امام جمعه تربت جام در همایش شوراهای اسلامی مطرح کرد:

شوراها باید از مهاجرت مردم روستا به شهرها جلوگیری کنند

امام جمعه تربت جام در همایش شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت: شوراها باید از مهاجرت مردم روستاها به شهرها جلوگیری کنند تا مهاجرت معکوس شکل بگیرد و روستاها به را حالت اول برگردانند.
کد خبر: ۹۴۳۱۱۶۸
|
۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی در تربت جام، حجت الاسلام میرزا حسین معتمدی فر امام‌جمعه تربت جام در همایش شوراهای اسلامی این شهرستان اظهار کرد: اگر مسئولیتی داریم یک امانت الهی است و باید ادای حق مسئولیت را به جا آوریم و قدرشناس انقلاب اسلامی باشیم.

وی با اشاره به اینکه شوراها باید در پیشبرد صحیح برنامه ها در حوزه های مختلف نقش آفرین باشند ادامه داد: شوراها باید ضمن قانون شناسی مردم را به رشد اجتماعی و عقل جمعی برسانند.

وی خاطرنشان کرد: شوراها باید از مهاجرت مردم روستاها به شهرها جلوگیری کنند تا مهاجرت معکوس شکل بگیرد و روستاها به را حالت اول برگردانند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج تربت‌جام گفت: شوراها به عنوان ‌معتمدان محلی باید کمبودها و آسیب ها را شناسایی و با تعامل و همکاری به مردم خدمت رسانی کنند.

سرهنگ پاسدار ابراهیم بیدل افزود: شورا به عنوان یک مروج توانا و با استعداد که با رای مردم انتخاب شده اند باید در اصلاح، تربیت، تحول رشد فکری و علمی و توانمندی افراد جامعه کوشا باشند.

فرمانده انتظامی تربت جام گفت: شوراها برای همه افراد جامعه برنامه داشته باشند و همه را یکسان ببینند.

سرهنگ ستاد مجتبی موهبتی افزود: سال قبل ۱۴۰۰ سارق را دستگیر کردیم، شوراها در آسیب شناسی و رفع موانع و ساختن افراد تلاش کنند.

وی ادامه داد: شوراها برای پیشگیری از سرقت ها پایگاه های بسیج را فعال و سعی کنند از اموال خودشان حفظ و حراست کنند.

فرماندار تربت جام با تاکید بر اینکه مهم ترین معروف حفظ نظام است گفت: شوراها قدر نعمت خدمتگزاری به مردم را در این ‌مدت کوتاه چهار سال بدانند و در حوزه مسائل اجتماعی، جهاد تبیین با توجه به فضای رها شده مجازی از دستاوردهای نظام حفظ و حراست نمایند.

حسین جمشیدی یکی مهم ترین آسیب شوراها را حرکت به سمت تمایلات نفسانی فردی و منیت ها دانست و افزود: شوراهای اسلامی بدور از همه حواشی امید و نشاط را در جامعه پیرامونی تزریق نمایند چرا که مهم ترین سرمایه نظام مردم هستند و حفظ ارزش های نظام و تبیین کردن دستاوردهای آن در این منطقه مرزی حائز اهمیت است.

مدیرکل امورروستایی و شوراهای استانداری خراسان رضوی گفت: بر اساس شاخص ها تخصیص اعتبارات برای هزار روستای استان خراسان اعتبار گرفتیم.

شفیعی با اشاره به اینکه اگر روستایی بدون دهیار است شورا مقصراست و به مردم ظلم کردند افزود: دهیاران باید با ضوابط بودجه و ظرفیت قانونی شوراها آگاهی کامل داشته باشند و از سویی شوراها باید براعتبارات دهیاری ها نظارت و پروژه ها را براساس پول اولویت بندی کنند.

وی اضافه کرد: فرهنگ کار و تلاش باید در روستا رواج یابد، ۷۰ دستگاه کار موازی در روستاها دارند، ما مشکل تامین زمین مسکن در روستا داریم و مهاجرت ها درحاشیه شهرها اتفاق می افتد.

گفتنی است: همایش شوراهای اسلامی تربت جام با حضور مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان رضوی، امامان جمعه، مسئولان اجرایی، قضایی، نظامی و انتظامی به دعوت شورای اسلامی شهرستان در سالن کوثر برگزار شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار