خبرهای داغ:
جانشین نمایندگی ولی فقیه در بسیج:

ویژگی‌های بارز امام خمینی (ره) الگویی برای جوانان

شاهرود_ جانشین نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین گفت: امام (ره) با ویژگی‌های بارزی همچون ساده زیستی، اخلاق نیکو، تکامل و رشد مستمر، برنامه ریزی و نظم در امور روزمره الگوی مناسب برای جوانان هستند.
کد خبر: ۹۴۳۷۲۱۷
|
۱۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۰

ویژگی‌های بارز امام خمینی (ره) الگویی برای جوانانبه گزارش خبرنگار بسیج، حجت‌الاسلام والمسلمین محمود محمدی شاهرودی در مراسم بزرگداشت ارتحال امام خمینی (ره) در مسجد غربای شاهرود با بیان اینکه امام خمینی (س) بی شک یکی از تأثیرگذارترین شخصیت‌های سیاسی و مذهبی در تاریخ معاصر کشورمان و چه بسا سراسر دنیا بوده و هستند، افزود: نقش ایشان در هدایت نهضت انقلابی مردم ایران و تشکیل حکومت اسلامی را هرگز نمی‌توان نادیده گرفت.
او گفت: امام خمینی (س) از ویژگی‌های شخصیتی منحصر به فردی برخوردار بودند که ایشان را تبدیل به مصداق بارز فرمایش امام صادق (ع) کرده بود که فرمودند: «مردم را با اعمالتان دعوت کنید نه تنها با زبانتان».
ویژگی‌های بارز امام خمینی (ره) الگویی برای جوانانجانشین نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج تصریح کرد: حضرت امام خمینی (ره) با ویژگی‌های بارزی همچون ساده زیستی، اخلاق نیکو، تکامل و رشد مستمر، برنامه ریزی و نظم در امور روزمره الگوی مناسبی به جوانان ارائه کردند.
او با اشاره به روحیه امیدوار و خستگی ناپذیری امام راحل گفت: امام در سخت‌ترین شرایط از جمله بعد از حمله عوامل رژیم شاه به مدرسه فیضیه روحیه امیدوار خود را از دست ندادند، و با جملات امیدبخش جامعه بودند، ایشان پس از آن حادثه فرمودند: «این‌ها می‌روند، شما می‌مانید، ایستادگی کنید، این‌ها باطل اند» همین جملات ایشان نور امید را در دل‌ها روشن می‌کرد.
محمدی شاهرودی افزود: امام خمینی (ره) علاوه بر امیدواری بسیار، خستگی ناپذیر بودند و در مقابل افرادی که در مقابل ایشان اظهار خستگی می‌کردند، می‌گفتند: «من از همه شما اولی به خسته شدن هستم» که این گفتارشان کاملا صحیح بود، و با این جملات نشان می‌دادند که با وجود این امر همچنان استوار در راه حق ایستادگی و حرکت می‌کنند و همین خستگی ناپذیری ایشان موجب استواری و حرکت مسئولین و مردم میشد.
ویژگی‌های بارز امام خمینی (ره) الگویی برای جواناناو بر ترویج مکتب امام راحل در جامعه و به نسل نوجوان و جوان تاکید کرد و خواستار مطالعه سیره امام راحل و وصیت نامه ایشان شد.
در این مراسم که با مدیحه‌سرایی همراه بود یاد و خاطره امام راحل و شهدا ۱۵ خرداد گرامی داشته شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار