خبرهای داغ:
امام جمعه شاهرود:

تاکید بر حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم با تلاش دولتمردان+ فیلم

شاهرود_ امام جمعه شاهرود گفت: امیدواریم مشکلات کشور که بیشترش اقتصادی و معیشتی است با تلاش دولتمردان حل شود به گونه‌ای که مردم آن را احساس کنند.
کد خبر: ۹۴۲۹۹۹۶
|
۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۰:۳۵

تاکید بر حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم با تلاش دولتمردانبه گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام والمسلمین عباس امینی در خطبه‌های نماز عید سعید فطر در مصلای پیامبر اعظم (ص) شاهرود، با اشاره به رخداد‌های یک سال معنوی گذشته از ماه رمضان پارسال، اظهار کرد: یکی از این موارد مسئله یمن و تجاوز ائتلاف به این کشور بود که در ماه‌های گذشته به یک آتش‌بس متزلزل ختم شد و امیدواریم این ملت مظلوم با مقاومت جانانه به حق خود که استقلال، آزادی و رفع محاصره ظلمانه است، دست یابند.
او افزود: در عراق هم التهابات پس از انتخابات را داشتیم که بوی اختلاف از این کشور می‌آید و این موضوع به نفع مردم نیست.
امام جمعه شاهرود با اشاره به تناقض‌های مواضع رئیس جمهور ترکیه نسبت به مسائل منطقه‌ای، اضافه کرد: ما نمی‌دانیم آقای اردوغان به دنبال چیست، اما حرکات او به نفع امت اسلام نیست.
امینی ادمه داد: در پاکستان هم عمران خان به دلیل اینکه غلام حلقه به گوش غرب نشد با شعار دموکراسی دروغین غرب برکنار و فرد مطیعی جایگزین او شد.
او، به تحولات آمریکا هم اشاره کرد و گفت: افتضاحی که آمریکا در افغانستان به وجود آورد و پس از ۲۰ سال غارت منابع این کشور فرار کرد و ناامنی را به جا گذاشت، سرنوشت کسانی است که به غرب به خصوص به آمریکا اعتماد می‌کنند.
امام جمعه شاهرود یادآور شد: در ماه‌های گذشته در هندوستان هم علیه مسلمان ستیزی رخ داده است که از کشوری با این همه تنوع اقوام و مذاهب چنین رفتاری انتظار نمی‌رود.
امینی، به قرآن سوزی در سوئد هم اشاره و ابراز کرد: کشور‌های غربی که به دروغ دم از حقوق بشر می‌زنند، فکر می‌کنند با اسلام ستیزی می‌توانند جلوی حق را بگیرند در حالی که با این کار‌های سخیف نمی‌توان جلوی گسترش نورانیت قرآن در جهان را گرفت.
او اظهار کرد: امیدواریم مشکلات کشور که بیشترش اقتصادی و معیشتی است با تلاش دولتمردان حل شود به گونه‌ای که مردم آن را احساس کنند.
امام جمعه شاهرود با بیان اینکه گرانی‌های افسارگسیخته مردم را نگران کرده است، افزود: اگر مطلبی هست و یا قرار است جراحی اقتصادی صورت گیرد، دولت باید صادقانه به مردم بگوید، زیرا مردمی که ۴۰ سال حوادث گوناگون را پشت سر گذاشتند، اهل تحمل هستند، اما اگر توجیه نشوند، به نفع کشور نیست.
امینی درباره بودجه امسال کشور نیز بیان کرد: بودجه ۱۴۰۱ یک گام رو به جلو بود، اما با توجه به اینکه هنوز از یک بودجه درست بسیار عقب هستیم، نیاز به اصلاح دارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار