع می‌شود که نظارت بر آن با شبکه جهادکشاورزی در سطح شهرستان هست و همه کمک کردند و خروجی آن تامین و توزیع و نظارت بر توزیع است که با جلسات مشترک هفتگی در سطح استان و شهرستان داریم انجام می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار