خبرهای داغ:
جوان نخبه قرآنی:

غفلت از مؤانست و دوستی با قرآن ریشه مشکلات فرهنگی است

جوان نخبه قرآنی گفت: یکی از عواملی که باعث شده سبک زندگی قرآنی فراموش شود مجالست و مؤانست کمتر با این کتاب آسمانی بی‌نظیر است . اگر انسان با کسی دوست شود بعد از مدتی رفتار او در انسان تجلی پیدا می‌کند دوستی و همراهی با قرآن همین دوستی است که خیلی از ما از آن غافل هستیم .
کد خبر: ۹۴۲۵۸۵۰
|
۲۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۶

زهرا صناعی نخبه قرآنی از شهرستان فردوس در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان‌جنوبی اظهار داشت: از ده سالگی در کلاس‌های قرآن شرکت میکردم، ولی شرکت در مسابقات را از مقطع راهنمایی به بعد تقریبا هرسال داشتم. رشته‌ای که بیشتر شرکت میکردم و استعدادم در رشته قرائت قرآن و صوت و لحن بود.

وی عنوان کرد: تقریبا هرسال خداوند به من این توفیق میداد که دراین رشته و رشته‌های قرآنی دیگر مثل قصص قرآن در مسابقات قرآن بسیج رتبه کسب کنم.

صناعی بیان داشت: در چندسال اخیر تصمیم گرفتم شروع به حفظ قرآن کنم؛ و تا کنون خداوند به من توفیق داده ۱۲ جزء از قرآن را حفظ کنم.


وی خاطرنشان کرد: قرآن همان نوری است که در دنیای شلوغ و پرهیاهوی امروز هر کدام از ما به دنبالش هستیم من از زمانی‌که وارد عرصه حفظ قرآن شدم و ساعات بیشتری را با قرآن بودم نوری درون قلبم و در مراحل زندگی‌ام روشن‌شده است که در سایه آن امید به زندگی و تحمل و صبر انسان زیاد می‌شود.

این جوان نخبه قرآنی گفت: بدیهی است اگر اکثر افراد جامعه دچار این تغییر شوند جامعه نیز متحول می‌شود و به سمت یک جامعه‌ای آرام‌تر و صبورتر خواهیم رفت.

وی با بیان اینکه ازجمله عواملی که مسلمین را به سمت وحدت سوق می‌دهد قرآن و عمل به دستورات قرآنی است افزود: همین وحدت عامل پیروزی مسلمانان بر کفار بوده‌است.

صناعی عنوان کرد: یکی از عواملی که باعث شده سبک زندگی قرآنی فراموش شود مجالست و مؤانست کمتر با این کتاب آسمانی بی‌نظیر است. اگر انسان با کسی دوست شود بعد از مدتی رفتار او در انسان تجلی پیدا می‌کند دوستی و همراهی با قرآن همین دوستی است که خیلی از ما از آن غافل هستیم.

وی خاطر نشان کرد: مهم‌ترین درسی که از قرآن گرفتم این بوده، قرآن دوستی است که وقتی با او رفاقت می‌کنی دیگر نمی‌توانی از او جدا شوی، قرآن دوستی است که در بدترین شرایط و مشکلات به انسان قوت قلب، توکل و آرامش می‌دهد فکر می‌کنم کوچک‌ترین وظیفه همه ما در قبال قرآن این باشد که بیشتر آن را بخوانیم و بیشتر در آیات قرآن تدبر کنیم.

این جوان نخبه قرآنی اظهار داشت: به‌نظر من ریشه مشکلات فرهنگی از عدم تمسک به قرآن و اهل‌بیت علیهم‌السلام نشأت می‌گیرد امروزه خیلی از ما جوان‌ها برای کسب آرامش در دنیای مجازی دنبال راهکار و چاره می‌گردیم راهکار‌هایی که هزاران سال پیش در قرآن و سیره ائمه ما آمده‌است و فقط کافی است به آن‌ها دل بسپاریم و به آن‌ها اطمینان و اعتماد داشته‌باشیم فکر می‌کنم درخواست رهبر عزیز ما از جوانان نیز همین باشد که مؤانست بیشتر با قرآن داشته‌باشیم و در آیاتش تدبر کنیم.

وی بیان داشت: سطح مسابقات قرآن بسیج خوب بود تشکر ویژه دارم از برگزارکنندگان و به‌خصوص دارالقرآن بسیج سپاه انصارالرضا علیه‌السلام استان که در راستای انتشار فرهنگ قرآنی زحمات زیادی می‌کشند. پیشنهادم این است که، چون هرسال افرادی رتبه می‌آورند از بقیه افراد که با وجود مشقات زندگی در مسابقات حضور دارند نیز تقدیری هرچند اندک به عمل آید.


انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار