خبرهای داغ:
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

اختصاص بودجه به مصلی‌های دارای مجموعه فرهنگی هنری/حمایت از مجتمع‌های فرهنگی هنری

شاهرود_ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: از مصلی‌هایی حمایت می‌کنیم که فضای فعالیت‌های فرهنگی هنری در آن دیده شده باشد چرا که بستر‌های اصلی ترویج فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی نمازجمعه است.
کد خبر: ۹۴۳۸۲۰۵
|
۲۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۵:۴۷

اختصاص بودجه به مصلی‌های دارای مجموعه فرهنگی هنری/حمایت از مجتمع‌های فرهنگی هنریبه گزارش خبرنگار بسیج، محمدمهدی اسماعیلی در آیین اختتامیه دوسالانه کتاب استان سمنان در سالن همایش‌های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهرود با اشاره به اینکه در فضیلت و منزلت شاهرود و تاریخ آن می‌توان بسیار سخن گفته و توجه به مشاهیر بزرگ این خطه به عنوان نقطه نورانی در اقلیم ایران اسلامی می‌درخشد، افزود: حوزه کتاب، مهندسی حوزه فرهنگی ماست و علیرغم پدید آمدن حوزه‌های نوین، اما هیچکس خودش را از کتب جدا نمی‌بیند.
او گفت: در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران مراجعه و خرید اعداد عجیبی است و در سال ۱۳۸۹، خرید کتاب ۸۰ میلیارد و امسال به ۲۵۰ میلیارد ریال بود و خرید کتاب با افزایش ۴۰ درصدی قیمت کتاب، اما با محاسبه، صد در صد رشد خرید کتاب داشتیم.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه در بهمن ماه ارائه کتاب بصورت مجازی انجام شد، افزود: یک میلیون و سیصد پنجاه هزار جلد کتاب در این راستا فروختیم که پست رایگان داشت و دوهزار و نهصد روستا کتاب خریده و هزار و دویست شهر نیز خرید کتاب داشتیم و نشان می‌دهد مردم بسیار بافرهنگ هستند.
اسماعیلی با اشاره به آخرین پیمایش مصرف فرهنگی در فروردین امسال، اظهار کرد: مطالعه کتاب در بین مخاطبین در شهر‌های بزرگ بررسی شد که ۶۵ درصد اهل مطالعه کتاب هستند و دعا و ادعیه و کمک آموزشی را که خارج کردیم، ۴۳/۵ درصد اهل خواندن کتاب و روزانه سی دقیقه مطالعه کتاب داشتند.
او با اشاره به شاهرود شهر معلمان اخلاق و دین، گفت: بخش‌های دیگر استان سمنان و شهرستان شاهرود دارای شخصیت‌های بزرگ فرهنگی، سیاسی و هنری است و خوشحالم در این آیین اختتامیه هستم و خداوند کمک کند بخشی از مطالباتی که بیان شد انجام دهیم.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: برای سالن همایش‌های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پیگیری هستیم هر چند ۵۰۰ میلیون تومان تخصیص دادند و برای پروژه شهر بیارجمند هم که وزارت راه مجری است و ۳۵ میلیارد تخصیص و پیگیری می‌کنم محقق و تکمیل شود.
او با تاکید بر اجرای برنامه‌های ویژه جشنواره‌های ملی و بین المللی در شهرستان شاهرود تعریف شود، گفت: شاهرود استعداد و توانمند است و تاریخ و گذشته اثبات می‌کند و امروز شاهرود هم افتخار آمیز است و تلاش می‌کنیم با حمایت مسئولان استان در حوزه فرهنگ اثرگذار باشیم.
اسماعیلی با اشاره به اینکه در دولت بنای ما این است در حوزه فرهنگ و هنر توجه ویژه شود، اظهار کرد: هفت سرفصل از سی و هفت سرفصل سیاست‌های کلی کشور، به فرهنگ و هنر اختصاص دارد و تمامی طرح‌های دولت و لوایح دولتی در رابطه الزام به پیوست فرهنگی از کارگروه ویژه در این راستا استعلام می‌شود.
او به مصلی‌های نمازجمعه هم اشاره کرد و گفت: از مصلی‌هایی حمایت می‌کنیم که فضای فعالیت‌های فرهنگی هنری در آن دیده شده باشد چرا که بستر‌های اصلی ترویج فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی نمازجمعه است و به این مهم در مصلی‌ها باید توجه شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار